استان ها

از واکسیناسیون ۵۶ درصدی دانش‌آموزان خراسان جنوبی تا معضل کمبود نیروی آموزشی

تیتر اول / هورسان جنوبی مدیرکل آموزش و پرورش کراسان جنوبی با اشاره به مشکل چندین سال کمبود معلم در استان گفت: بیش از 56 درصد دانش آموزان استان اولین دوز واکسن را دریافت کرده اند.

محمدعلی وقیلی امروز پنجشنبه 21 مهرماه در جمع کارکنان اداره کل اظهار داشت: دانش آموزان شهرستان بشرویه با رکورد 72 درصد در ردیف اول واکسیناسیون دانش آموزان استانی قرار دارند.

به گزارش تیتر اول ، وی با اشاره به برگزاری کلاسها ، به ویژه در کلاسهای اول و دوم ، در سه شکل حداقل یک روز در هفته و با رعایت پروتکلهای بهداشتی ، به صورت مجازی و ترکیبی ، گفت: حدود 50 هزار دانش آموز مدرسه در کلاسهای روستایی و مطابق پروتکل های بهداشتی و فاصله های اجتماعی ، مدارس عشایری شخصاً 1475 برگزار می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کورسان جنوبی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش چورسان جنوبی منوط به دستورالعمل های وزارتخانه و ستاد مبارزه با کرون در سطح ملی و استانی در مورد حضور یا عدم حضور کلاس ها است ، گفت: پروتکل های حفاظتی ، جلوگیری از مشکلات و آشنایی با محیط مدرسه

دبیر هیئت آموزش و پرورش کراسان جنوبی خاطرنشان کرد: دوره های عملی برای دانش آموزان در هنرستان های استان نیز به صورت حضوری و مطابق پروتکل های بهداشتی و فاصله های اجتماعی برگزار می شود. آنها باید حضور دانش آموزان قبل و بعد را با دقت و دقت کنترل کنند. به

نماینده وزیر آموزش و پرورش در کورسان جنوبی کمبود نیروی انسانی را از مهمترین چالش ها برشمرد و خاطرنشان کرد: به دلیل کمبود معلمان ، راه های جایگزین مانند جذب 287 نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان ، 219 نفر را از طریق مقاله به 28 ، 59 سرباز معلم و 65 جانباز وجود دارد.

وی با بیان اینکه با وجود جذب 500 نفر به طرق مختلف ، کمبود نیروی کار همچنان یکی از دغدغه های مهم فرهنگیان استان است ، گفت: افزایش 250 درصدی تعداد سربازان و مستمری بگیران تا اول آنلاین امسال به این و آن مسئله کمک کرده است. به این تعداد تا پایان سال تحصیلی افزایش می یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش کره جنوبی گفت: ما همچنین نیروی کار به عنوان شهریه داریم و مدارس را با تعداد کمی از دانش آموزان ادغام کرده ایم ، به این معنی که به ازای هر 32 دانش آموز یک معلم وجود دارد تا بتوانیم این مشکل را موقت حل کنیم.

وی گفت: با وجود همه این مشکلات ، مدارس مناطق مرزی و عشایری با حداکثر سه دانش آموز باز هستند و به هیچ وجه تعطیل نمی شوند.

وی از تطبیق کارکنان اداری و ترجیح مدیر و معلم و همچنین رتبه دوم برای بهبود کیفیت آموزش و جایگزینی معاون و همچنین راه حل های دیگر برای مربیان و معلم ویژه در همه موارد خبر داد. کلاسها ، افزودن: محدوده و کلاس.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به حضور 90 کلاس رایگان در استان یادآور شد: طرح خرید خدمات آموزشی در استان برگزار می شود و فراخوان آن به صورت قانونی اعلام و ثبت نام انجام شده است. بودن.

اشتغال ناکافی با جمعیت بازنشسته و روند رفع کمبود معلمان

وی عدم تناسب اشتغال با بازنشستگان را دلیل اصلی این چالش عنوان کرد و گفت: درست است که هورسان جنوبی مانند برخی استان های دیگر جمعیت کمتری دارد ، اما پراکندگی جمعیت و مناطق مرزی استان نیاز به توجه بیشتری دارد. وزارت آموزش و پرورش باید به این مسائل توجه کند.

دبیر هیئت آموزش و پرورش کراسان جنوبی با اشاره به افزایش 162 نفر تحت قرارداد قراردادی ماده 28 در سال جاری و پس از رایزنی های فراوان با این وزارتخانه ، گفت: استان در حال حاضر دارای سهمیه قرارداد ماده 280 به تعداد 370 نفر است.

مدیرکل آموزش کره جنوبی گفت که ماده 28 مشکلی برای اشتغال ایجاد نمی کند و اگر به تعویق بیفتد ، با گسترش تاجگذاری ارتباط خواهد داشت ، که بر اساس اطلاعات چند ماه آینده انجام می شود. اخذ شده؛ وی گفت: برای رفع کمبود معلمان ، لازم است نمایندگان مردم در مجلس ، استان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی از آنها حمایت و رایزنی کنند.

“تنها راه حل مشکل کمبود معلم در کوراس جنوبی مشارکت مسئولان و ارائه راه حل های بلند مدت است ، زیرا برنامه های جایگزین کوتاه مدت هستند و باعث می شوند در سال تحصیلی آینده با مشکلات زیادی روبرو شویم. در این راستا ، اشتغال رسمی می تواند دائمی باشد. “و مدارس که پایگاه اصلی فرهنگ و آموزش هستند ، نباید بدون معلم رها شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا