بهترین تفریحات رایگان دبی

در میان شهرهای لوکس و پر از زرق و برق دنیا دبی یکی از معروف ترین مقصدها برای کسانی است که به دنبال تجمل و تفریحات بی نظیر هستند. اما شاید باور نکنید که این شهر جذاب تفریحات رایگان و هیجان انگیز زیادی هم دارد. در این مقاله همراه من باشید تا با بهترین تفریحات رایگان دبی آشنا شوید و ببینید چطور می توان در شهری که به تجملات معروف است بدون صرف هیچ هزینه ای لحظات خوشی را تجربه کرد.

تجربه غروب خورشید در ساحل جمیرا

ساحل جمیرا یکی از بهترین مکان های دیدنی دبی برای تماشای غروب خورشید است. می توانید همراه دوستان یا خانواده با یک پیک نیک کوچک به این ساحل بروید و از نور گرم و ملایم خورشید در پایان روز لذت ببرید. ساحل جمیرا به خاطر شن های نرم و آبی آرامش بخش جایی مناسب برای دور شدن از شلوغی های روزمره و تماشای مناظر خیره کننده است. اگر به ورزش های ساحلی علاقه دارید می توانید در این ساحل با دوستانتان والیبال بازی کنید یا به دوچرخه سواری بپردازید.

قدم زدن در کنار فواره دبی

فواره دبی که در نزدیکی برج خلیفه قرار دارد یکی از بلندترین فواره های موزیکال دنیا است که اجرای هر رقص آب آن شما را مجذوب می کند. در طول روز چندین بار برنامه های رقص آب همراه با موسیقی های معروف و نورپردازی اجرا می شود که می توانید بدون هزینه از این نمایش بی نظیر لذت ببرید. حس های دیداری و شنیداری شما در این مکان کاملا درگیر می شوند و هر بار که این فواره ها به هوا پاشیده می شوند حس می کنید در دنیای دیگری هستید.

پیاده روی در محله قدیمی بستکیه

اگر دلتان می خواهد به گذشته دبی سفری داشته باشید محله بستکیه انتخابی عالی است. این محله که بازمانده ای از معماری سنتی و فرهنگی اماراتی است با کوچه های تنگ و دیوارهای گلی قدیمی خود شما را به دنیایی از گذشته های دور می برد. در این محله می توانید از گالری های هنری کافه های سنتی و برج های بادی دیدن کنید. فضای آرام و دلنشین بستکیه جایی است که می توانید کمی از شلوغی دبی دور شده و از سکوت و صفای آن لذت ببرید.

گردش در بازارهای محلی دبی

دبی علاوه بر مراکز خرید لوکس بازارهای سنتی و قدیمی هم دارد که گشت و گذار در آن ها رایگان و جذاب است. بازار طلای دبی یا سوق طلای دبی یکی از مشهورترین بازارهاست که حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید می توانید از تماشای این همه طلا و جواهر شگفت زده شوید. همچنین بازار ادویه دبی با عطرهای مختلف و رنگارنگی که دارد یک تجربه حسی شگفت انگیز است. در این بازارها می توانید قدم بزنید و با فرهنگ و هنر محلی آشنا شوید.

تماشای نمای شهری از برج خلیفه

هرچند بالا رفتن از برج خلیفه هزینه بر است اما نمای این برج از خیابان محمد بن رشید هم بسیار دیدنی است. می توانید از این نقطه با دوربین خود تصاویری خیره کننده بگیرید و لحظات طلایی خود را ثبت کنید. شب ها برج خلیفه با نورهای رنگی و نمایش های لیزری روشن می شود و منظره ای فراموش نشدنی خلق می کند.

بازدید از آب نماهای دبی مارینا

دبی مارینا یکی دیگر از نقاط زیبای شهر است که به راحتی می توانید از آن دیدن کنید. با پیاده روی در تفرجگاه دبی مارینا و تماشای یات ها و قایق های لوکس تجربه ای خاص و متفاوت خواهید داشت. این تفرجگاه در هر زمانی از روز جذابیت خاص خود را دارد؛ اما غروب ها که آسمان درخشان و هوای مطبوعی دارد بهترین زمان برای لذت بردن از این فضای بی نظیر است.

بازدید از موزه قهوه دبی

اگر علاقه مند به فرهنگ قهوه هستید موزه قهوه دبی انتخابی عالی است. این موزه که در محله الفهیدی واقع شده مکانی رایگان است که می توانید در آن درباره تاریخچه قهوه و تاثیر آن در فرهنگ عربی بیشتر بدانید. اینجا می توانید وسایل قدیمی و نادر تهیه قهوه را ببینید و حتی از عطر بی نظیر قهوه های عربی لذت ببرید.

نتیجه گیری

شاید فکر کنید دبی فقط برای کسانی است که پول زیادی دارند اما این مقاله نشان می دهد که حتی با هزینه صفر هم می توانید از زیبایی های این شهر استفاده کنید و تجربه ای فوق العاده داشته باشید. تنها چیزی که نیاز دارید کنجکاوی و اشتیاق برای کشف جاذبه های رایگان این شهر بی نظیر است.

پرسش و پاسخ

۱. آیا دسترسی به ساحل جمیرا رایگان است؟ بله ورود به ساحل جمیرا برای عموم رایگان است و می توانید بدون پرداخت هیچ هزینه ای از مناظر زیبای آن استفاده کنید.

۲. فواره دبی در چه ساعت هایی نمایش دارد؟ نمایش های فواره دبی هر روز در چندین نوبت اجرا می شود. زمان دقیق آن را می توانید از سایت های گردشگری یا اپلیکیشن های موبایل دبی بررسی کنید.

۳. آیا بازدید از محله بستکیه هزینه ای دارد؟ خیر بازدید از محله بستکیه کاملاً رایگان است و می توانید آزادانه در کوچه های آن قدم بزنید و از جذابیت هایش لذت ببرید.

دکمه بازگشت به بالا