تفاوت بکلینک با رپورتاژ آگهی
داستان بک لینک در سئو با رپورتاژ آگهی کاملا متفاوت است. به تمامی سبکهای مختلف انکر تکست که در بسترهای متفاوت فضای آنلاین از جمله سایر وب سایتها، فرومها، بلاگها، شبکههای اجتماعی و … به وبسایت خاصی لینک داده شده و با کلیک بر روی آنها به وبسایت مقصد ارجاع داده میشوید، بک لینک گفته میشود. همان اندازه که انتشار رپورتاژ آگهی باید با دقت و بررسی انجام شود، بک لینک سازی نیز نیازمند دقت و رعایت برخی اصول بوده که بدون در نظر گرفتن آنها، ممکن است بدتر به سئو وبسایت خود صدمه بزنید. اعتماد بر تیمی مطمئن و متخصص در حوزه سئو در تهران، دغدغه جدی برای بیشتر صاحبان کسب و کار است. طبیعتاً این کیفیت بالا و تخصص، خروجی و نتیجه بهتری هم خواهد داشت.
مهمترین نکته در ساخت بک لینک، طبیعی نشان دادن فرایند لینک سازی خارجی است. اگر شکل لینک سازی شما در ساختار بک لینک، نشاندهنده یک چرخه عمدی و رباتگونه باشد، به احتمال زیاد از سوی گوگل اسپم خواهید شد. از این روی هرگز بیگدار به آب نزده و برای بک لینک سازی، زیادهروی نکنید. قطعا باید انتخاب انکرتکستها و بسترهای ثبت بک لینک و همینطور دورههای زمانی آن، حسابشده و طبق اصول باشد.
انکر تکست چیست؟
به کلمه، عبارت یا متنی که با کلیک کردن روی آن، به صفحه جدیدی از وب یا شبکههای اجتماعی و .. وارد میشوید، انکر تکست میگویند.
سبکهای مختلف انکرتکست در بک لینک
انکرتکست ها به سبکهای مختلفی ساخته شده و اتفاقا این تنوع به طبیعی نشان دادن ماجرا کمک میکند. از جمله سبکهای مختلف انکرتکست برای بک لینک سازی، میتوان به موارد زیر اشاره داشت:
- کلمه کلیدی
- عمومی
- لینک عکس
- برند+کلمه کلیدی
- جملات طولانی
- آدرس صفحه (URL)
انواع لینک در ساختار بک لینک
بهطورکلی لینکها در دو شکل فالو و نوفالو ساخته شده که ما در اکثر مواقع علاقهمند به ایجاد لینک فالو هستیم تا رباتهای گوگل، لینک مورد نظر ما را به مقصد صفحه هدف، دنبال کنند.
سبکهای مختلف بک لینک
به همان شکل که انکرتکستها، در فرمتهای مختلفی قرار میگرفتند؛ بک لینکسازی نیز میتواند در ساختارهای گوناگونی جای بگیرد. از جمله: برخی از تازهکارهای حوزه سئو، بک لینک سازی و لینکهای داخلی وبسایت را با یکدیگر اشتباه میگیرند! فراموش نکنید که انکرتکستهای داخل سایت که به صفحات داخلی لینک داده شدهاند، لینک داخلی یا اینترنال لینک محسوب میشوند.
در تصویر زیر، نمونه بک لینک پروفایلی سایت تسمینو در سایت کندو را مشاهده میکنید. بک لینک زیر با انکرتکست تسمینو از سبک بک لینک پروفایلی است. اتفاقا این نوع بک لینکسازی، بسیار مورد توجه مخاطب قرارگرفته و بازخوردی عالی دارد.
5 تفاوت اصلی رپورتاژ آگهی و بک لینک
تا اینجای کار، تلاش کردیم تعریف دقیقی از مفهوم بک لینک و رپورتاژ آگهی در سئو و کاربردهای آن به شما عزیزان ارائه کنیم و احتمالا اکنون خودتان به یک متخصص حرفهای تشخیص فرق بک لینک و رپورتاژ تبدیل شدهاید! حالا در ادامه 5 تا از مهمترین تفاوتهای بک لینک و رپورتاژ را مرور میکنیم. برای ضربه فنی کردن یادگیری تفاوت این دو مفهوم در سئو با ما همراه باشید.
رپورتاژ آگهی، محتوایی است حدود 600 الی 1500 کلمه (گاهی بیشتر و گاهی کمتر) که در آن به نام برند یک کسب و کار به کمک برند منشن اشارهشده یا به سبکهای مختلف انکرتکست همراه لینک در آن وجود دارد، اما بک لینک، الزاما همراه محتوا نیست و میتواند یک کلمه تنها همراه لینک به سایت مقصد باشد.
- زمان اثرگذاری رپورتاژ آگهی و بک لینک
تجربه متخصصین سئو حرفهای نشان داده که انتشار رپورتاژ آگهی در مقایسه با بک لینک، میتواند تاثیر بیشتری بر فرایند بهبود رتبه در کلمات کلیدی هدف داشته باشد. در حقیقت الگورتیمهای گوگل نیز در اکثر مواقع تاثیر بهتر و طولانیتری از رپورتاژ آگهی در مقایسه با بک لینک، میپذیرند.
- تفاوت قیمتی؛ از زمین تا آسمان!
اصولا قیمت رپورتاژ آگهی نسبت به خرید بک لینک، گرانتر است، البته سایت مقصد و نوع استراتژی لینک سازی خارجی متخصص سئو نیز در هزینههای سئو خارجی، برای بک لینک و رپورتاژ، موثر خواهد بود.
اصولا شما با یک بار پرداخت هزینه و خرید رپورتاژ آگهی، دیگر نیاز به تمدید آن ندارید و تا زمان وجود سایت مقصد، رپورتاژ آگهی شما نیز وجود خواهد داشت. اما برخی از وبسایتها و وبلاگهای میزبان بکلینک، به صورت دورهای برای تمدید انتشار بک لینکهای شما هزینه دریافت میکنند و این موضوع میتواند از تفاوتهای مهم بک لینک و رپورتاژ باشد.
- فرایند انتشار بک لینک و رپورتاژ آگهی
اصولا انتشار بک لینک نسبت به رپورتاژ آگهی، دردسرهای بیشتری دارد و باید برای پیدا کردن سایتهای معتبر جهت لینک سازی و نیروی خبره جهت انجام کار، زمان زیادی را صرف کنید، اما اصولا برای انتشار رپورتاژ آگهی خبری از این دردسرها نیست و میتوانید به سادگی با کمک پلتفرمهای ارائه کننده رپورتاژ و یک آنالیز سریع، رپورتاژ خود را منتشر و از نتیجه لذت ببرید.
روش پیدا کردن بک لینک و رپورتاژ سایت خودمان
اگر مدتها از زمان فعالیت وب سایت شما گذشته باشد، احتمالا لینکهای زیادی برای وبسایت شما در سطح وب تولید شده است و به دلایل مختلفی لازم است که این لینکها را بررسی کنید. برای اینکار سری به links سرچ کنسول بزنید و با کلیک بر روی هر بک لینک، میتوانید از ماهیت آن و رپورتاژ یا بک لینک بودنش، کیفیت، زمان ساخت و … اطلاعات کسب کنید.
روش پیدا کردن بک لینکها و رپورتاژ سایت رقبا
همیشه به سرچ کنسول همه سایتها دسترسی ندارید و در این شرایط باید از ابزارهای دیگر تحلیل رپورتاژ و بک لینک کمک گرفت، در ادامه با برخی از مهمترین ابزارها آشنا میشوید:
این ابزار دارای بخش رایگان و همینطور سرویس خدمات کاملا پولی بوده که میتوانید با خرید اکانت اشتراکی از تمام امکانات آن بهرهمند شوید. کافی است که آدرس وبسایت مورد نظر خود را در بخش سرچ buzzsumo وارد کرده و از میزان بک لینک و رپورتاژ آگهیهای مربوط به آن، آگاه شوید
نکته: تنها کافی است از ابزارهای بالا کمک بگیرید و آدرس سایت مدنظرتان را بررسی کنید تا به لینکهای آن ارجاع داده شوید و سپس تلاش کنید، بر اساس موارد مطرح شده مربوط به فرق بک لینک و رپورتاژ در این مطلب، بک لینکها و رپورتاژها را پیدا و آنالیز کنید.
شما میتوانید در تسمینو کمپینهای متنوع بک لینک را تدوین کنید و یک استراتژی لینک بیلدینگ ناب و حرفهای برای سایتتان خلق کنید! در نظر داشته باشید که با خرید بک لینکهای حرفهای، در میدان رقابت، پیشتاز خواهید شد.
تیم ما به شما برای خرید رپورتاژ آگهی با کمترین قیمت و در عین حال با بالاترین کیفیت کمک میکند. اگر علاقهمند به خرید رپورتاژ آگهی از بین رسانههای متنوع هستید، لذت بستن کمپین رپورتاژ آگهی در داشبورد تسمینو را از دست ندهید.
رپورتاژ آگهی بخریم یا بک لینک؟
اگر هنوز وارد مسیر سئو خارجی وبسایتتان نشدهاید، به احتمال زیاد این پرسش برای شما ایجاد خواهدشد. فراموش نکنید که سئو خارجی تنها به خرید یک دوره بک لینک و انتشار چند رپورتاژآگهی خلاصه نمیشود و شما باید با داشتن یک دید بلندمدت از ترکیب کمپینهای رپورتاژآگهی و استراتژیهای متنوع لینکسازی، قدم در مسیر پرپیچ و خم سئو خارجی بگذارید.
به زبانی دیگر، خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی در کنار یکدیگر، میتواند به سئو وبسایت شما برای رشد در فضای وب و دیدهشدن توسط مخاطب هدفتان در جهت تبدیل شدن آنها به مشتری و افزایش سود کسبوکارتان کمک کند.
نکات کمکی برای خرید بک لینک و رپورتاژ
برای خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی، نکات زیر را به خاطر بسپارید تا بتوانید مسیر سئو خارجی حرفهای را طی کنید و به موفقیت دست یابید:
- آنالیز بک لینکها و رپورتاژهای رقبا
- خرید از یک پلتفرم معتبر حرفهای
- استفاده منطقی از بودجه آف پیج سئو
- انتشار لینک در سایتهای دامنه قوی
- عدم دستکاری لینکها پس از انتشار
- طبیعی بودن فرایند
- عدم استفاده از کوتاه کننده لینک
و اما نکته طلایی آخر برای درک تفاوت بک لینک و رپورتاژ
به نظر شما با تماشای طرح و تراش یک کوزه توسط کوزهگر از مانیتور شما به یک کوزهگر ماهر تبدیل میشوید؟ قطعا خیر!
برای یادگرفتن عمیق مفهوم تفاوت لینک و رپورتاژ آگهی نیز باید خودتان دست به کار شوید و با آنالیز وبسایتهای مختلف، سعی کنید بک لینکها و رپورتاژ آگهیهای آنها را شکار کنید. با توجه به تعاریف دقیق ارائه شده از بک لینک و رپورتاژ در این مطلب، این کار برای شما خیلی ساده خواهد بود و تنها به یک ابزار کار نیاز دارید!