اقتصادیبهترین های کسب و کارعمومی

انواع ارز دیجیتال چیست

ارز دیجیتال چیست؟

آموزش سرمایه گذاری و کسب درآمد از بازارهای مالی: ارز دیجیتال یا کریپتوکارنسی به ارزهایی گفته می‌شود که با بهره مندی از پروتکل‌های رمزگذاری شده طراحی شده‌اند و هدف خاصی را دنبال می‌کنند. این ارزها نوعی پول دیجیتالی هستند که با توجه به ویژگی‌های فوق العاده‌ای که دارند، می‌توانند جایگزین ارزهای رایج در کشور شوند. بهتر است بدانید که چند نوع ارز دیجیتال داریم که هر کدام از آن‌ها کاربردهای خاص خود را دارند و هدف خاصی را دنبال می‌کنند که در این مقاله به‌طورکامل به معرفی آن‌ها می‌پردازیم، اما پیش از آن بهتر است با برخی از ویژگی‌های ارزهای دیجیتال آشنا شوید.

  • رمز ارزها به صورت غیر متمرکز فعالیت می‌کنند. یعنی تحت نظارت هیچ‌گونه سازمان یا نهادی نیستند.
  • امنیت بسیار بالایی دارند و با خیالی راحت می‌توانید وارد دنیای ارزهای دیجیتال شوید.
  • این ارزها در بستر یک شبکه وسیع و قدرتمند به نام بلاک‌چین تبادل می‌شوند.
  • چند نوع ارز دیجیتال داریم که با بهره مندی از آن‌ها می‌توانید تراکنش‌های مالی گوناگونی در نقاط مختلف دنیا داشته باشید.
  • با بهره مندی از تجهیزات مناسب و دانش کافی می‌توانید در زمینه استخراج ارزهای دیجیتال هم فعالیت کنید و ارزهای مورد نظر خود را استخراج کنید.
  • تبادل‌های مختلف مالی و تراکنش‌ها با بهره مندی ارزهای دیجیتال، هزینه‌ی کمی دارد و به راحتی می‌توانید تراکنش‌های مالی داشته باشید.
  • بسیاری از افراد در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند و سود خوبی بدست می‌آورند. البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که گاهی اوقات این معاملات سودده نخواهند بود.

دنیای ارزهای دیجیتال پیچیدگی‌های خاص خود را دارد، پس بهتر است با دانش وآگاهی وارد شوید و اطلاعات خود را ارتقا دهید که موفق شوید و سود خوبی بدست آورید.

حتما بخوانید:

در ادامه دسته بندی کلی انواع ارز دیجیتال را برای شما آورده ایم، ارزهای دیجیتال به طورکلی به صورتی که در این مقاله ذکر شده دسته بندی می شوند، اما در ویدیو پایین نیز یک دسته بندی جدیدتر از انواع ارز دیجیتال و طبقه بندی آنها برای شما آورده ایم که لازم است آن را نیز حتما بدانید:

چند نوع ارز دیجیتال داریم؟ این ارزها چه ویژگیهایی دارند؟

در ادامه به معرفی انواع ارز دیجیتال خواهیم پرداخت یکی از سرفصل‌های مهم در دوره‌های آکادمی پارسیان بورس در زمینه است. ممکن است از خود بپرسید که چند نوع ارز دیجیتال داریم و این ارزها چه کاربردهایی دارند. در پاسخ به این سوال بهتر است بدانید که سه نوع ارز دیجیتال داریم که این ارزها با توجه به حوزه‌ی فعالیت‌هایی که دارند به صورت زیر دسته بندی شده‌اند:

انواع ارز  دیجیتال چیست ؟

پول دیجیتال

یکی از انواع ارز دیجیتال ، پول دیجیتال می‌باشد. این نوع ارز دیجیتال شباهت زیادی به پول‌های واقعی دارد و می‌توانید آن‌ها را به راحتی ذخیره کنید و انتقال دهید. این نوع ارزها را می‌توانید با بهره مندی از دستگاه‌های ماینر، استخراج کنید. زیرا این ارزها قابلیت استخراج دارند.

پول دیجیتال مزیت‌های فراوانی نسبت به پول واقعی دارد که برخی از آن‌ها به صورت زیر می‌باشند:

  • پای هیچ واسطه‌ای در میان نیست.
  • به جابجایی نیاز ندارد.
  • ارزش آن به خوبی حفظ می‌شود.
  • امنیت بالایی دارد و امکان هک شدن در آن‌ها وجود ندارد.

لایت کوین، ، دوج‌کوین و بیت کوین چند مورد از ارزهای دیجیتالی هستند که در گروه پول دیجیتال قرار گرفته‌اند. مهم‌ترین پول دیجیتالی می‌باشد که طرفداران بسیار زیادی دارد و یکی از محبوب‌ترین و گران‌ترین ارزهای موجود در دنیای ارزهای دیجیتال می‌باشد. بیشترین سرمایه‌ای که در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد، مربوط به  این ارز محبوب می‌باشد.

برای اینکه بدانید چند نوع ارز دیجیتال داریم که در گروه پول دیجیتال قرار گرفته‌اند، باید بگوییم که پول‌های دیجیتال به دو گروه تقسیم‌بندی می‌شوند. که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

ارز دیجیتال ثابت

ارز دیجیتال ثابت یا Stable Coin ، پشتوانه دارد. منظور از پشتوانه، طلا، ارزهای فیزیکی یا دارایی‌های ارزشمند می‌باشد. توجه به این نکته حائز اهمیت است که این نوع ارزها، نسبت به نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال در امان هستند. یکی از مهم‌ترین ارزهایی که در این گروه قرار دارد؛ ارز تتر می‌باشد. فعالیت این ارز محبوب با پشتوانه دلار آمریکا می‌باشد.

ارز دیجیتال امن

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ارز دیجیتال امن یا Privacy Coin، ناشناس بودن هویت دو طرف معامله می‌باشد و با استفاده از هیچ روشی نمی‌توانید هویت آن‌ها را شناسایی کنید. به همین دلیل به این ارزها، ارز دیجیتال امن می‌گویند، زیرا با خیالی راحت می‌توانید معاملات خود را انجام دهید. این ارزها مشمول مالیات نمی‌شوند و می‌توانید با خیالی راحت معاملات خود را انجام دهید و نگران هزینه آن نباشید. از جمله ارزهای دیجیتال امن می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • مون رو  (XMR)
  • زی کش (Zcash)
  • نو کوین(Nav Coin)
  • فور (PHR)
  • زن کش (ZEN)

همه‌ی این ارزها بر پایه بلاک چین قرار گرفته‌اند و کاربردها و ویژگی‌های خاص خود را دارند.

ارز دیجیتال مالی

به جرات می‌توان گفت که ارز دیجیتال‌های مالی قسمت بزرگی از رمز ارزها را تشکیل می‌دهند و فرآیند‌های مختلف مالی با حذف کردن واسطه‌ها انجام می‌دهند. هدف ایجاد این ارزها، انجام فعالیت‌های مالی با کمترین هزینه می‌باشد. اگر می‌خواهید بدانید که چند نوع ارز دیجیتال داریم که در دسته‌ی ارز دیجیتال مالی قرار دارند، بهتر است به مواردی که گفته می‌شود توجه کنید. این ارزها در 6 دسته شامل ارزهای دیجیتالی پرداخت، سرمایه‌گذاری، قرض و وام، بیمه، صرافی، و جذب سرمایه تقسیم‌بندی می‌شوند.

حتما بخوانید:

ارزهای دیجیتالی پرداخت

به پلتفرم‌هایی گفته می‌شود که با هدف انجام معاملات و تراکنش‌ها به صورت غیر متمرکز و آنلاین تشکیل شده‌اند. با بهره مندی از این پلتفرم‌ها می‌توانید همه‌ی واسطه‌ها را از بین ببرید و هزینه‌های انجام معامله را تا حد زیادی کاهش دهید. برای این کار کافیست از طریق کیف پول‌هایی که در این پلتفرم‌ها وجود دارد، پرداخت‌ها را انجام دهید. موارد زیر از جمله ارزهای دیجیتالی پرداخت هستند.

  • ارمیسکو (OMG)
  • استلار لومن(XLM)
  • ریکوئست نتورک (REQ)

هر کدام از این ارزها ویژگی‌های خاص خود را دارند و در پرداخت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ارز دیجیتال سرمایه گذاری

ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری در بستر بلاک چین فعالیت دارند و فعالیت آن‌ها به صورت غیر متمرکز می‌باشند. اهداف اصلی ایجاد این ارزها، کاهش هزینه‌ها و بالا بردن امنیت رمز ارزها می‌باشد. با توجه به حذف واسطه‌ها به راحتی می‌‌توانید به اهداف مورد نظر برسید. برخی از ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری موارد زیر هستند:

  • پالی مث (POLY)
  • اکونومی (ICN)
  • کریپتو 20 (C20)

این ارزها مهم‌ترین ارزهایی می‌باشند که در این دسته وجود دارند.

ارز دیجیتال قرض و وام

این رمز ارزها می‌توانند به صورت غیر متمرکز و بدون واسطه به اعطای وام بپردازند. صرافی‌ها و افراد با بهره‌مندی از این روش سود خوبی بدست می‌آورند. موارد زیر در این دسته از رمزارزها قرار می‌گیرند:

  • ریپوکر دیک نتورک (RCN)
  • آتالند(LEND)

ارز دیجیتال بیمه

با بهره مندی از ارزهای دیجیتال امکان بیمه کردن وجود دارد. به این صورت که با ایجاد قراردادهای هوشمند به صورت غیر حضوری در شبکه بلاک چین می‌توانید فرآیند بیمه کردن را انجام دهید. توجه به این نکته حائز اهمیت است که چند نوع ارز دیجیتال داریم که در این گروه قرار دارند و بایت بال (GBYTE) مهم‌ترین ارز دیجیتال فعال در این زمینه می‌‌باشد که می‌تواند قراردادهای هوشمند بیمه را در بستر بلاک چین انجام دهد.

ارز دیجیتال صرافی

ارز دیجیتال‌های صرافی بهترین و رایج‌ترین ابزاری می‌باشد که برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال وجود دارد. به طور کلی می‌توان گفت که این ارزها همان پلتفرم‌هایی هستند که به صورت آنلاین در بلاک چین‌ فعالیت می‌کنند و وظیفه‌ی آن‌ها خرید و فروش ارزهای مختلف می‌باشد. توجه داشته باشید که ارز دیجیتال صرافی به سه دسته تقسیم‌بندی می‌شود:

  • صرافی متمرکز
  • صرافی غیر متمرکز
  • کنش پذیر
دکمه بازگشت به بالا