اقتصادی

باج ۱۵ میلیارد دلاری گوگل به اپل برای حفظ برتری

گفته می شود که گوگل می تواند 15 میلیارد دلار در سال 2021 برای حفظ موتور جستجوی پیش فرض در دستگاه های این شرکت پرداخت کند.

آنطور که تیتر اول گزارش می دهد ، مدت هاست که می دانیم گوگل سالانه مبلغ هنگفتی به اپل می پردازد تا موتور جستجوی پیش فرض iPhone ، iPad و Mac را حفظ کند. اکنون تحلیلگران برنشتاین می گویند که پرداخت های گوگل به اپل در سال 2021 می تواند به 15 میلیارد دلار برسد در حالی که در سال 2020 این رقم به 10 میلیارد دلار می رسید.

در یادداشتی برای سرمایه گذاران ، تحلیلگران برنشتاین گفتند تخمین زده می شود که پرداخت گوگل به اپل در سال 2021 به 15 میلیارد دلار و در سال 2022 از 18 میلیارد دلار به 20 میلیارد دلار افزایش یابد. این آمار بر اساس اطلاعیه های عمومی اپل و همچنین تجزیه و تحلیل هزینه و سود ترافیک گوگل است.

به گفته تحلیلگران برنشتاین ، گوگل احتمالاً این قیمت سنگین را می پردازد تا مطمئن شود مایکروسافت قیمت بالاتری را ارائه نمی دهد. تحلیلگران به دو ریسک احتمالی که گوگل به اپل می پردازد اشاره کرده اند ، یکی ریسک نظارتی و دیگری تصمیم گوگل مبنی بر عدم پیگیری این معامله.

با گذشت سالها ، تصمیم اپل برای حفظ موتور جستجوی پیش فرض برای iPhone ، iPad و Mac با انتقادات فزاینده ای روبرو شد. علیرغم نگرانی های مربوط به حریم خصوصی ، جین کرواتات ، مدیر ارشد حریم خصوصی اپل ، این معامله را توجیه کرد و گفت که گوگل در حال حاضر محبوب ترین موتور جستجوی جهان است. ما از Google پشتیبانی می کنیم ، اما پشتیبانی از موتور جستجوی Dock Dock Go را نیز شامل می شود و اخیراً پشتیبانی از Okozia را نیز ارائه کرده ایم.

به گفته سایت 9to5mac ، پرداخت گوگل به اپل درآمد قابل توجهی برای بخش خدمات این شرکت است. در سال های اخیر ، اپل بر صنعت خدمات متمرکز شده است تا به سرمایه گذاران نشان دهد که علاوه بر فروش سخت افزار ، راه های دیگری نیز برای افزایش درآمد و سود دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا