عمومی

ثبت بیش از هزار و ۴۶۰ اثر در پایگاه اینترنتی کنگره «اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری»

عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی العالمیه، در پیش‌نشست کنگره بین‌المللی «اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری»، گفت: تاکنون در پایگاه اینترنتی کنگره بیش از هزار و ۴۶۰ نفر، آثارشان را ثبت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت‌الاسلام سیدعیسی مسترحمی، عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی العالمیه امروز، ۳۰ خرداد در پیش‌نشست کنگره بین‌المللی «اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری»، که در دانشگاه آزاد سنندج برگزار شد، افزود: این کنگره از دو سال قبل با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی کار خود را آغاز کرد و تاکنون شورای کنگره تشکیل و اهداف آن مشخص شده است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری درباره این کنگره فرمودند «هدف کنگره نشر قرآن کریم است»، ادامه داد: این کنگره به دنبال اشاعه تفسیرها و نظریه‌های مقام معظم رهبری است به صورتی که نظریات و نوآوری‌های ایشان که موضوع اسلام‌سازی را مشخص می‌کند، باید کشف شود.

عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی(ص) با اشاره به دقت مقام معظم رهبری در موضوع تلاوت قرآن اظهار کرد: در تلاش هستیم با برگزاری این کنگره مشخص کنیم ، مقام معظم رهبری و سیاست‌های ایشان برگرفته از قرآن و زمینه‌ساز حکومت اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین مسترحمی مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه کنگره را پایان مرداد دانست و گفت: زمان برگزاری کنگره آبان‌ سال جاری و مکان برگزاری کنگره در شهرهای قم، تهران، مشهد و اصفهان خواهد بود.

وی با اعلام اینکه منبع شناخت کنگره (معرفی کتاب‌ها، مقالات، پایان‌نامه‌ها و نرم‌افزارها و …) مرتبط با اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری است، افزود: تاکنون در پایگاه اینترنتی کنگره بیش هزار و ۴۶۰ نفر آثارشان را ثبت کرده‌اند.

عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی العالمیه اضافه کرد: ۹۲ پیش‌نشست، ۵۴ کارگاه و ۱۱ کرسی تاکنون در ایران، کربلا، اندونزی، لبنان، ترکیه و کراچی پاکستان در این زمینه برگزار شده که کار بسیار وسیعی است و با دادن مجوز امتیاز کرسی، اساتید و دانشجویان علاقه‌مند را نیز حمایت خواهیم کرد.

قباد میمنت‌آبادی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان نیز در ادامه این نشست گفت: به‌طور قطع در برگزاری این کنگره، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج حضور جدی خواهد داشت.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری «که اگر از قرآن و عترت استفاده کنیم، قطعاً زندگی بهتری خواهیم داشت» از اساتید و دانشجویان خواست تا روی مبانی حضور گسترده‌تر در کنگره تلاش کنند.

دکمه بازگشت به بالا