جامعه

گرم‌ترین و خنک‌ترین شهر ایران اینجاست؛ رگبار پراکنده باران در این استان‌ها

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: پنجشنبه به تدریج با شمالی شدن جریان‌ها از سوی دریای خزر در مناطقی از اردبیل، گیلان، مازندران و ارتفاعات گلستان رگبار پراکنده باران و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است، درباره شرایط جوی کشور در روز جمعه، توضیح داد: جمعه علاوه بر سواحل شمالی کشور، در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و خراسان شمالی و بعد از ظهر در برخی نقاط هرمزگان و جنوب فارس رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، شنبه در غرب گیلان و شمال استانهای اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

ضیاییان افزود: یکشنبه با تقویت جریان‌های شمالی روی دریای خزر در گیلان، مازندران، گلستان و مناطقی از خراسان شمالی، اردبیل، آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی رگبار و رعد وبرق و وزش باد شدید همراه با کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: دوشنبه بارش در غرب مازندران، گیلان، مناطقی از اردبیل و شمال آذربایجان شرقی ادامه دارد و وزش باد در نوار شمال شرق و شرق کشور افزایش می‌یابد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه دمای هوا طی روزهای پنجشنبه و جمعه در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و استانهای ساحلی دریای خزر کاهش می‌یابد، گفت: یکشنبه در کل نوار شمالی کشور دما به صورت محسوس کاهش می یابد که پنجشنبه کاهش دما در استان‌های اردبیل و گیلان بین ۸ تا ۱۰ درجه و یکشنبه بین ۵ تا ۸ درجه است.

بنابر اعلام وی، روز یکشنبه، کاهش دما در خراسان شمالی بین ۸ تا ۱۲ درجه و در استان های مازندران، گلستان و سایر مناطق شمال غرب بین ۴ تا ۷ درجه پیش بینی می‌شود.

ضیاییان با بیان اینکه تنگه هرمز از امروز تا بعد از ظهر جمعه و دریای خزر نیز پنجشنبه و از بعد از ظهر شنبه تا دوشنبه مواج است، عنوان کرد: شنبه در بخشهایی از نوار غربی کشور، مرکز، دامنه های جنوبی البرز و روزهای یکشنبه و دوشنبه در بخشهایی از مرکز، دامنه های جنوبی البرز، شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید روی می دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا جمعه (۱۷ شهریور) صاف گاهی وزش باد، از بعد از ظهر افزایش باد و اواخر وقت غبار رقیق با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و روز شنبه ( ۱۸ شهریور) صاف همراه با وزش باد و به تدریج افزایش باد و گاهی وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا ( ۱۶ و ۱۷ شهریور ) اهواز با دمای ۴۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و طی امروز شهرکرد با دمای ۱۱ و طی فردا سنندج با دمای ۱۰ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

۴۷۲۳۶

کارگروه خبری اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا