حوادث

افزایش ابتلاء آتش نشانان به کرونا/ تزریق دُز سوم واکسن به آتش نشانان تهرانی

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران از ابتلای آتش نشانان به ویروس کرونا به طور فزاینده ای خبر داد.

سیدجلال ملکی در گفت وگو با تیتر اول وی در خصوص تزریق نوبت سوم واکسن کووید 19 به آتش نشانان تهرانی گفت: چندی پیش که نوبت سوم شروع شد، بسیاری از آتش نشانان خودشان به محل های تزریق رفتند و نوبت سوم خود را تزریق کردند. اما برخی از آتش نشانان به دلایل مختلف واکسینه نشدند، بنابراین با همکاری ستاد بحران شهرداری در نظر گرفتیم تا آتش نشانان در محل کار خود واکسن تزریق کنند.

وی ادامه داد: این طرح همچنان ادامه دارد و در چهار حوزه اجرا شده است. تاکنون بیش از 500 آتش نشان در ایستگاه ها واکسینه شده اند، اما نوبت سوم در چهار منطقه بعدی تزریق شده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران با اشاره به استقبال خوب آتش نشانان تهرانی با واکسن کرونا، گفت: جان آتش نشانان یک زندگی جمعی است. آتش نشانان برای جلوگیری از شعله ور شدن ویروس کرونا در اطراف ایستگاه ها امکانات اداری ندارند. البته آتش نشانان بسیار حواسشان جمع است و برنامه ریزی کرده اند تا خود ایستگاه ها فاصله اجتماعی را رعایت کنند، اما این افراد در حین عملیات چه کاری می توانند انجام دهند؟

ملکی افزود: در حال حاضر شیوع کرونا در سازمان آتش نشانی اندکی افزایش یافته است اما با تغییر مدیریت اقدامات لازم در حال انجام است و تاکنون مشکلی در این زمینه وجود نداشته است.

وی گفت: «تجربه اولیه شیوع ویروس کرونا به آتش نشانان کمک کرده تا در این ششمین پیک قابل کنترل تر باشند. تاکنون با وجود ابتلای چند نفر در شیفت کاری، جای خالی همکاران توسط سایر آتش نشانان پر شده است.

ملکی در پایان گفت: در روزهای اولیه شیوع کرونا که همه کارها دورکاری بود، آتش نشانان در معرض این آسیب ها بودند. اما این مشکلات برطرف شده و اکنون آتش نشانان از تجربه بهره می برند، اما مدیران ایستگاه در حال دویدن هستند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا