استان ها

توزیع 90 هزار تن روغن جامد در استان اردبیل/مشکلی در تامین آرد وجود ندارد

توزیع 90 هزار تن روغن جامد در استان اردبیل / مشکلی در تأمین آرد وجود ندارد

تیتر اول / اردبیل رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: برای رفع مشکل انسانی تأمین روغن نباتی جامد ، استان باید 90 هزار تن سهمیه را برای خانوارها و طبقات لازم تأمین و بارگیری کند.

رامینس صادقی در جلسه تنظیم بازار در اردبیل در پنجم آبانکا اظهار داشت: در روزهای اخیر شاهد شکایت مردم از کمبود روغن نباتی جامد در بازار بوده ایم و گزارشات متعددی در سیستم 124 وجود داشته است.
وی افزود: به دنبال این نگرانی ها ، پس از مشورت ، تصمیم بر این شد كه ناظران سهمیه استان اردبیل را در بخش توزیع خانوار و همچنین كلاس لازم برای تأمین و حمل كالا به استان را در نظر بگیرند و ایمن سازی كنند.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: 50 هزار تن سهمیه روغن نباتی جامد باید ایمن سازی و از طریق ذخایر استراتژیک و تأمین نیازهای انسانی و تأمین نیازهای انسانی تأمین شود که هفته آینده با انتخاب و اجرای مدیر توزیع می شود. این روغنهای جامد در بین مردم خواهد بود.
صادقی با اشاره به درخواست برخی صنایع مانند شیرینی سازی و نانوایی ها برای تهیه روغن جامد لازم خاطرنشان کرد: تصمیم گرفته شد 40 هزار تن از طریق راننده تحویل داده شود و برای حل مشکلات واحدهای مختلف صنفی به استان ارسال شود.
وی افزود: البته برخی از کالاها در بازار مقطعی کمبود دارند و به دلیل سود کم در صدد تهیه و توزیع این اقلام در استان در سیستم توزیع مناسب هستیم.
صادقی در مورد شکایت مردم از عملکرد کوتاه مدت نانوایی ها و کمبود آرد در بازار اظهار داشت: آرد لازم کم نیست و گندم کافی ذخیره می شود.
وی مشکل اخیر را ناشی از سود کم در فروش و عرضه آرد خارج از شبکه عنوان کرد و ادامه داد: چندین خانم که اقدام به این کار کردند به شدت مجازات شدند و سهمیه آنها به مقدار لازم کاهش یافت. بوده است.
صادقی گفت: برعکس ، ما سعی کردیم سهمیه شهرستان را برای نانوایی های منصفانه و سخت کوش تکمیل کنیم و البته در صورت بروز مشکل مردم می توانند از طریق سامانه 124 اطلاع رسانی کنند.
وی در بخش دیگری از سخنرانی توضیح داد: “نانوایی ها به هیچ وجه حق پخت نان در ساعت مشخص را ندارند ، اما باید نان را مطابق قوانین روز و حتی شب تهیه و توزیع کنند و از تعطیلی جداگانه خودداری کنند.”
صادقی گفت: عمده تخلفات نانوایی ها در تخلفات مكرر تیم مجازات ، سازمان سكوت و مركز بهداشت ، تخلفات مربوط به تجارت غیر بازاری ، كاهش قیمت و فروش مجدد است كه مطمئناً رسیدگی خواهد شد.
وی افزود: نانوایی های فعال در شهر اردبیل به ویژه نانوایی های چند منظوره باید نان تولید کرده و بر اساس ظرفیت مشخصی آن را در اختیار مردم قرار دهند و از هرگونه اقدام خودسرانه در این زمینه خودداری کنند.
صادقی نانوایی ها را رعایت اصول بهداشتی خواند و افزود: اگر نانوایی این اصول را رعایت نكند ، قطعاً توبیخ و مجازات می شود.
به گزارش تیتر اول ، در روزهای گذشته پس از کمبود روغن سخت و نارضایتی مردم از فعالیت برخی نانوایی ها در این منطقه ، هنوز مشکلاتی وجود دارد که انتظار می رود با قول رئیس سازمان سکوت استان این مشکلات حل شود.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا