سلامت و تندرستی

تشریح اقدامات کمیسیون بهداشت مجلس درباره موج جدید کرونا توسط محسنی بندپی

یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان شورای اسلامی به تشریح اقدامات کمیسیون بهداشت و درمان سایما در رابطه با موج جدید کرونا پرداخت و گفت: وظیفه ما در کمیسیون بهداشت و درمان سایما این است که به وزارت بهداشت تکلیف کنیم. باید کاملا آماده باشد؛ از واکسن ها برای تهیه داروهای لازم و همچنین تهیه تخت ها با تجهیزات پزشکی لازم. در همان زمان کمیسیون تصمیم گرفت با نهادهای دیگر مانند وزارت کشور، آموزش و پرورش، وزارت علوم و نیروی انتظامی و غیره رایزنی کند تا آنها نیز اقدامات لازم را انجام دهند.

محمدعلی محسنی بندپی در گفت وگو با خبرنگار تیتر اول، با تاکید بر اینکه هیچ ارگان یا مرکز رسمی در دنیا اعلام نکرده است که ویروس کرونا به طور کامل ریشه کن شده است، اظهار کرد: پس از شیوع ویروس کرونا در جهان، سویه های جدیدی از این ویروس ظاهر شد. . آزاد شده و شرایط بهتر شده است، به گونه ای شده است که شایعات و احادیث زیادی منتشر شده و برخی از داروهایی که در ابتدا استفاده می شود، بی اثر بوده و واکسن های زیادی تولید شده است که در برابر سویه های جدید بی خطر نیستند.

وی تاکید کرد: مفتخریم که کنترل ۱۰۰ درصدی کرونا را داریم و جامعه ای امن هستیم، دوباره رشد خواهیم کرد و به کرونا مبتلا نشویم یک اشتباه راهبردی است و نباید اتفاق بیفتد. “. مردم ما باید همیشه مراقب خود باشند و خودمراقبتی در دستور کار همه افراد جامعه باشد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به شیوع گونه‌های جدید ویروس کرونا در چین و تعداد زیاد مبتلایان به این ویروس در این کشور، گفت: این روزها شاهد هستیم که چین به‌طور جدی با ویروس جدید دست و پنجه نرم می‌کند. گونه‌های ویروس کرونا و فکر می‌کنم طبق گزارش‌های دریافتی وضعیت این کشور در ماه آینده چندان خوب نخواهد بود. با توجه به اینکه ویروس کرونا همه گیر است، می تواند به کشورهای دیگر سرایت کند و در این صورت قطعا ایران نیز در امان نخواهد بود.

در این مورد بیشتر بخوانید:

تعداد فوتی های ناشی از کرونا در جهان دوباره به 4 رقم رسید

هشدار شهریاری درباره ظهور مجدد کرونا

محسنی بندپی تاکید کرد: در کمیسیون بهداشت و درمان صائمه تلاش ما این است که وزارت بهداشت آمادگی کامل داشته باشد. از واکسن ها برای تهیه داروهای لازم و همچنین تهیه تخت ها با تجهیزات پزشکی لازم. در همان زمان کمیسیون تصمیم گرفت با نهادهای دیگر مانند وزارت کشور، آموزش و پرورش، وزارت علوم و نیروی انتظامی و غیره رایزنی کند تا آنها نیز اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان آغاز مرحله جدید واکسیناسیون سراسری برای مبارزه با کرونا وجود دارد؟ وی گفت: با اتفاقی که در چین افتاد به نظر می رسد این واکسیناسیون چندان دور نیست.

این عضو در پایان در پاسخ به این سوال که آیا معرفی واکسن کرونا در کشور ضروری است؟ وی تصریح کرد: با توجه به تولیدکنندگانی که در داخل داریم فکر نمی کنم نیازی به واردات واکسن داشته باشیم مگر اینکه تعداد استارتر در واحد زمان زیاد باشد و در یک مقطع نیاز به واردات داشته باشیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا