اقتصادی

تولید ۳۴ هزارتن کاغذ چاپ و تحریر در ۹ ماهه امسال

تیتر اول/مازندران مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت: صنایع چوب و کاغذ مازندران در 9 ماهه امسال 34 هزار تن کاغذ چاپ و تحریر تولید کرده است. از این میزان 23 هزار تن برای استفاده از کتب درسی به آموزش و پرورش منتقل شده است.

به گزارش تیتر اول، امید نیک نژاد با بیان اینکه صنعت چوب و کاغذ مازندران در 9 ماهه امسال 34 هزار تن کاغذ چاپ و تحریر تولید کرده است، اظهار کرد: در 9 ماهه امسال 34 هزار تن کاغذ چاپ و تحریر تولید شده است. وی بیان کرد: از این میزان 23 هزار تن برای آموزش و پرورش عرضه شده است.

وی با اعلام اینکه هزار و 600 تن کاغذ تولیدی برای توزیع به ناشران تحویل اداره کل فرهنگ و مدیریت اسلامی مازندران شده است، گفت: در 10 سال گذشته چنین تولید کاغذ تحریر در کارخانه مازندران بی سابقه بوده است.

نیک نژاد افزود: علیرغم همه ناملایمات، عدم همکاری و بعضاً موانع ایجاد شده توسط برخی نهادهای اجرایی؛ ما به قولی که با مردم، دولت سیزدهم و اهالی فرهنگ داده ایم پایبند بوده ایم و با تمام توان کار ساخت کاغذ داخلی را به پایان خواهیم رساند.

وی با بیان اینکه پس از چند روز تعمیرات اساسی و تعمیر و ذخیره سازی مناسب چوب برای فصل، از 24 دی ماه تا پایان سال، بیش از 10 هزار تن کاغذ سفید در این مجموعه تولید می شود، گفت: در مجموع بیش از 40000 تن کاغذ تحریر امسال در کارخانه کاغذسازی مازندران با کیفیت بالا تولید می شود.

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی مناسب از هفته جاری 12 هزار مترمکعب چوب روسی به تدریج وارد محوطه کارخانه می شود و این رقم تا پایان سال به 24 هزار مترمکعب می رسد. یک قرارداد جدید

این مسئول افزود: در صورت تزریق نقدینگی، تامین چوب لازم از درختان شکسته جنگل های شمال و تعدیل قیمت کاغذ خریداری شده، تمامی نیازهای آموزشی و بخش بزرگی از ناشران کشور تولید می شود. سال آینده. کارخانه کاغذ مازندران.

مدیرعامل صنعت چوب و کاغذ مازندران خواستار تخصیص اعتباری از سازمان برنامه و بودجه آموزش و پرورش برای خرید کاغذ کتاب درسی برای پرداخت هزینه این کارخانه شد.

نیک نژاد با قدردانی از شورای پول و اعتبار افزود: طی روزهای آینده خبرهای خوبی از حمایت ویژه دولت از این بخش ملی و محصول راهبردی که با عنایت ویژه رئیس جمهور با دستور رئیس جمهور انجام شد، به گوش خواهد رسید. رئيس جمهور. معاون اول رئیس جمهور، وزیر فرهنگ و رهبری و مدیرعامل بانک ملی ادامه داد. این امر به اطلاع مردم مازندران و کشور می رسد.

وی با اشاره به اینکه با حمایت دولت سیزدهم بخش قابل توجهی از مشکلات این کارخانه کاغذ تحریر حل می شود، گفت: کارخانه چوب و کاغذ مازندران پس از وقفه ای چند ساله در سال گذشته و پس از تغییر مدیریت. مزیت اصلی تولید کاغذ تحریر است که برای بازگشت کشور ضروری است و همچنین بیش از 38 هزار تن کاغذ تحریر مورد نیاز آموزش، کمک آموزشی، ناشران دولتی و غیره را تهیه کرده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا