اقتصادیبهترین های کسب و کارعمومی

آیا وردپرس سخت است؟

در کشور ما ایران افراد بسیار زیادی علاقمند به یادگیری وردپرس هستند اما نمی‌دانند مدت زمان یادگیری بخش‌های مختلف وردپرس چقدر است.

یادگیری یک مقوله بسیار زمان‌بر است و اگر بخواهید یادگیری شما به صورت کامل و عمیق باشد، آن چیزی را که یاد می‌گیرید باید به صورت روزانه تمرین کنید تا ملکه ذهنتان شود.

باید به این نکته مهم توجه کنید که مدت زمان یادگیری وردپرس برای همه انسان‌ها یکسان نیست و امکان دارد مدت زمان یادگیری وردپرس در یک فرد با مدت زمان‌های اعلامی ما متفاوت باشد. زمان‌هایی اعلامی ما به صورت میانگین بین افراد مختلف است.

در کل برای یادگیری وردپرس شما 3 مرحله در پیش رو دارید که برای مراحل مختلف باید مدت زمان‌های متفاوتی صرف کنید تا دانش وردپرسی خودتان را افزایش دهید. را ببینید و به خوبی از اینکه چطور باید وردپرس کار شوید، آگاهی پیدا کنید.

آموزش آنلاین وردپرس: همانند یادگیری یک زبان، یا در واقع هر مهارتی، بهتر است روی سطحی که برای دستیابی به آن تلاش می‌کنید و کارهایی که می‌خواهید انجام دهید تمرکز کنید.

1- سطح پایه وردپرس

شما در سطح پایه نیاز دارید مفاهیم اولیه وردپرس را یادبگیرید مانند: آپلود کردن محتوا، تصاویر و ویدیو‌های مختلف که نیاز شما را به عنوان کاربر پایه برطرف کند. مقالات مربوط به ما را مطالعه کنید تا یک آشنایی نسبی نسبت به وردپرس پیدا کنید.

در سطح پایه شما نباید درگیر مسائل جزئی وردپرس شوید و همین که بتوانید با وردپرس کار کنید و سایت خودتان را بروزرسانی کنید به سطح پایه وردپرس رسیده‌اید.

نکته مهمی که در یادگیری سطح پایه وجود دارد این است که شما برای اینکه وردپرس را اصولی یادبگیرید باید حتما از سطح پایه شروع کنید.

منابع مختلف و رایگانی در سطح وب وجود دارد که می‌توانید برای یادگیری سطح پایه وردپرس استفاده کنید. مانند: یوتیوب و سایت‌های داخلی که اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

مدت زمان یادگیری وردپرس در سطح پایه به طور میانگین 10 ساعت است که باید 10 ساعت را به 5 روز آموزش 2 ساعته تقسیم کنید تا یادگیری شما بهتر انجام شود ولی باید به نکته نیز توجه کنید که زمان اعلامی به طور میانگین است و مدت زمان یادگیری شما ممکن است کم یا زیاد شود.

2- سطح نیمه حرفهای

بسیاری از افراد می‌توانند کارهای زیادی را با وردپرس انجام دهند، بدون آنکه کدنویسی بلد باشند. این یکی از موارد شگفت انگیز در مورد وردپرس است.

اما راه اندازی و مدیریت سایتهای مختلف بدون نیاز به کدنویسی چطور امکان پذیر است؟

افزونه‌ها و ابزارهایی هستند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، مختلف را طراحی کنید و به راحتی قسمت‌های مختلف سایت را مدیریت کنید.

به عنوان مثال فرض کنید فردا امتحان دارید و هنوز نخوانده‌اید، اگر به شما بگویند یک دستگاه وجود دارد که با استفاده از این دستگاه شما می‌توانید قسمت‌های مهم کتاب را پیدا کنید و خیلی راحت در عرض یک روز حفظ کنید، شما از این دستگاه استقبال نمی‌کنید؟

این دقیقاً نحوه کارکرد افزونه ها در وردپرس است. یک مثال عالی: یکی از افزونه‌های رایج وردپرس “Google Analytics” است. این افزونه به Google امکان دسترسی به داده‌های مربوط به سایت شما را می‌دهد تا بتواند گزارشات و اطلاعاتی را درباره تعداد افرادی که از سایت شما بازدید می‌کنند و صفحاتی را که در آن وقت می‌گذرانند، به شما ارائه دهد.

برای یادگیری سطح نیمه حرفه‌ای هم می‌توانید از سایت‌های رایگان مانند یوتیوب و سایت‌های داخلی استفاده کنید که کاملا رایگان و کاربردی هستند.

اگر بخواهید به سطح نیمه حرفه‌ای از دانش وردپرس دست پیدا کنید باید به طور معمول 6 ماه زمان بگذارید. البته نکته مهمی که در مدت زمان یادگیری وردپرس تاثیرگذار است و باید به آن دقت کنید، انتخاب درست منابع آموزشی است.

سعی کنید برای آموزش وردپرس از منابع معتبر استفاده کنید تا مدت زمان یادگیری شما کمتر شود و زودتر به مباحث مختلف مسلط شوید. البته فراموش نکنید که در این مرحله باید مرتب تکرار و تمرین داشته باشید، پس از امتحان کردن پلاگین‌های مختلف، قطعا متوجه می‌شوید که برخی پلاگین‌ها برای شما مناسب‌تر هستند، حتما آن‌ها را لیست کنید.

مقاله احتمالا برای شما جذاب باشد، آن را از دست ندهید.

3- سطح کاملا حرفهای وردپرس

سرانجام به سطح حرفه‌ای خواهید رسید. یک فرد حرفه‌ای در دانش وردپرسی باید بر تمام ابزارها و بخش‌های مختلف وردپرس مسلط باشد تا بتواند پروژه‌هایی در سطح حرفه‌ای انجام دهد.

آیا توسعه دهنده وردپرس به سطح خوبی از کدنویسی نیاز دارد؟ بله ، قطعاً.

توسعه دهندگان حرفه‌ای وردپرس دانش کار با تمام ابزار ها، افزونه ها و پلاگین‌های مختلف را دارند و حتی یک توسعه دهنده حرفه‌ای می‌تواند با استفاده از دانش کد نویسی، یک افزونه یا پلاگین شخصی را نیز برای سایت بسازد و طراحی کند.

از جمله وظایف دیگری که بر عهده توسعه دهندگان حرفه‌ای وردپرس است، مدیریت سایت را می‌توان نام برد. یک وردپرس کار حرفه‌ای باید بر تمام بخش‌های مختلف سایت تسلط داشته باشد و با توجه به تجربه‌ای که به دست آورده است بتواند مشکلات احتمالی سایت را برطرف کند.

نکته مهمی که باید بخاطر بسپارید این است که با پیشرفت تکنولوژی همه چیز دائماً در حال تغییر است. برای اینکه به عنوان یک توسعه دهنده وردپرس همیشه دانش وردپرسی بالایی داشته باشید، باید مدام در حال یادگیری باشید و از ترفندها و ابزارهای جدید استفاده کنید.

اما برای یادگیری سطح حرفه‌ای وردپرس شما نیاز دارید تا از آموزش‌های یک استاد در حوزه وردپرس استفاده کنید چرا که شما برای یادگیری دانش حرفه‌ای وردپرس باید از تجربه اساتید مختلف استفاده کنید.

مدت زمانی که نیاز دارید تا به توسعه دهنده حرفه‌ای وردپرس تبدیل شوید به طور میانگین 2 سال است و باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که در طول 2 سال باید به عنوان کارآموز یا توسعه دهنده در پروژه‌های مختلفی کار کنید تا تجربه‌های متفاوتی را کسب کنید.

سخن پایانی

امروزه به خاطر تقاضایی که در بازار کار به وجود آمده است افراد بسیار زیادی می‌خواهند وردپرس را یاد بگیرند اما قبل از اینکه بخواهند وارد حوزه وردپرس شوند می‌خواهند بدانند چقدر زمان می‌برد تا در این حوزه متخصص شوند.

ما در این مقاله به صورت کامل سطح‌های مختلف یادگیری وردپرس را بررسی کردیم و مدت زمانی که شما نیاز دارید تا هر سطح را یاد بگیرید به طور تقریبی توضیح دادیم.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید باشد و اگر سوالی وجود دارد که ما به آن پاسخ نداده‌ایم، می‌توانید در قسمت نظرات باما در میان بگذارید.

دکمه بازگشت به بالا