سلامت و تندرستی

تاکید یک نماینده مجلس بر باز شدن پلتفرم‌های فیلتر شده

نزدیک به ۱۸۰ روز از فیلتر ادامه‌دار اینستاگرام و واتس‌اپ می‌گذرد. این در حالی است که فیلترینگ این دو اپلیکیشن پرطرفدار با مخالفت کارشناسان، فعالین اقتصادی و برخی نمایندگان مجلس روبه رو است.

«معین‌الدین سعیدی»، نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس در جدیدترین اظهار نظر نسبت به لزوم رفع فیلتر این پلتفرم‌ها گفت: «ما انتظار داریم زمانی که شرایط کشور از آن شرایط ملتهب پائیز فاصله گرفته پلتفرم‌هایی که فیلتر شدند، باز شوند.»

او به اصل نهم قانون اساسی اشاره و تأکید کرد بر این مبنا، تحت هیچ شرایطی نباید آزادی‌های مشروع مردم حتی به بهانه حفظ امنیت و تمامیت ارضی محدود شود.

«طرح صیانت در دستور کار مجلس نیست»

سعیدی همچنین درباره اینکه دوباره بحث بازگشت طرح صیانت به مجلس شورای اسلامی مطرح شده است، اظهار داشت: «یکی از اعضای کمیسیون مشترک، آقای ویس کرمی موضوعی را مطرح کردند و آقای قالیباف توضیح دادند. بر مبنای درخواست جمع کثیری از نمایندگان این موضوع از دستور کار خارج شده و دیگر قرار نیست در کارگروه اصل ۸۵ مطرح شود. اگر هم مبنایی برای ادامه پیگیری و بررسی طرح باشد، باید در قالب خود صحن باشد که فعلاً در دستور کار نیست.»

البته او اعتقاد دارد به بهانه شرایط کشور، عملاً بخش و بخش‌هایی از این طرح اجرایی شده است.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در خصوص اینکه نایب رئیس مجلس خبر از بررسی این طرح داده است، گفت: «آقای مصری گفتند چندین جلسه کارشناسی درباره طرح داشته‌ایم اما اینکه بیاید در دستور کار قرار گیرد، من فکر نمی‌کنم در دستور کار باشد.»

سعیدی با اشاره به چالش‌ها و مشکلات مردم در حوزه معیشت و سبد کالاهای اساسی، اظهار داشت انتظار از مجلس این است که اولویت خودش را بر حوزه‌های معیشتی بگذارد: «بعید می‌دانم طرح صیانت با آن حساسیتی که قبلاً مطرح شد دوباره در دستور کار قرار گیرد.»

۵۸۵۸

دکمه بازگشت به بالا