جامعه

تشکیل کارگروه ساماندهی بازار تهران – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، حسین نظری، معاون خدمات شهری شهرداری تهران بر لزوم ساماندهی بازار تهران از مخاطرات موجود تاکید کرد و گفت: کارگروهی با محوریت شهرداری تهران و همراهی همه نهادهای مسئول و با حمایت‌های استاندار تهران در راستای ساماندهی بازار تهران (تأمین ایمنی، خروج انبار و تولید کالا، مرمت و بازسازی و…) تشکیل می‌شود.

وی در ادامه افزود: در این جلسه شهرداری منطقه ۱۲ به لحاظ استقرار جغرافیایی بازار تهران در این منطقه به ارائه گزارشاتی پیرامون مخاطرات موجود در بازار تهران اعم از عدم وجود ایمنی‌های لازم، مخاطرات ناشی از بافت فرسوده موجود در آن، وجود انبارهای گوناگون کالا در بازار تهران و نیز پیگیری‌ها و جلسات متعدد این منطقه در این خصوص ارائه کرد و در ادامه نهادهای دیگر نیز به بیان گزارشاتی پیرامون این موضوع پرداختند.

نظری تاکید کرد: آنچه در موضوع بازار تهران حائز اهمیت است؛ مساله خروج کارگاه‌های تولیدی و انبار کالا از بازار تهران است که یکی از نکته‌های مهم مطرح در این جلسه بود.

وی اذعان کرد: در صورتی که این دو فعالیت و فرایند فوق از بازار تهران منتقل و به مکان مناسبی هدایت شوند و بازار تهران تنها مکانی برای عرضه کالا و معامله کالا در حد معقول و با مشورت و همراهی کلیه نهادها و دستگاه‌های اجرایی و همچنین اصناف تهران؛ سیاست گذاری شود، ما در بازار تهران شاهد رخداد مناسبی خواهیم بود.

معاون شهردار تهران در ادامه اظهار کرد: پس از انجام اقدامات لازم، مرمت و بازسازی بازار و همچنین رفع مخاطرات موجود در بازار، می‌تواند آینده خوبی را برای بازار تهران رقم بزند و به اصلاح و رفع مشکلات بازار تهران خواهد انجامید.

به گفته نظری در جلسه کارگروه ستاد مدیریت بحران استان تهران؛ استاندار تهران ضمن تاکید بر پای کار بودن تمامی نهادهای ذیربط؛ مقرر گردید در فرصت یک هفته کارگروهی با محوریت شهرداری تهران و همراهی همه نهادهای مسئول و با حمایت‌های استاندار محترم تهران مجموعه اقدامات پیگیری شود و انشالله به زودی شاهد نتایج مطلوبی در این زمینه خواهیم بود.

کارگروه خبری اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا