استان ها

برای حفظ سلامت مردم هیچ کوتاهی در برخورد با متخلفان پذیرفته نمی شود

به گزارش خبرگزاری بورن قزوین؛ نصرت الله علیرضایی روز شنبه در جلسه فوق العاده ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در آوج ضمن اشاره به تغییر قابل توجه و نگران کننده روند صعودی این بیماری در دو هفته گذشته: استفاده از مقامات برای کنترل و کنترل ویروس کرونو برای نگهداری وضعیت از بدتر شدن

وی افزود: با توجه به شرایط بحرانی لازم است مصوبه های جلسه فوق العاده ستاد پیشگیری و ضد تاجگذاری را به دقت اجرا کنیم تا از بحران خارج شویم.

فرماندار آواجا با اشاره به برخی مصوبات مهم ستاد تاج در این شهر یادآور شد: امروز تأیید شد که تمام ادارات ، م institutionsسسات و سازمان های مرتبط با شهر از فرصت های موجود برای مقابله و کنترل موج چهارم تاج استفاده می کنند ، .

وی گفت: فعالیت های ادارات طی 10 روز آینده از 19 آوریل تا 27 ماه مه تغییر می کند ، اما فعالیت اعضای شورای امنیت ، بخشداران ، شبکه بهداشت ، هلال احمر ، اورژانس ، خدمات ، دامپزشکی ، جاده خاموش حمل و نقل مطابق با پروتکل های بهداشتی است.

22 جولای

علیرضایی یادآور شد: اداره آموزش و پرورش با توجه به پروتکل های بهداشتی با یک سوم کارکنان فعالیت می کند ، فعالیت های شخصی در مدارس کاملاً تعطیل می شود و ارائه خدمات عمومی در شهرداری ها و آتش نشانی ها نیز طبق پروتکل های بهداشتی مانند گذشته انجام می شود.

وی افزود: سایر دفاتر ، م institutionsسسات و سازمان های وابسته ، دانشگاه ها و سمینارها بسته می شوند و خدمات غیر حضوری وجود خواهد داشت ، به غیر از نانوایی ها ، فروشگاه های مواد غذایی (سوپرمارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای) ، فروشگاه های میوه و سبزی ، مرغ فروشی ها ، قصابی ها و کشتارگاه ها ، پمپ بنزین ها ، آژانس های سطح شهر و داروخانه ها ، کلیه اصناف باید تعطیل شوند ، در غیر این صورت متخلفان جدی گرفته می شوند.

علیرضایی گفت: برای جلوگیری از اجتماعات در نانوایی ها ، ساعات آغازین این ساعت افزایش یافته و تا یک ساعت قبل از اذان مغرب پخته می شوند و سپس آن را می بندند ، همچنین شیرینی ها ، لبنیات و بستنی. مهلت فروشگاه 48 ساعت است. پروتکل های بهداشتی را دنبال کرده و از تجمع در فروش محصولات قبلی و سپس بستن آنها جلوگیری کنید.

استاندار کل با استناد به سایر مصوبات کارکنان اظهار داشت: کارگاه های تولیدی و صنعتی باید مطابق با پروتکل های بهداشتی با 50٪ نیروی کار فعالیت کنند و همه طبقات و مشاغل بدون استثنا مجاز به فعالیت روزانه فقط تا ساعت 22:00

وی گفت: همچنین در این جلسه مقرر شد ایست بازرسی برای جلوگیری از تردد و جریمه قانونی خودروهای شخصی با پلاك محلی در ورودی شهر آوج مستقر و فعالیت كند و طرحی برای ممنوعیت تردد خودرو در شهر از 22 تا 3 بامداد انجام شده با محور نیروی پلیس.

سایر مصوبات ستاد نیز به شرح زیر اعلام شد:

* تصمیم بر این شد که زنگ هشدار تعطیلی صنف روز شنبه 17 آوریل ساعت 21:00 در آوج و آبگرم اعلام شود.

* شهرداری های وابسته باید توجه و جدیت ویژه ای برای بهبود وضعیت فعلی ساخت فضاها در شهرها و همچنین اطمینان از مسدود شدن مناطق و انتقال داشته باشند.

* فعالیت های پروژه شهید حاج قاسم سلیمانی با محور سپاه در شهرستان باید با جدیت بیشتری ادامه یابد.

* كاملاً آگاهانه برای جلوگیری از هر نوع مراسمی مخصوصاً مراسم تشییع جنازه كه بیش از 10 نفر را جمع می كند.

بازار

* تصمیم بر این شد که اجازه داده نشود هیچ اعلامیه ای در خصوص مراسم خاکسپاری شخصاً به ویژه مراسم تشییع یا خاکسپاری در فضای مجازی انجام شود و در صورت لزوم با عاملان این امر برخورد شود.

* همه دستگاه ها با استفاده از ظرفیت فضای مجازی موجود ، ضمن ایجاد حساسیت لازم ، اقدامات لازم را برای آگاه سازی مردم در مورد مصوبات برنامه حداکثر 10 روزه انجام می دهند.

* ضمن تقویت نظارت و بازدیدهای مشترک ، اجرای برنامه محدودیت 10 روزه باید از طریق همکاری و تعامل بین بخشی و در راستای برنامه ارتباطات شبکه بهداشت و درمان انجام شود.

* در بخشهای تحت مالكیت اتومبیل ، ترتیباتی برای تخصیص اتومبیل برای پشتیبانی از طراحی و انتقال نمونه های آزمایشگاهی مطابق با برنامه اعلام شده توسط شبكه بهداشت لازم است.

در این جلسه رئیس وندی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آوج نیز گزارشی از وضعیت خطرناک بیماری در این شهر ارائه داد.

دکمه بازگشت به بالا