استان ها

با دانستن این نکته دیگر چای کیسه‌ای نمی‌خورید!

با دانستن این موضوع، دیگر چای کیسه ای نمی نوشید!

نتایج مطالعه یک متخصص ترک در دانشگاه ساکاریا نشان می دهد که حدود 13000 ذره میکروپلاستیک از هر کیسه چای (چای کیسه ای) در آب جوشی که برای تهیه و نوشیدن چای استفاده می کنیم، ختم می شود.

به گزارش بورن؛ پلاستیک هایی که برای قرن ها در طبیعت تجزیه می شوند، می توانند به ذرات یک میکرومتری و پنج میلی متری تبدیل شوند و در نتیجه میکروپلاستیک ها تشکیل شوند.

نتایج یک مطالعه مشابه در هلند که در مارس 2022 منتشر شد، نشان داد که میکروپلاستیک برای اولین بار در خون انسان یافت شد. در این مطالعه، پلاستیک PET (پلی اتیلن ترفتالات) که به طور گسترده در بطری های نوشیدنی، بسته بندی مواد غذایی و پوشاک، پلی استایرن در بسته بندی مواد غذایی و محصولات خانگی و پلی اتیلن در کیسه های پلاستیکی استفاده می شود، در نمونه های خون شناسایی شد.

این محقق همچنین انتقال این ذرات از چای کیسه ای به آب جوش را بررسی کرده است. او گفت: «حداقل 13000 ریز ذره از یک چای کیسه ای به آب جوشی که می نوشیم ختم می شود.

وی افزود: با روشی که در مطالعه خود استفاده می کنم می توان ذرات میکروپلاستیک را تا سه میکرومتر شناسایی کرد به عبارت دیگر می توان گفت حدود 13 هزار میکروپلاستیک از سه میکرومتر تا پنج میلی متر در چای ختم می شود.

این محقق با تاکید بر اینکه هیچ یک از خواص پلاستیک ها با شکستن آنها به قطعات کوچک تغییر نمی کند، بیان کرد که بلعیدن یا تماس میکروپلاستیک ها می تواند اثرات سمی ایجاد کند.

به گزارش آناتولی، وی همچنین استفاده از چای دم کرده را به جای چای کیسه ای توصیه کرد و افزود: مصرف کنندگان بهتر است روی محصولاتی تمرکز کنند که واقعاً بسته بندی زیادی ندارند.

دکمه بازگشت به بالا