استان ها

برگزاری رویداد بزرگ حل نیازهای فناورانه حوزه گردشگری با رویکرد فناوری‌های نوین

به گزارش خبرگزاری تیتر اول استان سمنان، مرتضی نظری روز پنجشنبه 19 مردادماه 1402 با اشاره به اینکه استان سمنان دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی منحصربه‌فرد است، گفت: هدف از برگزاری این رویداد معرفی جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و تأسیسات گردشگری است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود افزود: این رویداد برای حل ۹ نیاز و چالش محوری حوزه گردشگری شامل واقعیت افزوده، راهنمای صوتی، تصاویر ۳۶۰ درجه، سفرهای بومی و محلی، معرفی اقامتگاه‌ها، پویانمایی، واقعیت مجازی، اینترنت اشیا در گردشگری و هتل داری و راهنمای مسافران گردشگران با رویکرد فناورانه است.

نظری گفت: دبیرخانه این رویداد با همکاری پارک علم و فناوری استان سمنان و اداره میراث‌فرهنگی شهرستان شاهرود در محل پارک علم و فناوری استان ایجادشده است و در آذرماه 1402 برگزار می‌شود.

او افزود: ارائه مجوز لازم برای استفاده از محصولات توسعه داده‌شده در سطح استان با مدل‌های درآمدی مختلف، ترویج محصولات توسعه داده‌شده در سطح استان و کشور از طریق وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ارائه جایگاه مناسب و بدون اخذ هزینه برای ارائه محصولات به مخاطبین و گردشگران از حمایت‌های ویژه اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود گفت: برگزاری جلسات سرمایه‌گذاری با صنعتگران و صاحبان نیاز، ارائه خدمات ویژه مهارت افزایی و اعطای تسهیلات خاص در این زمینه برای ارتقای تخصصی گروه کاری توسعه‌دهنده ایده در راستای تکمیل محصول و فراهم کردن حضور رایگان گروه در نمایشگاه‌های معتبر از حمایت‌های پارک علم و فناوری استان سمنان است.

دکمه بازگشت به بالا