فرهنگ و هنر

بیان وارونه حقایق با انجام عملیات روانی، برنامه دشمن در جنگ ترکیبی و شناختی است

تیتر اول/مرکزی فرمانده سپاه روح‌الله گفت: غفلت از دستاوردهای انقلاب اسلامی، بیان وارونه حقایق و واقعیت ها با انجام عملیات روانی، برنامه دشمن در جنگ شناختی و ترکیبی است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی شامگاه پنجشنبه ششم مهرماه ۱۴۰۲ در اجتماع رزمندگان و پیشکسوتان جهاد و شهادت شهرستان ساوه که در آستان مقدس امامزاده سیداسحاق (ع) و با حضور یک شهید گمنام برگزار شد، اظهار کرد: جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس یک جنگ نابرابر و البته جهانی بود و تمامی قدرت‌های کوچک و بزرگ در کنار هم قرار گرفتند و به سرکردگی رژیم بعث با تجهیزات کامل جنگی را بر ملت ایران تحمیل کردند.

وی بیان کرد: جنگ تحمیلی موجب تقویت اتحاد ملی شد و ملت ایران از تهدیدها، فرصت ساخت و امروز به برکت خون مطهر شهدا و جانفشانی رزمندگان اسلام در حوزه نظامی و موشکی به پیشرفت های متعددی دست یافته است.

وی گفت: جنگ تحمیلی در شرایطی آغاز شد که کشور از نظر تجهیزات نظامی و نیروی رزمی از آمادگی لازم برخوردار نبود اما جوانان و نوجوانان این مرزوبوم با ایمان به خدا و تبعیت از ولی فقیه در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایستادگی کردند.

سردار کریمی در ادامه گفت: دشمن در ادامه دشمنی خود پس از شکست در جنگ نظامی دست به تحریم اقتصادی و جنگ اقتصادی زد که در این توطئه نیز شکست خورد و در ادامه دست به جنگ شناختی و ترکیبی با ابزار رسانه و فضای مجازی زده است.

وی با تاکید بر اینکه دشمن در فضای مجازی احساس قدرت می‌کند، اظهار کرد: به دلیل دروغ پردازی و انتشار اخبار غیرواقع در فضای مجازی هیچ کس در امان نیست و دشمن خوب فهمیده که با چه ابزاری خودباوری و اعتقادات جوانان را نشانه بگیرد.

فرمانده سپاه روح الله گفت: مولفه‌های مادی عامل اقتدار و پیروزی در جنگ هشت ساله نبود بلکه مولفه‌های معنوی نظیر ایمان، اخلاص، خودباوری و ولایتمداری موجب پیروزی شد و نصرت الهی یاریگر ملت برای پیروزی در هشت سال نبرد نابرابر بود.

وی گفت: دشمن به دنبال کاهش معنویت و تضعیف باورهای دینی در بین جوانان و نوجوانان با استفاده از فضای مجازی است و ما در تولید محتواهای مناسب برای مقابله با جنگ رسانه ای دشمن ضعف داریم. در جهاد تبیین بایستی برنامه محور به مبارزه با دشمن در جنگ شناختی و ترکیبی بپردازیم.

سردار کریمی افزود: در تاریخ، بی نظیر بوده که دشمن چنین عملیات روانی را با استفاده از فضای مجازی علیه ملت ایران عملیاتی کند و دستاوردهای نظام اسلامی را بی فایده جلوه دهد. غفلت از دستاوردهای انقلاب اسلامی، بیان وارونه حقایق و واقعیت‌ها با انجام عملیات روانی، برنامه دشمن در جنگ شناختی و ترکیبی است.

امام جمعه ساوه نیز جهاد با مال و جان را از توصیه های دین اسلام دانست و افزود: در دوران دفاع مقدس رزمندگان اسلام جهاد با مال و جان کردند و اجازه ندادند ذره‌ای از خاک این مرزوبوم به تصرف دشمن درآید.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی اظهار کرد: آنچه موجب پیروزی رزمندگان در جنگ تحمیلی شد نصرت الهی و ایمان و اخلاص رزمندگان و تبعیت از ولی فقیه بود.

تشییع نمادین شهید گمنام، شعرخوانی، اجرای سرود توسط گروه سرود امامزاده شاهزاده حسین علیه السلام از دیگر برنامه‌های این آیین بود.

انتهای پیام

نشر فرهنگ و هنر

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا