فرهنگ و هنر

برگزاری نشست «شکار حلزون» با یادی از حسام محمودی

عوامل فیلم سینمایی «شکار حلزون» با یادی از زنده یاد حسام محمودی ، در فضای صمیمی ومتکی بر رفاقت از سختی های ساخت فیلم خود گفتند.

به گزارش تیتر اول، فیلم «شکار حلزون» نخستین ساخته بلند محسن جسور عصر روز اول جشنواره (پنجشنبه ۱۲ بهمن ماه) در خانه جشنواره نمایش داده شد و در نشست پرسش و پاسخ فیلم  کارگردان گفت: قصه فیلم را خیلی دوست داشتم بسازم چون موضوع آن به موضوع‌هایی مرتبط بود که سال‌ها در آن عکاسی کرده بودم. اسم اولیه فیلم «عطر مینو» بود که در طول بازنویسی، به این نتیجه رسیدم، گیرا نیست.

او درباره برخی انتقادها به گره‌های داستان یا کیفیت فیلم بیان کرد: این فیلم را خیلی دوستانه و دلی ساختیم. من اینجا فیلم ساختم که در معرض قضاوت باشد چون هیچ دیکته نانوشته ای غلط ندارد.

سلطانی، تهیه‌کننده این فیلم هم افزود: همان‌طور که کارگردان‌ گفت، ما این فیلم را خیلی شخصی ساختیم و از ابتدا می‌دانستیم که «شکار حلزون» قرار نیست در چرخه اقتصادی سینما خیلی تاثیرگذار باشد. حتی پروانه ساخت این اثر را ویدیویی گرفتیم و همه عوامل دلی در آن حضور داشتند.

فرناز زوفا – بازیگر این فیلم – که نقش اصلی را ایفا کرده، هم درباره بازی خود گفت: من تجربه‌های مختلفی با دیگر کارگردانان داشته‌ام اما «شکار حلزون» برایم فیلمی شریف است و همکاری با تمامی عوامل این فیلم درس و تجربه‌ای بود که شروع دیگری در زندگی شخصی‌ام داشت. بخشی‌ از این تجربه، کار با زنده‌یاد حسام‌محمودی بود و بخش دیگری هم وجود داشت که منجر شد تا آدم صبورتری شوم.

در ادامه این نشست، مرتضی پورحیدری طراح صحنه «شکار حلزون» درباره شرایط سخت تولید توضیح داد: کار ما ارتباط تنگاتنگی با تولید و هزینه دارد. متاسفانه شرایط مالی پروژه بسیار ضعیف بود و کارگردان از جیب هزینه می‌کرد تا بتوانیم کارها را به ثمر برسانیم. حتی خودرویی که در فیلم نیاز داشتیم را شخصاً از صاحبش قرض کردیم. با این شرایط سخت، ما تلاش کردیم که حداقل‌ها را فراهم کنیم تا کار به خوبی به پایان برسد.

در زمینه سختی ‌های تولید پروژه‌ گفته شد، تهیه‌کننده برای پرداخت دستمزدهایمان، ماشین زیر پایش را فروخت.

سلطانی همچنین اضافه کرد: زمان اصلی این فیلم ۱۵۰ دقیقه بود و بخش‌هایی را کم کردیم و شاید به این دلیل سکانس‌هایی برای مخاطبان قابل درک نبود.

محمدرسول صفری (بازیگر)، موحد شادرو (تدوین‌گر)، امیریل ارجمند (آهنگساز)، مهدی عدالتی (مجری طرح) و محمدحسین ابراهیمی (صدابردار) از دیگر عوامل فیلم در نشست بودند.

انتهای پیام

نشر فرهنگ و هنر

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا