جامعه

امهال دو ساله وام کشاورزانی که سیل به آنها خسارت زد/احداث و ترمیم سیل‌بندها در اولویت قرار دهید

تعویق دو سال وام به کشاورزان سیل زده / اولویت ساخت و ساز و تعمیر سدها

تیتر اول/ کرمان وزیر کشور درباره نحوه کمک به کشاورزان نیز گفت: کشاورزان سیل زده به مدت دو سال به تعویق بیفتند و فهرست افرادی که کشاورزان از آنها وام گرفته اند تا بتوانند اماکن قرض الحسنه و چک هایشان را به آنها بدهند.

احمد وحیدی امشب 29 دی ماه در جلسه ستاد مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: همزمان با ساخت، تعمیر و مقاوم سازی سیل بند باید بار دیگر مردم را از خسارات ناشی از سیل راحت کنیم.
وی با اشاره به آمار دام های تلف شده در سیل افزود: ستاد اجرای فرمان امام خمینی(ره) دامداران را برای جبران خسارات ناشی از سیل پذیرفته است و فقط باید آمار دقیق ارائه دهید. همچنین آمار دقیق آسیب های وارد شده به لوازم خانگی را ارائه دهید و به کسی دست نزنید.
وی ادامه داد: چاه هایی که به طور کامل تخریب شده اند، اجازه می دهند در همان چاه چاه های جدید حفر شود و فورا چاه ها را مرمت کنند.
وحیدی درباره بیماری های قارچی که پس از سیل رخ می دهد نیز تصریح کرد: سپاه ثارالله با تامین تجهیزات مورد نیاز سمپاشی توسط سازمان جهادکشاورزی موافقت کرده است.
وی افزود: تعداد دقیق خانه های آسیب دیده و تخریب شده در سیل اخیر را گزارش دهید.
وزیر کشور گفت: هشت پروژه آبخیزداری در جنوب استان کرمان وجود دارد که تمام تلاش خود را برای تامین اعتبار آن انجام می دهیم.
وی با انتقاد از ساخت و سازهای غیرمهندسی برخی راه ها گفت: دی جی بزرگراه، راه های آسیب دیده را سریعا تعمیر کنید.

ادامه دارد …

دکمه بازگشت به بالا