اقتصادی

توضیحات رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس درباره میزان آرای طرح صیانت در جلسه امروز

رئیس کمیسیون اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز طرح حراست، جزئیات این جلسه و نتیجه آن را تشریح کرد.

مجتبی توانگر در گفت وگو با تیتر اول، با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز مجلس درباره طرح دفاعی و محدودیت آن در تعداد آرا برای بازگرداندن این طرح از کمیسیون تلفیق به صحن علنی، گفت: این موضوع رایج بود. این گزارش برای ورود به کمیته مشترک نیاز به اکثریت آرا داشت، اما تنها 109 رای دریافت کرد و نتوانست نمایندگان را برای ادامه کار متقاعد کند.

وی افزود: نکته مهم این است که این رای مستأصل بوده و ملاک رای ناامیدانه آرای بیشتر است و در حالی که موافقان 120 رای و مخالفان 109 رای داشتند، تکلیف تعیین شده و کار کمیسیون ویژه تکمیل شده است. “

آقای توانگر در پایان خاطرنشان کرد: به گفته آقای سلیمی، یکی از نمایندگان مجلس، بر اساس ماده 165 آیین نامه داخلی مجلس، دفتر مجلس با موافقت اکثریت اعضای خود ادامه داد.

به گزارش تیتر اول، امروز جلسه غیرعلنی در مجلس برگزار شد که در آن تکلیف سامانه تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی موسوم به طرح حفاظت تعیین شد. با توجه به توضیحات سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس در گفت وگو با تیتر اولبررسی این طرح در قالب ماده 85 توسط کمیته مشترک رد خواهد شد و طرح حفاظت دیگر در کمیته مشترک بررسی نخواهد شد.

سلیمی همچنین گفت: کمیسیون مشترک جدیدی برای بررسی طرح حفاظت تشکیل شده است تا مانند سایر طرح ها و لوایح در صحن علنی بررسی شود و محتوای طرح قطعا تغییر خواهد کرد.

برخی از نمایندگان پارلمان اروپا تعداد آرای داده شده در یک رای گیری اجباری را زیر سوال می برند و ادعا می کنند که اکثریت اکثریت را به دست نیاوردند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا