فرهنگ و هنر

آهنگساز «جیمز باند» درگذشت – تیتر اول

مونتی نورمن آهنگساز بریتانیایی که بیشتر به خاطر خلق موسیقی معروف فیلم جیمز باند شهرت داشت، در سن 94 سالگی درگذشت.

به گزارش تیتر اول به نقل از گاردین، مونتی نورمن، آهنگساز تم معروف و اصلی فیلم «جیمز باند» پس از یک بیماری مختصر در سن 94 سالگی درگذشت.

معروف ترین اثر نورمن به عنوان بخشی از موسیقی متن اولین فیلم باند، Dr. که در سال 1962 منتشر شد و شان کانری در آن نقش آفرینی کرد.

این آهنگساز قبلاً گفته بود که اولین بار موسیقی را در تیتراژ آغازین یک فیلم جیمز باند، با الهام از قطعه قبلی با عنوان “نشانه خوب، علامت بد” برای اقتباس موسیقایی از VS Naipaul’s A House for Mr. Biswa، کشف کرد.

جان بری که این قطعه را برای موسیقی جاز تنظیم کرده است، اغلب به اشتباه به عنوان آهنگساز این قطعه معروف معرفی شده است و مونتی نورمن چندین بار در این مورد به دادگاه رفته است، از جمله شکایت از روزنامه ساندی تایمز در سال 2001 و اظهار داشت که می تواند. تا خود را به عنوان سازنده اصلی این موسیقی مطرح کند.

مونتی نورمن متولد 1928 در لندن بزرگ شد و در دهه 1950 و اوایل دهه 60 به خواننده محبوب بسیاری از گروه های بزرگ تبدیل شد. او در اواخر دهه 1950 شروع به نوشتن آهنگ برای نمایش های موزیکال کرد و هنگام ساخت موسیقی نمایش موزیکال Belle در سال 1961، مورد توجه تهیه کننده فیلم جیمز باند قرار گرفت تا موسیقی فیلم Doctor No را بسازد.

از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به موسیقی کمدی باب هاپ با نام «مرا بونا» و مجموعه تلویزیونی «دیکنز لندن» در سال ۱۹۷۶ اشاره کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا