اقتصادی

اگر همدلی جایگزین دعواها بود ایران در حوزه هوش مصنوعی یکی از کشورهای پیشرو بود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به توسعه هوش مصنوعی در کشور گفت: اگر اختلافات در مورد توسعه این علم را جایگزین همدلی و همکاری کنیم ، ایران می تواند به یکی از کشورهای پیشرو در این زمینه تبدیل شود.

به گزارش تیتر اول ، در پایان سیزدهمین نبرد هوش مصنوعی (دانشگاه شریف) ، محمد جواد آذری جهرمی معتقد بود که آینده جهان به توسعه هوش مصنوعی بستگی دارد و افزود: “توسعه اقتصاد دیجیتال مربوط به فناوری های مربوط به مصنوعی است. هوش. “

وی با اشاره به سرمایه گذاری های کلان کشورها در زمینه هوش مصنوعی گفت: در حال حاضر 43 درصد سرمایه گذاری در آمریکا و 13 درصد در چین در زمینه هوش مصنوعی است. تفاوت در میزان سرمایه گذاری بین دو کشور به معنای دور بودن آنها از یکدیگر نیست ، بلکه به دلیل نوع روش و نظر آنها در مورد توسعه هوش مصنوعی است.

جهرمی با اشاره به توسعه هوش مصنوعی در کشور ، تأکید کرد: کشور تلاش های زیادی در این زمینه در دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری دارد در حالی که دولت برای توسعه زیرساخت های این فناوری سرمایه گذاری کرده است. .

وی ادامه داد: اگر همدلی و همکاری می تواند جای اختلافات توسعه هوش مصنوعی در کشور را بگیرد ، ایران می تواند به یکی از کشورهای پیشرو در این زمینه تبدیل شود.

وزیر ارتباطات و فناوری در مورد حرکت هوش مصنوعی در برخی از بخش ها مانند تولید فولاد صحبت کرد و خاطرنشان کرد که این وزارتخانه دو پروژه توسعه ابررایانه برای بهبود ظرفیت پردازش مراکز تحقیقاتی در این زمینه و همچنین آزادسازی داده ها توسعه داده است. در دستور کار شما

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا