حوادث

امدادرسانی به بیش از ۲۷ هزار نفر در برف، آبگرفتگی و طوفان

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به بیش از ۲۷ هزار نفر درپی بارش برف و باران و آبگرفتگی و طوفان در ۲۷ استان کشور خبر داد.

صادق محمودی در گفت‌وگو با تیتر اول، درباره اقدامات انجام شده از سوی امدادگران سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر در حوادث ناشی از بارش برف و باران و وقوع طوفان اظهارکرد: از تاریخ دهم بهمن ماه تا ساعت شش صبح امروز مجموعا ۳۱ استان کشور تحت تاثیر مداخلات جوی قرار گرفتند که از این تعداد از ۲۷ استان به جز استان‌های خراسان شمالی، گیلان، هرمزگان و قم عملیات امدادی به اجرا درآمده است.

وی با بیان اینکه امدادگران در ۲۵۵ منطقه از ۱۴۲ شهرستان کشور شامل ١٧١محور، ١٠ شهر، ٥٩ روستا و ١٥ بخش عشایری ماموریت امدادی انجام دادند، گفت: در مجموع این ماموریت‌ها به ۲۷ هزار و ۳۷۳ نفر امدادرسانی شد که از این تعداد سه هزار و ۱۶۶ نفر اسکان اضطراری داده شدند.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۲۶ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند، گفت: ۳۵ نفر از آسیب دیدگان نیز به دلیل نیاز به خدمات درمانی به مراکز درمانی منتقل شدند.

محمودی با بیان اینکه در این مدت امدادگران ۹۵۳ دستگاه خودرو را از میان برف خارج کردند، گفت: عملیات تخلیه آب نیز از ۳۹ واحد مسکونی انجام شده و اقلامی چون چادر، پتو، موکت، نایلون، بسته غذایی، والوور و … در میان حادثه‌دیدگان توزیع شده است.

به گفته وی ۱۸۷۳ امدادگر سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در پوشش ۵۱۹ تیم در این ماموریت‌ها مشارکت داشتند و همچنان نیز امدادرسانی در چهار استان چهارمحال و بختیاری، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و کردستان ادامه دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا