بومگردی‌ها آماده خروج از قرنطینه‌اند؟

رئیس هیئت مدیره انجمن اکوتوریسم ایران می گوید: “وقتی ترافیک بین استانی مجاز باشد و افراد در خودروهای شخصی ، اتومبیل ها و هواپیماها مسافرت کنند ، مجاز نیست اجازه اکوتوریسم و ​​سایر امکانات توریستی را بدهد.”

به گزارش تیتر اول ، همه گیر Quaid-19 در حدود 2226 سایت اکوتوریسم در سراسر کشور برخورد کرد و بسیاری از آنها ورشکست شد. وزارت میراث فرهنگی ، جهانگردی و صنایع دستی ، که پیش بینی می کند با برداشته شدن محدودیت های ترافیکی بین استانی ، سفرهای خانوادگی کاهش می یابد ، تصمیم گرفته است که به تدریج امکانات گردشگری را بازگشایی کند. نظرات و نگرانی های متناقض برانگیخته شده است که همه شرکت های جهانگردی در شرایط حساس فعلی آماده و مجدداً قادر به بازگشایی نیستند. این امر به ویژه در مورد واحدهای اکوتوریسم ، مهمانسراها ، خوابگاهها و برخی از مهمانداران با توجه به تفاوت در ماهیت و ساختار مهمانسراها و اقامتگاه در مقایسه با هتلها صادق است.

در همین راستا ، وزارت میراث فرهنگی ، جهانگردی و صنایع دستی پروتکل بازگشایی با عنوان “راهنماهای سفر هوشمند در کرونا” تهیه کرده است که توضیحی در مورد نحوه مقابله با موارد مشکوک بیماری Quaid-19 و حمایت شخصی از کارکنان و گردشگران در مرکز مسافرتی و گردشگری نیز ارائه کرده است. سفارش واحد برای کلیه اقامتگاهها با تأکید بر اینکه واحدهایی که به طور موقت بسته هستند باید براساس محتویات این دستورالعمل قبل از بازگشایی ، در کلیه مناطق و اماکن عمومی کاملاً تمیز و ضد عفونی شوند. روز است. برخی از واحدهای داخلی هتل مانند آرایشگاه ، سالن بدنسازی ، استخر ، سونا و سالنهای رویداد که از جمله مشاغل پرخطر محسوب می شوند ، بنا به دستور وزارت بهداشت و مطابق با پروتکل ها مجدداً بازگشایی می شوند.

توضیحات استفاده از خدمات اسکان و حضور مسافران در این دستورالعمل بیشتر براساس ساختار و استاندارد هتل صورت می گیرد ، در حالی که شکل پذیرش و اسکان میهمانان در اکوتوریسم ، مهمانخانه ها ، خوابگاه ها و مهمانان با هتل ها و هتل های آپارتمانی کاملاً متفاوت است. برخی از این مکانها پذیرایی مشترک مسافر در یک اتاق یا سالن دارند و برخی از امکانات از جمله حمام و توالت مشترک و عمومی هستند که با پروتکل های مسافت اجتماعی و بهداشتی مغایرت دارد. برخی از این خانه ها در مناطق دور افتاده واقع شده اند که در دسترسی به سرویس های بهداشتی مشکل دارند و پیروی از دستورالعمل ها بحث برانگیز است. نحوه نظارت بر این خانه های پراکنده در سراسر کشور نیز یک مسئله چالش برانگیز است. این نگرانی ها ، که به طور مستقیم بر اعتماد مسافر تأثیر می گذارد ، مسائلی هستند که در پروتکل برای بازگشایی محل اقامت مورد توجه قرار نگرفته است.

در مصاحبه با تیتر اول ، مازیار الدوود ، رئیس انجمن محیط زیست ایران ، به برخی از این چالش ها و نگرانی های مربوط به از سرگیری فعالیت های یک شبه مانند اکوتوریسم پاسخ داد. وی که در سمپوزیوم معاون وزیر گردشگری در وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی با نمایندگان سازمان های خصوصی گردشگری حضور داشت ، گفت: “اکثر آرا برای این بود که تسهیلات گردشگری به آرامی افتتاح شود و با شرایط ویژه و ظرفیت کم داشته باشد.” نظارت بر فعالیتهای آنها.

وی افزود: وقتی مردم در جاده ها ، در شهرها ، خیابان ها ، اتوبوس ها ، در متروها و مغازه ها سفر می کنند ، پر از مردم است ، چرا امکانات گردشگری باز نمی شود؟ اگرچه ما فکر نمی کنیم که مردم مانند گذشته سفر کنند ، اما می توانیم به روشهایی برای به حداقل رساندن خطر فکر کنیم.

وی ادامه داد: “اگر تعطیلی امکاناتی مانند هتل ها و محیط زیست گردشگری ادامه یابد ، هزینه های استهلاک و نگهداری بیشتر می شود. حتی اکنون برخی اقلام اقامتی مانند مواد غذایی خریداری شده برای تعطیلات نوروزی بی فایده و فاسد است.” است.

وی در پاسخ به این سؤال که با وجود همه محدودیت های انتشار تاج ، اکوتوریسم در حال حاضر توان و آماده بازگشایی دارد؟ وی گفت: “با این حال ، جامعه محلی از تعطیلی کرونا بسیار تحت تأثیر قرار گرفته است که برخی از آنها بیمه نشده است و از گردشگری درآمد کسب می کند.” از طرف دیگر ، مردم پس از تحمل این مدت می خواهند به روحیه دست یابند و حذف کامل سفر ، آسیب دیگری به مردم وارد می کند. برای بازگشایی باید همه جوانب در نظر گرفته شود.

هرچند که الدود معتقد به بازگشت اکوتوریسم به چرخه فعالیت است ، اما گفت: “در حال حاضر تقاضای زیادی برای مسافرت و اسکان در اکوتوریسم وجود ندارد ، یعنی اگر سال گذشته در آن زمان ، حداکثر چهارصد و پانصد مسافر در ماه وجود داشته باشد. ، این تعداد اکنون سی تا چهل است. ” ماه نمی آید. این اجازه می دهد تا خانه ها به تدریج برای کارهای فصل آینده آماده شوند. در مناطق استوایی ، فصل گردشگری از ده تا پانزده روز به پایان می رسد و تقاضای سفر به این مناطق به صفر می رسد و اکوتوریسم در مناطق استوایی عملا تعطیل است.

رهبر انجمن اکوتوریسم ایران افزود: درست است که در این شرایط ، بازگشایی تسهیلات گردشگری درآمد زیادی ایجاد نمی کند ، اما از استهلاک و هزینه های دیگر جلوگیری می کند ، به خصوص که من به دولت آمدم که وضعیتی نداشته باشد که به ما کمک کند. به خاطر آوردن

الدوود درباره نگرانی در مورد نظارت بر اکوتوریسم ، با توجه به فرم مسکن تعریف شده در برخی از آنها ، و گسترش جغرافیایی که مانیتورینگ مداوم را دشوار می کند ، گفت: “مطمئناً می توان مانیتور کردن طرز تفکر را کنترل کرد.” وجود ندارد. نظارت روزانه در مناطق روستایی هر چند کیلومتر نمی تواند انجام شود ، اما نظارت اولیه برای مجوزهای بازگشایی مجدد با حساسیت قابل استفاده است. این شوخی نیست و باید هنگام صدور مجوز بازگشایی ، جدی گرفته شود.

با توجه به پروتکل بازگشایی تسهیلات گردشگری به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری ، در شرایطی که شرایط و استانداردهای اماکن مانند اکوتوریسم با فضاهای معمولی و عمومی بیشتر در نظر گرفته نشود ، اظهار داشت: من این دستورالعمل را دیده ام ، در خوابگاه ها کاربردی ندارد. اکوتوریسم. ” انجام پرونده ها با جزئیات امکان پذیر نیست ، کار دشواری است.

آل داود افزود: “اکوتوریست ها پروتکل خود را تنظیم کرده و آن را به وزارتخانه داده اند تا در صورت تصویب بتوانیم آن را اجرا کنیم زیرا استانداردسازی و حتی دستورالعمل های بازگشایی براساس هتل ها بوده است.” به نظر نمی رسد آنها درباره اکوتوریسم اطلاعات زیادی دارند. ما تا آنجا که ممکن است مشکلات بسیاری را شناسایی کرده ایم که باعث می شود حضور مسافران کمتر ریسک شود و ما به وزارت اطلاع داده ایم تا این اختلافات و قوانین مشخص باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا