عمومی

توان تولید لوکوموتیو مورد نیاز کشور در داخل وجود دارد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، عصر شنبه با حضور وزیر صمت، استاندار مرکزی، جمعی از مسئولین و کارگران شرکت واگن پارس، ۹۰ دستگاه واگن باری و مسافری تولید شده در این شرکت تحویل ناوگان ریلی کشور شد، همچنین از دو محصول جدید واگن باری لبه بلند رونمایی شد.

عباس علی آبادی در این آئین اظهار داشت: کشور لوکوموتیو ساز است و ظرفیت‌های بسیار خوبی برای تولید لوکوموتیو وجود دارد، تولید ماهیانه ۱۰ دستگاه حداقل توان تولید داخل است و این یعنی سالانه تولید ۱۰۰ تا ۱۲۰ دستگاه لوکوموتیو که عدد بزرگی است.

وی افزود: توانایی مهندسی وجود دارد و نوآوری در حال محقق شدن است، امروز واگن‌هایی را بازدید کردیم که طراحی جدیدی داشتند و امیدواریم مردم به زودی از این واگن‌ها استفاده کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در خصوص واردات لوکوموتیو تأکید داریم که کشور اول باید ظرفیت‌های خود را مورد استفاده قرار دهد و اطمینان می‌دهیم که این ظرفیت‌ها خالی نخواهد ماند و معتقدیم توان داخل به اندازه نیاز هست.

وی خاطر نشان کرد: هنگامی که با تولیدات داخلی، به لحاظ کمی و کیفی نیاز کشور تأمین می‌شود باید ببینیم انگیزه واردکنندگان چیست، وقتی تمرکز مقام معظم رهبری بر تولید است، همه باید کمک کنند این هدف محقق شود.

دکمه بازگشت به بالا