بهترین های کسب و کارعمومی

انواع الکتروموتور سه فاز

در الکتروموتورهای سه فاز، استاتور به جای شبکه فاز دارای سه شبکه سیم پیچی با زاویه 120 درجه نسبت به یکدیگر است. یکی از پرکاربردترین الکتروموتورهای موجود در بازار نوع سه فاز آن است که معمولاً از یک منبع تغذیه کوچک تا چند صد کیلووات ساخته می شود. روتور اکثر الکتروموتورهای سه فاز از نوع قفس سنجابی است. پوسته موتور الکتریکی معمولا از فولاد یا آلومینیوم ساخته می شود. موتورهای الکتریکی بدنه فولادی قوی، پرقدرت و مناسب برای آب و هوای معتدل هستند. پوسته آلومینیومی دارای استحکام کم، وزن سبک، مقاومت کم در برابر ضربه است و برای مناطق گرمسیری مناسب است. اکثر الکتروموتورهای سه فاز از نوع خروجی هستند و در بسیاری از صنایع، تجهیزات کشاورزی و برخی موتورها کاربرد دارند. با الکتنو همراه باشید.

مزایای الکتروموتورهای سه فاز

بازدهی بالا

راه اندازی و استفاده آسان

محصولات مختلف در قدرت های مختلف

هیچ خازن مورد نیاز نیست.

نصب اینورتر، ترمز و سایر قطعات

قیمت مناسب

معایب الکتروموتورهای سه فاز

نیاز به برق سه فاز

در سرعت های پایین، چرخش آنها کم است. در مواقعی که در حین بارگذاری به گشتاور بالایی نیاز است باید از ترانسفورماتور استفاده کرد.

کاربرد الکتروموتورهای سه فاز

صنایع غذایی

ماشین و حمل و نقل

کشاورزی

پتروشیمی، صنعت نفت و گاز

صنایع داروسازی

صنایع فولاد

معادن

پمپ های صنعتی

صنعت آرایشی و بهداشتی

صنعت کاغذ

نحوه عملکرد موتور الکتریکی سه فاز

شدت جریان الکتریکی سه فاز 380 ولت است و الکتروموتورهای سه فاز به دلیل نیاز فاز بالا اغلب در صنایع مورد استفاده قرار می گیرند. الکتروموتورهای سه فاز دارای یک استاتور یا محفظه با سه سیم پیچ با زاویه 120 درجه هستند. زاویه 120 درجه حداکثر گشتاور را روی روتور ایجاد می کند. هنگامی که جریان الکتریکی اعمال می شود، میدان مغناطیسی در استاتور ایجاد می شود، قطب های مخالف استاتور و روتور یکدیگر را جذب می کنند و روتور شروع به چرخش می کند. روتور الکتروموتورهای سه فاز به طور کلی از دو نوع سیم پیچی و سیم پیچی ساخته می شود. اکثر موتورهای الکتریکی سه فاز به دلیل ظرفیت حمل بار بیشتر، راندمان بالاتر و هزینه کمتر، روتورهای قفس سنجابی دارند. این الکتروموتورها در شرایطی استفاده می شوند که بدون توجه به بار باید حداقل سرعت را به دست آورد.

انواع الکتروموتور سه فاز

الکتروموتورهای سه فاز به دلیل کاربرد گسترده دارای انواع مختلفی هستند اما می توان آنها را به دسته های اصلی زیر تقسیم کرد: خرید از سایت 1688

الکتروموتورهای سه فاز AC و DC

موتور برق سه فاز جهانی.

موتور سه فاز آسنکرون

الکتروموتور خطی سه فاز

موتور پله ای سه فاز یا سروو موتور

موتور القایی سه فاز

موتورهای سه فاز آسنکرون به دو نوع اصلی سنکرون و آسنکرون تقسیم می شوند. مقدار بار روی سرعت و گشتاور موتورهای الکتریکی ناهمزمان تأثیر می گذارد. در این موتورهای الکتریکی، سرعت چرخش میدان چرخش استاتور با سرعت چرخش روتور یکسان نیست. این موتورهای الکتریکی به دلیل طراحی ساده در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند.

در الکتروموتورهای سنکرون سه فاز سرعت چرخش روتور برابر با ممان میدان مغناطیسی استاتور است و برای تنظیم این سرعت از آهنرباهای دائمی استفاده می شود. این موتور الکتریکی سرعت و گشتاور ثابتی دارد و دقت بیشتری دارد، البته قیمت آن بیشتر است و برای موارد خاص استفاده می شود.

الکتروموتورهای سه فاز AC و DC

برق متناوب با جریان متناوب یا برق شهری کار می کند. الکتروموتورهای سه فاز جریان متناوب در صنعت، کشاورزی و حمل و نقل کاربرد دارند. از ویژگی های الکتروموتورها می توان به استهلاک کم، راندمان بالا، نگهداری کم و سهولت در نگهداری اشاره کرد.

با توجه به AC بودن برق شهری از موتورهای DC در کاربردهای خاص استفاده می شود. طراحی و ساخت موتورهای جریان مستقیم بسیار ساده است. موتورهای DC در ربات ها، اسباب بازی ها، برخی پمپ ها و جرثقیل ها استفاده می شوند. از ویژگی های این الکتروموتورها می توان به اتلاف انرژی، راندمان پایین، تعمیرات مکرر و گران بودن اشاره کرد.

دکمه بازگشت به بالا