سلامت و تندرستی

امضای تفاهم‌نامه احداث شهرک دارویی و تجهیزات پزشکی در کیش

رئیس سازمان غذا و دارو از امضای تفاهم نامه احداث شهرک دارویی و تجهیزات پزشکی در کیش خبر داد و گفت: از ظرفیت منطقه آزاد کیش می توان هم برای ساخت و ساز و هم برای گردشگری سلامت استفاده کرد که این امر می تواند قابلیت های ملی را تحریک کند.

به گزارش تیتر اول دکتر محمدرضا شانزناز با امضای تفاهم نامه احداث شهرک داروسازی و تجهیزات پزشکی در منطقه آزاد کیش اظهار داشت: از ظرفیت منطقه آزاد کیش می توان هم برای ساخت و ساز و هم برای گردشگری سلامت استفاده کرد.

وی اضافه کرد: منطقه آزاد کیشو با بحث در مورد سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاران خارجی می تواند جلوه ای برجسته داشته باشد و الگویی برای سایر صنایع شود. من نیز از آن استقبال می کنم؛ زیرا در کیسینو فرصت های خوبی وجود دارد و اکنون در زمینه های پزشکی ، تجهیزات پزشکی ، مشاغل دانش بنیان ، آرایشی بهداشتی ، مواد غذایی و غیره فرصت های خوبی وجود دارد. من می خواهم این بخش با سرعت بیشتری رسیدگی شود تا بتوانیم از این منطقه برای تولیدکنندگان استفاده کنیم و برقراری ارتباط در خارج از کشور ، واردات مواد اولیه و انتقال بسیاری از محل ها ، تجهیزات و دانش فنی را برای آنها آسان تر کنیم. در سالهای گذشته از ایالت و سرزمین اصلی استفاده می کردیم و امروز احتمالاً شاهد پیشرفت های بیشتری خواهیم بود.

شانزن ادامه داد: ما می دانیم که در زمینه محصولات بهداشتی محور متعلق به سازمان غذا و دارو از سالهای قبل از انقلاب ، متأسفانه تمرکز بیشتر روی بخش های مرکزی کشور از جمله تهران ، البرز و بعضا قزوین بوده است. بعد از انقلاب ما در شرق آذربایجان ، خراسان ، اصفهان و چند استان دیگر می بینیم که عمدتا پس از انقلاب ایجاد شده اند. اکنون زمان آن است که از فرصتهای بیشتری استفاده نکنیم و بتوانیم از فرصتهایی که در مناطق آزاد و مرزی ما وجود دارد استفاده کنیم.

وی گفت: تفاهم نامه توسط منطقه آزاد کیشا آغاز شده است. وی ادامه داد: در زمینه پزشکی و تجهیزات پزشکی ، اتحادیه های صنفی و اتحادیه های صنفی فرصت استفاده از این توانایی ها را دارند و در صورت دخیل شدن ، دولت می تواند به خوبی این توانایی ها را انجام دهد. همچنین از اهداف ملی استفاده کنید.

شایان ذکر است این تفاهم نامه دو جانبه در راستای اجرای اقدامات و عملیات مجاز در حوزه سلامت ، استفاده از ظرفیت های مختلف بنگاه های دانش بنیان و سرمایه و فعالیت های اقتصادی توسط سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای رشد و تولید و تولید و توسعه خدمات است. داروها و لوازم پزشکی بین سازمان غذا و داروی و منطقه آزاد کیش امضا شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا