فرهنگ و هنر

تبدیل دره فرحزاد به مکانی تفریحی/ تعطیلی مراکز گردشگری به شهر آسیب جدی می زند

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از پروژه های فرهنگی منطقه 2 شهرداری تهران بازدید کرد.

به گزارش تیتر اول، علیرضا نادعلی که در منطقه 2 حضور داشت، افزود: از آنجایی که تعداد زیادی از شهروندان از پارک فراز گلزار شهدای هر دو منطقه پایتخت بازدید می کنند، شهرداری منطقه تصمیم به ساخت ضریح در جوار این مکان مقدس دارد. به همین منظور امروز پیش‌پیکتی برگزار شد تا اهالی بتوانند به حسینیه این مکان مقدس مشرف شوند.

وی با اشاره به بازدید از دره فرحزاد گفت: متأسفانه دره فرحزاد دچار فلاکت اجتماعی شده است و معتادان متجاهر در این دره ظاهر شدند و به یکی از قطب های فلاکت اجتماعی در شهر تهران تبدیل شده بود که متاسفانه ، نیز مورد غفلت قرار گرفت. با همت شهرداری تهران در دوره ششم مدیریت شهری و همکاری سایر نهادهای ذیربط، پاکسازی انجام شد و به این ترتیب شهرداری منطقه دو تهران فعالیت های مثبت زیادی را در دره فرحزاد انجام داد. این فعالیت های مثبت ادامه دارد.

نماینده شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: دره فرحزاد قابلیت تبدیل شدن به یک نقطه خوب تفریحی و گردشگری در تهران را دارد و مدیریت شهری تهران در دوره ششم تمام تلاش خود را در این زمینه انجام خواهد داد.

پس از آن نادعلی از سرای محله «پونک» بازدید کرد و با تاکید بر ظرفیت سراهای محله گفت: مدیریت شهری تهران تلاش خواهد کرد در مجمع ششم نگاه ویژه ای به سراهای محله داشته باشد. نکته حائز اهمیت رویکرد خوب شهردار منطقه دو تهران به محله های این منطقه است و سرای محله پونکا می تواند موجب گسترش فرهنگی در این محله شود. برای این شهرک مسکونی نزدیک به یک میلیارد تومان هزینه شده است و این پروژه موفقیت خوبی داشته است و باید در بودجه سال آینده به پیشرفت پروژه مسکن محله پونکا توجه شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگ اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: امیدواریم تا سال 1402 سالن ورزشی مجهز ویژه بانوان در این مکان ساخته شود و باید به محلات با رویکرد ایرانی اسلامی توجه ویژه شود. . و سپس باید به هویت محله توجه کنیم.

پس از آن نایب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی از پل معلق پارک پردیسان در بوستان نهج البلاغه بازدید کرد و در حاشیه این بازدید اظهار داشت: شهرداری تهران نیازمند توجه ویژه به گردشگری تهران است. این موضوع نیاز به زیرساخت های کافی دارد و تعطیلی مراکز گردشگری در تهران معضلی است که آسیب جدی به شهر وارد می کند و در شورای اسلامی شهر تهران برای رفع مشکلات اماکن گردشگری تلاش می کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا