بهترین های کسب و کارعمومی

بازسازی کابین آسانسور

آیا به ایمنی آسانسور خود اطمینان دارید؟

آیا آسانسور ساختمان شما منطبق با استانداردهای بین المللی است؟

تنها وسیله رفت و آمد ترافیکی است که مورد استفاده تمامی گروه های سنی قرار می گیرد و عمومی ترین وسیله جابجایی عمودی در جهان است. با نگاهی گذرا به وضعیت آسانسورهای منصوبه در کشور، این نکته به خوبی مشهود می شود که بیشتر از 1/3 آسانسورهای کشور دارای عمر بیش از 25 سال می باشند .
از طرف دیگر؛ نظر به این که لوازم و قطعات مورد استفاده در آسانسور دارای عمر مفید متفاوت و محدود می باشند، بدیهی است در صورت استفاده از بهترین و مدرن ترین قطعات، حتی با داشتن بهترین برنامه ، تجهیزات از شرایط مطلوب خارج شده و عمر مفید آنها به اتمام می رسد. حال اگر نداشتن برنامۀ راهبری سرویس و نگهداری برای بسیاری از آسانسورهای کشور و یا برنامۀ سرویس و نگهداری غیر اصولی و مهمتر از همه عدم آشنایی بسیاری از افراد و شرکت های نسل سوم با سیستم های قدیمی کار شده در 25 سال پیش را هم به موارد فوق اضافه کنیم به راحتی به وضعیت نا به سامان آسانسورهای قدیمی کشور پی می بریم.

بازسازی آسانسورهای قدیمی

آسانسورها نیز مانند سایر اجزای یک ساختمان، بعد از مدتی به بازسازی نیاز پیدا می کنند و باید هرچه زودتر برای بازسازی آسانسور و تعمیر آنها اقدام کرد.

آسانسورها بعد چند سال کارکرد، فرسوده میشوند و برای داشتن ایمنی لازم نیاز به جنرال سرویس دارند.

به طور کلی می توان گفت که تجهیزات آسانسور به دلیل کار زیاد، فرسودگی، مشکل در نصب و استفاده نادرست خراب می شوند و به تعمیر آسانسور یا تعویض نیاز پیدا می کنند.
آسانسور های یک ساختمان مانند رگ های ساختمان هستند. بدون عملکرد صحیح آنها، ساختمان دچار سکته می شود و عملا برای اغلب ساکنین بی استفاده می گردد.

ضرورت بازسازی آسانسور های قدیمی

از تجهیزات پر کاربرد در هر ساختمان می باشد که همه گروه های سنی از آن استفاده می کنند با نگاهی به وضعیت اسانسور های کشور این نکته بسیار مشهود است که حدود 40 درصد آسانسور ها بیش از 25 سال عمر دارند. بدیهی است قطعات وتجهیزات مورد استفاده در آسانسور دارای عمر مشخصی می باشد حتی در صورت استفاده از بهترین قطعات و نگهداری مناسب امکان بهرمندی از تجهیزات تا زمان مشخصی مسیر می باشد

در این مورد یک استثنا وجود دارد: “کابین آسانسور

ساختار در بسیاری از موارد از ورق گالوانیزه تشکیل شده است و چنانچه در موقع نصب، درست نصب شده باشد، می تواند کاربرد ابدی داشته باشد. آن چیزی که در کابین آسانسور، قدیمی می شود و یا آسیب می بیند، دکور آن می باشد.

در سالهای دور، دکور کابین آسانسور از چوب و شیشه استفاده میشد. امروزه با اضافه شدن استیل های طرحدار و رنگی، این امکان بوجود آمده که دکور کابین های آسانسور از جنس استیل باشد.

با توجه به اینکه کابین آسانسور یکی از لوازم گران قیمتی می باشد که در آسانسور نصب می شود، لذا تعویض آن هم از نظر اجرایی و هم از نظر اقتصادی به راحتی امکان پذیر نمی باشد. در نتیجه بازسازی کابین آسانسور می تواند در این زمینه بهترین گزینه باشد.

بازسازی و تعمیر آسانسور چه مزایایی دارد؟

  • نوسازی و بازسازی آسانسور باعث کاهش هزینه های تعمیر موتور آسانسور و تعمیر کابین آسانسور می شود.
  • با بازسازی آسانسور، استفاده از آسانسور راحت تر و بهتر می شود.
  • در هنگام تعمیر و بازسازی اسانسور می توان تمام اجزای فرسوده و قدیمی را با تجهیزات جدید جایگزین کرد.
  • بعد از بازسازی و نوسازی آسانسور، میزان امنیت افراد در آسانسور بسیار بیشتر می شود.
  • در هنگام بازسازی آسانسور، می توان امکانات جدید مانند سیستم برق اضطراری و… را به تجهیزات آسانسور اضافه کرد که این موضوع باعث مجهزتر شدن آسانسور خواهد شد.
  • بازسازی آسانسور باعث کاهش مصرف انرژی می شود و باعث می شود هزینه برق ساختمان و پول شارژ کمتر شود.

زیباسازی و تزئینات آسانسور

وقتی که عمر متوسط قطعات آسانسور به‌پایان می‌رسد، زمان آن فرا می‌رسد که آسانسور را نوسازی کنید.

  1. بازسازی کف آسانسور

بازسازی کف آسانسور از خدمات پرطرفدار بازسازی آسانسور در تهران، بازسازی آسانسور شیراز و شهرهای دیگر است. با توجه به اینکه بیشترین تعامل ما زمانی که از آسانسور استفاده می‌کنیم با کف آن است، بازسازی کف آسانسور برای نصب کفپوش کابین آسانسور جدید به صورت مدون اهمیت بالایی دارد.

  1. تعویض کفپوش کابین آسانسور

همان¬طور که اشاره کردیم، (در اغلب موارد) تعویض کفپوش کابین آسانسور به بازسازی کف آسانسور و زیرسازی نیز احتیاج دارد. در بسیاری از ساختمان‌ های عمومی و هتل ها، از موکت‌های قابل شستشو به عنوان کفپوش کابین آسانسور استفاده می‌شود.
قیمت کفپوش آسانسور نیز متناسب با نوعی که انتخاب می‌کنید متغییر است. کفپوش برچسبی آسانسور برای شما در حدود چند صد هزار تومان هزینه خواهد داشت؛ اما اگر مدنظر داشته باشید از کفپوش جنس سنگ استفاده کنید، به تبع قیمت کفپوش آسانسور افزایش خواهد داشت.

  1. بازسازی کابین آسانسور

بازسازی یا بازسازی اتاق آسانسور می تواند شامل مواردی از جمله پوشش داخلی، سقف، پنل کنترل، و آینه های آن شود.

امروزه پوشش داخلی کابین در بازسازی کابین آسانسور با ورقه های استیل، MDF و فرمیکا انجام می‌شود. ورق استیل ضد خش به دلیل کیفیت بالاتر و استحکام و زیبایی نسبت به پوشش های دیگر، یعنی فرمیکا و ام دی اف، قیمت بالاتری دارد. البته گاهی پوشش داخلی کابین با استفاده از آینه کاری نیز انجام می‌شود.

تزئینات، تعویض و نوسازی سقف کابین نیز از دیگر سفارشات بازسازی کابین آسانسور است. معمولا سقف آسانسور با استفاده از ورقه استیل یا آینه به صورت سقف کاذب اجرا می‌شود.

نورپردازی های متنوع کابین آسانسور در پوشش سقف کاذب و با لامپ های فلورسنت یا ال ای دی انجام می‌شود.

اگر قصد داشته باشید پنل کنترل قدیمی آسانسور را با صفحات دیجیتال و مدرن ارتقا دهید، بایستی این کار را هنگام بازسازی اتاق آسانسور انجام دهید. اینکار ممکن است هزینه ای اضافی تلقی شود، اما در صورت هزینه مناسب بازسازی آسانسور، بد نیست آن را نیز در فرآیند بازسازی آسانسور قدیمی درنظر گرفت.

تعویض آینه‌ های اتاق آسانسور نیز می‌ تواند از مراحل بازسازی کابین آسانسور در بازسازی آسانسور در تهران و سایر شهرها باشد. برای این منظور، آینه ‌های قدیمی با آینه ‌های مات و براق قدی و دستگیره دار یا مدل های ساده و بدون دستگیره استیل تعویض می‌شوند.

متخصص بازسازی آسانسور هنگام استفاده از متریال مختلف به وزن کلی کابین دقت کرده، و با توجه به قدرت موتور این تغییرات را اعمال خواهد کرد.

ما با سالها تجربه پس از تست و بازبینی کلی قطعات نصب شده و بررسی عملکرد کلی سیستم، بهترین راه حل برای مشکلات مربوط به آسانسور را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

با توجه به مطالب فوق به این نتیجه می رسیم، پس از مدتی بازسازی آسانسورهای قدیمی نه تنها به تنوع دكوراسیون ساختمان كمك می كند، بلكه كاری لازم و اصولی است.

خدمات شرکت الماس آسانسور در زمینه بازسازی و نوسازی آسانسور

  • اعلام آهن آلات مورد نیاز آهنکشی
  • رسم نقشه آهنکشی
  • کنترل آهن آلات
  • اجرای آهنکشی
  • تعویض درب های بیرون و داخل کابین
  • تزئینات داخل کابین
  • تعویض موتور گیربکس
  • تعویض تابلو فرمان
  • تعویض کابل
  • تعمیرات سیم‌کشی
  • تعویض شاسی موتور
  • تعویض قاب وزنه
  • تعمیرات سوییچ داخل چاهک
  • تنظیم کابین
  • تعویض گاورنر
  • و تمام کارهای مربوط به آسانسور.

شرکت الماس آسانسور با آنالیز دقیق آسانسور موجود، بهترین روش را برای بالا بردن سطح ایمنی، بهبود عملکرد، استاندارد سازی و زیباسازی آسانسور بکار می‌برد..

ویژگیهایی که را از سایر شرکت ها متمایز می‌نماید:

  • ارائه سیستم های مدرن شامل VVVF – نجات اضطراری
  • دکوراسیون بسیار لوکس استنلس استیل مطابق با ذوق و سلیقه مشتریان
  • ایمنی حداکثر با کمترین هزینه
  • مطابقت با استاندارد ملی و اروپایی
  • اخذ گواهی استاندارد بازرسی ادواری
  • یک سال گارانتی
  • عقد قرارداد سرویس و نگهداری در صورت تمایل مشتریان

?بازسازی پروژه دفتر مرکزی شرکت بین المللی راه و ترابری تهران توسط الماس آسانسور?

گالری پروژه بازسازی آسانسور – اجرا شده توسط شرکت الماس آسانسور

ر که عمومی ‌ترین وسیله حمل ‌و‌ نقل عمودی در جهان است، می تواند علاوه بر ایجاد جذابیت در حین استفاده از این وسیله پرکاربرد، امنیت استفاده کنندگان را نیز ارتقاء بخشد. عمر مفید قطعات آسانسور حتی با داشتن سرویس های دوره ای و منظم و استفاده از با کیفیت ترین قطعات به‌ پایان می‌ رسد. لذا جهت کاهش هزینه های ناشی از تعمیر قطعات ، لازم است بازسازي آسانسور با رویکرد بهبود بخش فنی و یا زیباسازی آن در دستور کار قرار گیرد. بازسازی آسانسور شامل انجام مراحل مختلف از قبیل نوسازی کابین ، تعمیر و بازسازی کف آسانسور می باشد. هزینه بازسازی کابین آسانسور متناسب با مدل جدید و تزئینات انتخاب شده اسانسور مشخص می شود. در بازسازی آسانسورهای قدیمی ضمن نوسازی و تعویض آسانسور ، با انتخاب درست قطعات و تجهیزات مطابق با استاندارد های تعیین ‌شده و بررسی عملکرد هریک از قطعات و تنظیم پارامتر های کنترلی می توان آرامش، آسایش و زیبایی را برای استفاده کنندگان از اسانسور فراهم نمود. ارتقاء سرعت و ظرفیت آسانسور و سازگاری این پارامتر های ترافیکی با نیاز کاربران، افزایش امنیت آسانسور با تعویض قطعات فرسوده، حذف تکانه های بی مورد کابین آسانسور ، کاهش سر و صدای ناشی از حرکت اسانسور و کاهش مصرف انرژی از مواردی است که می تواند نیاز به بازسازي و نوسازی آسانسور را محرز نماید.

بازسازی آسانسور

هزینه بازسازی آسانسور

هزینه بازسازی آسانسور بر حسب سطح بازسازي و نوسازی می تواند متغیر باشد. به طوری که بازسازي و نوسازی آسانسور می تواند با رویکرد بهبود بخش فنی و یا زیباسازی آن در دستور کار قرار گیرد. متریال مورد استفاده در زیباسازی اسانسور ، نقش تعیین کننده ای بر روی هزینه بازسازی کابین آسانسور دارند. نوع جنس بدنه، تزئینات اسانسور و سقف کابین ، تجهیزات روشنایی مورد استفاده، نوع پنل های کنترل و سایر تجهیزات مورد استفاده در کابین و یا به طور کلی تعویض کابین از عواملی است که قیمت بازسازي و نوسازی آسانسور را متغیر می نماید. اما نوع و برند تجهیزات و قطعاتی که جهت بهبود بخش فنی آسانسور تعویض می گردند نیز، یکی دیگر از عوامل مؤثر بر هزینه بازسازی و نوسازی کابین آسانسور به شمار می روند.

بازسازی آسانسورهای قدیمی

بازسازي و نوسازی آسانسور های قدیمی می تواند به دلایل مختلفی صورت پذیرد. زمانی که فعالیت یک آسانسور به دفعات و با دلایل مختلف متوقف می شود، می تواند نشان دهنده وجود یک مشکل بزرگ در بخش های مختلف اسانسور باشد. لذا به جای تعویض یک یا دو بخش از آسانسور ، بازسازی و نوسازی آسانسور می تواند در طولانی مدت به صرفه تر باشد.

نوسازی آسانسور

تجهیزات قدیمی آسانسور می ‌تواند میزان مصرف انرژی ساختمان را به میزان غیر ضروری افزایش دهد. اما امروزه از موتور های کم ‌مصرف با تولید حرارت بسیار کم و بدون نیاز به فن در اسانسور استفاده می‌ شود. لذا در بازسازی آسانسورهای قدیمی به سبب استهلاک قطعات ، مصرف انرژی بالا، ایجاد سر و صدا و عدم ایمنی کافی، هزینه بازسازی آسانسور بسیار توجیه پذیر می باشد.

آسانسور با جان افراد در ارتباط است و از آن جایی که کنترل و توقف آسانسور به‌ صورت اتوماتیک انجام می ‌شود، لرزش و تکان های شدید هنگام استارت و توقف اسانسور می تواند امنیت آسانسور و احساس اطمینان در استفاده از این وسیله را با مشکل مواجه سازد. از طرفی انتظار طولانی و بیش از حد جهت استفاده از اسانسور به سبب عدم تطابق سرعت و ظرفیت آن با نیاز موجود از جمله مواردی است که بازسازي آسانسور را توجیه پذیر می نماید.

بازسازی کابین آسانسور

کابین آسانسور مهمترین بخش اسانسور است و در معرض دید استفاده کنندگان قرار دارد. لذا نوسازی و بازسازی کابین آسانسور و تغییر تزئینات اسانسور می تواند علاوه بر زیبایی بصری، ارزش ساختمان را نیز افزایش دهد. تعویض و تعمیر کف کابین آسانسور از دیگر راهکارها در بازسازی آسانسور در حداقل هزینه است.

نوسازی پنل کنترل آسانسور

بازسازی و نوسازی آسانسور

بازسازی آسانسور می تواند برحسب نظر کارفرما بسیار جزئی و صرفا شامل تغییر پوشش کابین باشد یا این که بخش های مختلف اسانسور را در بر گیرد، لذا در ذیل عمده مواردی که در حین بازسازي و نوسازی آسانسور می تواند تغییر کند، بیان می گردد.

  • تعویض کنترلر های الکترومکانیکی آسانسور
  • تعویض ژنراتور ، سیم بکسل و موتور آسانسور
  • تعویض و یا نصب مدار ایمنی آسانسور
  • تعویض درب ورودی آسانسور
  • تعویض تزئینات کابین اسانسور
  • تعویض سیستم ارتباطات داخلی آسانسور
  • تعویض سیستم ایمنی چاهک آسانسور
  • تعویض ریل آسانسور
  • تعویض تابلو کنترل آسانسور
  • تعویض ترمز اضطراری آسانسور
  • تعویض فلکه اصلی موتور آسانسور
  • تعویض کفشک آسانسور
  • بازسازي و تعویض کابین آسانسور
  • بازسازی و تعویض کف کابین آسانسور
  • بازسازي و تعویض نور پردازی سقف کابین آسانسور
  • تعویض آینه و دستگیره های آسانسور
  • تعویض شستی اظهار کابین و طبقات آسانسور
  • نصب سیستم موزیکال و اعلام طبقات آسانسور
  • نصب سیستم صوتی و تصویری در آسانسور

بازسازی کف آسانسور

مزایای بازسازی آسانسور

  • بازسازی و نوسازی آسانسور علاوه بر افزایش ارزش و اعتبار ساختمان می تواند موجب کاهش چشمگیر هزینه های تعمیر و سرویس اسانسور گردد.
  • از طرفی با بازسازي و نوسازی کابین آسانسور ، ضریب ایمنی و پارامتر های ترافیکی آسانسور نظیر سرعت ، ظرفیت ، الگوی پاسخ دهی به احظارها و …، ارتقاء می یابد.

کاهش سر و صدای داخل کابین و کاهش هزینه های مصرف انرژی اسانسور نیز از دیگر مزایای تعمیر و نوسازی آسانسور به شمار می رود. تزئین کابین آسانسور و نکات آن

امروزه در شهرهای بزرگ مانند تهران با ساختمانهایی مواجه هستیم که سالها از عمر ساخت آنها میگذره و درحال حاضر نیاز به بازسازی دارند . در کشوری مانند فرانسه ساختمانها بیش از 120 سال عمر میکنند راز این ماندگاری در رسیدگی وبازسازی بموقع است. در تهران با این همه ساخت و ساز در این سالها و قفل شدن بنا ها در هم دیگر امکان خراب کردن و ساخت دوباره ساختمان نیست . باید یاد بگیریم تا به بهترین شکل ممکن ساختمان خود را سرپا نگه داریم .

زیبایی آسانسور مهم است

آسانسوریکی از مشاعات مهم ساختمان می باشد نگهداری از آسانسور بسیار مهم می باشد .هم در بخش فنی م هم در بخش زیبایی برای همه ما پیش اومده که مسافر آسانسوری بوده ایم که کابین آسانسور به طرز زننده ای کثیف – روشنایی کم  و هواکش خراب و … مسافر در این آسانسور احساس ناامنی میکند و ارزش ساختمان به شدت پایین می اید  .

شرکت استیل کاران

مجموعه استیل کاران از سال 1380 اقدام به راه اندازی کارگاه خم و برش استیل نموده و در طول این سالها با استفاده از کادر مجرب هزاران کابین آسانسور قدیمی را در محل بازسازی نموده است.

درگذشته تصور بر این بود که برای تغییر تزئینات کابین آسانسور باید کابین قدیمی را از درون چاهک بیرون کشید و کابین تزئین شده جدید را جایگزین نمود . این کار با اینکه قابل اجرا می باشد ولی هزینه بسیار زیادی را به ساختمان تحمیل میکند .

ساختار یک کابین آسانسو ر

کابین آسانسور دارای 2 بخش عمده می باشد : بدنه گالوانیزه – تزئینات کابین آسانسور

بدنه ورق گالوانیزه با ضخامت 5/1میل می باشد معمولا با پیچ و مهره بهم اتصال دارند .

تزئینات کابین آسانسور از متریال مختلف تشکیل شده که شامل کف – سقف کاذب و بدنه – دستگیره و ائینه می باشد برای بازسازی کابین آسانسور می بایست دکوراسیون قبلی از بدنه گالوانیزه جدا گردد و تزئین جدید نصب شود .اگر تزئینات قدیمی باز نشود فضایی از داخل کابین آسانسورکسر خواهد شد.

برای انتخاب طرح مناسب زمان بگذارید

بصورت کلی 2 طرح اصلی برای کابین آسانسور وجود دارد طرح افقی و طرح عمودی . اگر شما کابین آسانسوری با عمق کم دارید انتخاب طرح افقی کمک میکند کابین آسانسور بزرگتر جلوه کند و اگرکابین آسانسوری با ارتفاع کوتاه دارید طرح عمودی کابین آسانسور شما را بلند تر نمایش می دهد.

دکوراسیون کابین آسانسور جدا از دکوراسیون ساختمان نیست می بایست با الهام از نمای کلی ساختمان کابین آسانسور را تزئین نمود.

  برای انتخاب بهترین طرح میتوانید از عکس ها در گالری قسمت کابین آسانسور در سایت کمک بگیرید

مراحل یک بازسازی کابین آسانسور

کف : برای کف 3 گزینه متفاوت وجود دارد . سنگ – کفپوش پلاستیکی – سرامیک

پیشنهاد همیشگی شرکت استیل کاران برای کف کابین آسانسور سنگ با ضخامت 2 سانت می باشد . دلیل این پیشنهاد مادام العمر بودن سنگ – زیبایی و تمیزی آسان سنگ نسبت به گزینه های دیگر می باشد . سنگ برای کف کابین آسانسوردر 3 مدل با قیمت و طرح های متقاوت ودربازارموجود است <سنگ>

ستگ معرق از ترکیب چند سنگ مختلف تهیه میشود قطر این مدل سنگ 3 سانت می باشد و بسیار محکم می باشد

سنگ گرانیت اکثر این سنگ ها وارداتی می باشند مانند سنگ گلکسی – آبی نروژ و…

سنگ مرمریت اکثر این سنگ ها از معادن داخل ایران هستند و بسیار هم در دنیا شناخته شده هستند اگر انتخاب شما برای کف کابین آسانسور سنگ مرمریت هست این سنگ باید بدون رگه باشد و حتما توری پشت سنگ را داشته باشد . کابین آسانسور در حرکت تنش ایجاد میکند بنابراین اگر زیر ساز سنگ درست نباشد در طول زمان سنگ ترک بر میدارد.

 برای دیدن گالری عکس از مدل های مختلف سنگ و کفپوش لطفا به قسمت سنگ کف آسانسور در سایت مراجعه کنید .

بهترین و گرانترین سنگ با زیر ساز بد حتما میشکند بدترین سنگ با زیر ساز خوب سالها عمر خواهد کرد

دیواره:اگر انتخاب شما برای تزئینات و بازسازی کابین آسانسور متریال استیل می باشد ضخامت این استیل نباید از 6/. میل کمتر باشد . پشت استیل ها حتما باید با ساپورت    MDF پر شود تا مقاومت استیل برابرضربه بیشتر شود . به این صورت که MDF به بدنه اصلی پیچ میشود و در مرحله بعد استیل فراوری شده <خم>به وسیله چسب بر روی ام دی اف قرار میگیرد . برای این کار چسب های متفاوتی از خانواده سیلیکون می توان استفاده کرد ما دراستیل کاران از چسب فوق العاده قوی پلی التان برای این کار استفاده میکنیم چسب پلی التان قیمت بالاتری دارد ولی چسب بسیار مناسبی برای این کار می باشد .در یک پروژه نوسازی کابین آسانسور با متریال استیل نباید هیچ گونه پیچ یا پرچی دیده  شود .

سقف کابین آسانسور

تقریبا 25 تا 30 مدل مختلف سقف با اشکال مختلف بصورت اماده در بازار موجود می باشد جنس سقف ها استیل می باشد که به وسیله لیزر اشکال مختلف در آن بوجود آمده است.

معمولا کابین آسانسور تمامی نور خود را از سقف دریافت میکند . یک نور اصلی در مرکز که هم قسمتی از نور کابین را تامین میکند و هم طرح سقف را روشن میکند .

استاندارد آسانسور در بخش نور کابین 50 لوکس را استاندارد روشنایی اعلام میکند. اگرمیخواهید کابین روشنتر باشد میتوان از هالوژن هم در 4 گوشه سقف استفاده کرد .

سقف کاذب  به وسیله پیچ متری 4 عدد در گوشه ها  به سقف اصلی پیچ و مهره می شود .سقف هابه صورت لولایی هستند و باز و بسته کردن آن برای تعویض لامپ آسان می باشد.

 برای دیدن طرح های مختلف سقف به قسمت گالری سقف کابین آسانسور مراجعه نمایید.

دستگیره کابین آسانسور

دستگیره در بازار در 2 مدل روکار و توکار موجود می باشد. با طرح های متفاوت

در یک پروژه بازسازی کابین آسانسور قدیمی در محل بعلت اینکه کابین داخل چاهک می باشد و دسترسی به پشت کابین امکان پذیر نیست می بایست از مدل های روکار استفاده نمود .دستگیره ها با قوطی یا پروفین استیل ساخته می شود یعنی یا گرد هستند یا مستطیل.

دستگیره با پیچ متری کوتاه 6 به بدنه فیکس میشوند.دستگیره از موارد استانداری آسانسور می باشد این به بدان معنی هست که وجود دستگیره آسانسور الزامی می باشد.

آیینه

ایینه هم مانند دستگیره از موارد الزامی در داخل کابین اسانسور می باشد ضخامت ائینه 4 و 6 میل می باشد .نسبت به تزئینات کابین آسانسور میتواند سفید – دودی-طلایی باشد.

نکاتی در مورد تزیینات کابین آسانسور

تزیینات نباید با پیچ یا پرچ بصورتی که از داخل کابین نمایان باشد به بدنه متصل شوند.

نوع تزیینات باید به صورتی انتخاب شود که قابلیت اجرا داشته باشد.

وزن تزیینات اهمیت زیادی دارد و پس از اتمام کار آسانسور باید از نظر بالانسی چک شود.

تزیینات جدید نباید بر روی تزیینات قدیمی سوار شود زیرا باعث کوچک شدن ابعاد کابین می شود.

درهنگام انجام تزیینات جابجای شاستی داخل کابین باید توسط یک متخصص انجام شود.

استفاده از چسب های مرغوب در اولویت قراردارد . عوامل متعددی بر هزینه بازسازی آسانسور تاثیرگذارند. به همین دلیل اعلام قیمت ثابت و واحد برای تزئینات کابین آسانسور و بازسازی آن امکان پذیر نیست. متخصصان این حوزه برای اعلام هزینه موارد زیر را در نظر می‌گیرند.

  • نیاز به تعویض صفحه کلید طبقات
  • نیاز به استیل کاری کابین آسانسور
  • نیاز به نوسازی کابین فرسوده
  • نیاز به نصب پنل‌های استیل
  • نیاز به نصب روکش در آسانسور

عوامل موثر بر هزینه بازسازی و تزئینات آسانسور

اولین عامل تعیین کننده هزینه بازسازی آسانسور، متریال مورد استفاده آن است. بهترین متریال برای اینکار استیل است اما ام دی‌اف و فرمیکا با هزینه کمتری اجرا می‌شوند.

همچنین محل قرار گیری ساختمان در برآورد هزینه بازسازی کابین آسانسور نقش مهمی دارد. برای مثال هزینه بازسازی کابین آسانسور در یک برج لوکس بالای شهر بیشتر از قیمت بازسازی کابین آسانسور یک ساختمان معمولی نهایتا پنج طبقه تمام خواهد شد.

از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت بازسازی آسانسور عبارت‌اند از:

جنس کفپوش کابین آسانسور

انواع سنگ‌های مختلف با طرح گرانیتی و معرق در بازسازی کف آسانسور کاربرد دارد. انتخاب نوع سنگ تأثیر مستقیمی بر روی هزینه بازسازی کابین آسانسور دارد. اگر قصد بازسازی ارزان کابین آسانسور را دارید، می‌توانید از نمونه سنگ‌های ارزان تر استفاده کنید. همچنین در بسیاری از مواقع مثلا در ساختمان‌های عمومی و هتل‌ها، از موکت‌های قابل شستشو به عنوان کف پوش استفاده می‌شود که استفاده از آنها نیز به صرفه‌تر است و هزینه بازسازی کابین آسانسور کمتر خواهد شد.

پوشش داخلی در کابین آسانسور

پوشش داخلی کابین آسانسور امروزه با استفاده از ورقه‌های استیل، ام دی اف و فرمیکا انجام می‌شود. انتخاب نوع پوشش داخلی، نقش موثری بر هزینه بازسازی کابین آسانسور دارد.

قیمت بازسازی کابین آسانسور با ورق استیل ضد خش به دلیل مرغوبیت، کیفیت بالاتر و استحکام و زیبایی نسبت به پوشش دیگر کابین آسانسور یعنی فرمیکا و ام دی اف بالاتر خواهد شد.

در بسیاری از مواقع نیز پوشش داخلی کابین با استفاده از آینه کاری انجام می‌شود. هزینه بازسازی کابین آسانسور در این حالت به مساحت آن و میزان آینه به کار رفته دارد.

سقف کابین

معمولا سقف آسانسور با استفاده از ورقه استیل و یا آینه و به صورت سقف کاذب اجرا می‌شود که قیمت بازسازی کابین آسانسور با هر کدام از این متریال‌ها، متفاوت خواهد بود. نورپردازی‌های متنوع کابین آسانسور در پوشش سقف کاذب و با انواع لامپ‌های فلورسنت و ال ای دی انجام می‌شود.

 نوع نورپردازی را نیز می‌توان از عوامل موثر بر هزینه بازسازی آسانسور و تزئینات کابین آسانسور در نظر گرفت.

پنل‌های کنترل

پنل‌های کنترل یا صفحه کلید طبقات آسانسور قدیمی حالا جای خود را به صفحات دیجیتال و مدل پیشرفته‌تر داده‌اند. در صورت بازسازی ارزان کابین آسانسور و مقرون به صرفه بودن آن، این بخش نیز به عنوان یکی دیگر از گزینه‌های نوسازی آسانسور انجام می‌شود و بسته به نوع پنل انتخابی و شرکتی که با آن کار می‌کنید، قیمت بازسازی کابین آسانسور متفاوت خواهد بود.

آینه‌های اتاق آسانسور

انواع آینه کاری قدیمی کابین آسانسور با آینه‌های مات و براق قدی و دستگیره دار و یا مدل‌های ساده و بدون دستگیره استیل تعویض می‌شوند. هر کدام از انواع این آينه‌ها قیمت متفاوتی داشته و به تبع آن هزینه بازسازی کابین آسانسور نیز تغییر می‌کند. لازم است توجه کنید که در به کار بردن متریال مختلف در بازسازی کابین آسانسور به وزن کلی کابین هم دقت شود و با توجه به قدرت موتور آسانسور این تغییرات در کابین اعمال شود. همچنین لازم است قبل از انتخاب متریال به محاسبه قیمت بازسازی کابین آسانسور بپردازید و بودجه خود را با آن تطبیق دهید.

 

  • انتخاب تزئینات مناسب در بازسازی کابین آسانسور موجب کاهش هزینه های بازسازی و نوسازی اسانسور تا حد قابل قبولی می شود.
  • نوسازی کابین آسانسور

با خدمات پشتیبانی قوی در خدمت مشتریان عزیز می باشد

 

دکمه بازگشت به بالا