ورزش و نشاط

تیم والیبال نوجوانان ایران قهرمان آسیا شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۶ سال پسر آسیا که از ۳۱ تیرماه با حضور ۱۲ تیم در تاشکند آغاز شده بود، امروز (شنبه هفتم مرداد) با قهرمانی تیم ایران به پایان رسید.

در دیدار نهایی این رقابت‌ها که از ساعت ۱۶ به وقت تهران شروع شد، تیم‌های ایران و ازبکستان (میزبان) به مصاف یکدیگر رفتند و تیم ملی زیر ۱۶ سال ایران با شکست سه بر یک حریف به مقام قهرمانی دست یافت.

شاگردان آرش صادقیانی در ست نخست این مسابقه ۲۵ بر ۱۹ مغلوب میزبانی شدند که از حمایت هواداران بسیار زیادی در سالن برخوردار بود، اما در ست‌های بعدی به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۱۶ و ۲۵ بر ۲۲ به پیروزی رسیدند.

تیم ملی زیر ۱۶ سال ایران این مسابقه را با ترکیب طاها محسنی، امیررضا مشهدبان، آرمین آسیایی، امیرعلی فرج‌پور، مصطفی صداقت، محمدرئوف خوشحال و مسعود ایمری (لیبرو) آغاز کرد.

در دیدار رده‌بندی نیز تیم‌های چین‌تایپه و پاکستان به مصاف یکدیگر رفتند و چین‌تایپه با شکست حریف علاوه بر کسب مدال برنز مسابقات آسیا، تنها سهمیه باقی مانده قهرمانی جهان ۲۰۲۴ از قاره کهن را به دست آورد.

دو سهمیه دیگر مسابقات قهرمانی زیر ۱۷ سال جهان ۲۰۲۴ روز گذشته به تیم‌های ایران و ازبکستان رسید که با شکست حریفان در مرحله نیمه‌نهایی، فینالیست شدند.

بدین ترتیب تیم ملی والیبال زیر ۱۶ سال ایران در نخستین آزمون آسیایی خود موفق به کسب هفت برد متوالی شد تا بدون شکست عنوان قهرمانی قاره کهن را به دست آورد. این تیم در رقابت‌های آسیای مرکزی نیز عنوان قهرمانی را کسب کرد.

ملی‌پوشان نوین والیبال ایران در مرحله گروهی رقابت‌های قهرمانی آسیا موفق به شکست تیم‌های ژاپن، چین و عربستان شدند، در مرحله دوم نیز با شکست قزاقستان و ازبکستان به عنوان صدرنشین به مرحله نیمه‌نهایی صعود کردند.

شاگردان صادقیانی در دو دیدار پایانی نیز موفق به شکست چین‌تایپه در دیدار نیمه‌نهایی و ازبکستان در فینال این رقابت‌ها شدند تا فردا (یکشنبه هشتم مرداد) به کشور بازگردند.

یکی از ویژگی‌های تیم ملی والیبال زیر ۱۶ سال ایران در این رقابت‌ها کام‌بک‌هایی فوق‌العاده بود که این موضوع در دو دیدار مهم برابر ژاپن و چین تایپه به رغم شکست در ست‌های اول و دوم، انجام شد و بازیکنان از جنگیدن خسته نشدند تا به نتیجه دلخواه رسیدند و در نهایت موفق به شکست سه بر دو حریف شدند. همچنین شاگردان صادقی در دو مسابقه با ازبکستان در ست نخست مغلوب میزبان شدند، اما در ادامه موفق به شکست سه بر یک این تیم شدند. میزبانی که تماشاگران زیادی را برای حمایت از تیم به سالن کشانده بود.

امیررضا مشهدبان، امیرعلی فرج‌پور، مسعود ایمری، محمدرئوف خوشحال، میثم یموتی، مصطفی صداقت، کامیاب عبداللهی، طاها محسنی، محمدمهدی برات‌زاده، شنتیا بهنژاد، آرمین آسیایی، محمدمهدی حسینی، علیرضا پاشایی اصل و آرش قهرمانی ۱۴ بازیکن تیم ایران در این مسابقات بودند.

علیرضا استعدادی (سرپرست)، آرش صادقیانی (سرمربی)، وحید صادقی، سهراب بهنژاد، وحید خورشیدی، اصغر نجفی (مربیان) و امیرحسین ضمیری (بدنساز) مانی میراب‌زاده (فیزیوتراپیست)، امیرحسن صمیمی (آنالیزور) و حسین وزیری (مشاور فنی) به عنوان کادر فنی تیم ملی زیر ۱۶ سال را در این مسابقات همراهی کردند.

تیم تحریریه مطالب ورزشی

با تمرکز بر ورزش‌های آبی و آب‌وهوایی، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی مطالبی درباره‌ی تکنیک‌ها و آموزش‌های شنا، اسکوبا و ران‌دوزی می‌پردازم. هدفمندی خود را در بهبود مهارت‌های آبی و لذت بیشتر در ورزش‌های آبی قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای ماجراجویی و هیجان در آب‌وهوایی نفس بکشید.
دکمه بازگشت به بالا