بهترین های کسب و کارسلامت و تندرستی

برای درمان تاری دید چه بخوریم

بینایی می‌تواند با افزایش سن یا به دلیل ابتلا به بعضی از بیماری‌ها ضعیف شود. با این حال می‌توانید با به کار بردن بعضی روش‌های طبیعی، به تقویت بینایی خود کمک کنید. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) تخمین می‌زند که ۱۲ میلیون نفر از افراد آمریکایی بالای ۴۰ سال، دچار بعضی از انواع اختلالات بینایی هستند. در این مقاله از دیجی‌کالا مگ تصمیم داریم به شما روش‌های طبیعی را معرفی کنیم که به تقویت بینایی و محافظت از آن کمک می‌کنند. در پایان هم به مواد غذایی مفید برای بینایی اشاره می‌کنیم. تا پایان مقاله در کنار ما بمانید .

۱. هنگام کار کردن عینک ایمنی بزنید چشم‌های ما می‌توانند در نتیجه‌ی بعضی از فعالیت‌های روزمره مانند ورزش کردن، کار کردن با بعضی از وسایل یا قرار گرفتن در محیط‌های خطرناک آسیب ببیند. استفاده از عینک ایمنی می‌تواند از آسیب، جراحت و تحریک چشم‌ها توسط مواد شیمایی، خاک، آلودگی و سایر ترکیبات مضر محافظت کند. عینک‌های معمولی در محافظت از چشم‌ها در موقعیت‌های خطرناک مؤثر نیستند و در صورتی که آسیب ببینند، خرد می‌شوند. با توجه به فعالیتی که دارید انجام می‌دهید، باید از وسایل محافظتی زیر استفاده کنید؛ عینک ایمنی ماسک صورت و شیلد کلاه ایمنی

۲. از عینک آفتابی استفاده کنید متأسفانه در ایران، عینک آفتابی یک کالای لوکس به شمار می‌رود. استفاده از عینک آفتابی می‌تواند از چشم‌های شما در برابر اشعه‌های مضر فرابنفش خورشید (UV) محافظت کند. قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه‌های UV می‌تواند به چشم‌ها آسیب بزند. این اشعه‌های مضر همچنین می‌توانند احتمال ابتلا به عارضه‌های زیر را افزایش دهند؛ آب‌مروارید سرطان چشم ایجاد ضایعاتی در چشم مانند ناخنک (پترژیوم) افرادی که در معرض آسیب چشم ناشی از اشعه‌های فرابنفش خورشید هستند، شامل گروه‌های زیر می‌شوند ؛

کشاورزان افرادی که مدت زمان زیادی را بیرون از خانه می‌گذرانند. زمانی که می‌خواهید عینک آفتابی بخرید، باید به دنبال عینکی باشید که حفاظت ۱۰۰ درصدی در برابر اشعه‌های فرابنفش خورشید را فراهم می‌کند. عینک آفتابی باید دارای برچسب «UV400» باشد. یک روش‌ دیگر برای محافظت از چشم‌ها در برابر اشعه‌ی UV، استفاده از یک کلاه لبه‌دار است. به یاد داشته باشید که اشعه‌های فرابنفش خورشید می‌توانند از ابرها عبور کنند و شما در تمام طول سال، حتی در زمستان هم در معرض مواجهه با آن‌ها قرار دارید.

۳. به طور منظم چشم‌هایتان را معاینه کنید بر اساس گزارش‌های مؤسسه‌ی ملی بینایی، معاینه‌ی منظم چشم تنها روشی است که می‌توانید از طریق آن مطمئن شوید چشم‌هایتان به طور کامل سالم هستند و ایرادی ندارد . طی معاینه‌ی چشم، فرد متخصص از یک قطره‌ی مخصوص استفاده‌ می‌کند که باعث گشاد شدن مردمک چشم می‌شود و به او اجازه می‌دهد چشم را به طور کامل بررسی کرده و مشکلات آن را شناسایی کند. معاینه‌ی دقیق چشم می‌تواند به شما کمک کند عارضه‌های مربوط به چشم مانند تباهی لکه‌ی زرد (تخری۴. مدام به صفحه‌ی موبایل و کامپیوتر نگاه نکنید نگاه کردن طولانی مدت به کامپیوتر و موبایل مضر برای چشم‌ها کار کردن با کامپیوتر یا تمرکز بر روی چیزی برای مدت زمان زیاد می‌تواند باعث فشار به چشم و خستگی آن شود.

۵. دیابت را کنترل کنید یکی از عارضه‌های مهم دیابت «رتینوپاتی دیابتی» است. بالا بودن قند خون می‌تواند به‌تدریج به رگ‌های خونی موجود در شبکیه‌ی چشم آسیب برساند و باعث شود متورم، مسدود یا همراه با ترشح شوند. این مسأله می‌تواند باعث رشد اسکار و رگ‌های خونی جدید و غیرعادی در شبکیه شود. اگر دیابت رتینوپاتی درمان نشود، می‌تواند منجر به مختل شدن بینایی و در نهایت کوری شود. افرادی که بر روی قند خون خود کنترل ندارند، بیشتر در معرض این عارضه قرار دارند. تغییرات ناگهانی در قند خون همچنین می‌تواند باعث تاری دید شود که زمانی برطرف می‌شود که سطح قند خون ثابت‌تر شود. کنترل قند خون و معاینه‌ی سالانه‌ی چشم می‌تواند در کاهش احتمال ابتلا به رتینوپاتی دیابتی مؤثر باشد.

تقویت چشم یکی از مسائل مهمی است که در حوزه بهداشت چشم قرار می‌گیرد. چشم انسان به عنوان یکی از عضوهای حسی بسیار حائز اهمیت است و نقش مهمی در زندگی روزمره انسان دارد. اما برخی مشکلات و بیماری‌های چشمی می‌تواند به شدت تأثیر منفی بر زندگی فرد داشته باشد.تقویت چشم: چگونه چشم ضعیف را قوی کنیم؟ در این مقاله قصد داریم روش‌های مختلفی را برای تقویت چشم معرفی کنیم. این روش‌ها شامل مواردی از قبیل ورزش چشم، تغذیه مناسب، استفاده از لوازم و وسایل بهداشتی، تکنولوژی‌های پزشکی و … خواهد بود. هدف این مقاله، ارائه اطلاعاتی به‌روز و کاربردی در زمینه بهبود و تقویت چشم و حفظ سلامت آن است.

بینایی درمانی چیست؟

برخی از پزشکان در زمینه بینایی درمانی تخصص دارند. بینایی درمانی از طریق دستگاه عنبیه شناسی  ، یکی از روش‌های درمانی برای بهبود بینایی است. این روش شامل تمرین‌هایی برای تقویت عضلات چشم و بهبود توانایی بینایی می‌شود. بینایی درمانی ممکن است شامل تمرینات چشمی باشد اما فقط به عنوان بخشی از یک برنامه درمانی تخصصی است که تحت نظارت پزشک چشم، بینایی سنجی یا چشم پزشک انجام می شود.

هدف از بینایی درمانی می تواند تقویت عضلات چشم باشد. همچنین می تواند به بازآموزی بینایی ضعیف یا به مشکلات ردیابی چشم کمک کند. بینایی درمانی برای افرادی که به دلایل مختلفی مانند آستانه دید پایین، مشکل دید در شب، بیماری‌های چشمی مانند کرونیک دیو و میوپی، افزایش درد سر و گردن و… با مشکلات بینایی مواجه هستند، توصیه می‌شود. همچنین، بینایی درمانی می‌تواند به عنوان یک روش پیشگیری از مشکلات چشمی در افراد سالم نیز مورد استفاده قرار گیرد.

شرایطی که ممکن است با بینایی درمانی، درمان شود؛ اغلب در کودکان و گاهی بزرگسالانی است که درگیر بیماری های نظیر نارسایی همگرایی  (CI)، استرابیسم (ضربدری یا گردویی)، آمبلیوپی (تنبلی چشم) و نارساخوانی دارند. تمرین‌های بینایی شامل مواردی مانند حرکات چشم، تمرین‌های دید دور، تمرین‌های دید نزدیک، تمرین‌های دید دو چشمی و تمرین‌های تعادل بین چشم‌ها می‌شود. این تمرین‌ها می‌توانند باعث بهبود توانایی بینایی، بهبود تعادل چشم و افزایش توانایی مغز برای تشخیص تصاویر شوند.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا