بهترین های کسب و کارعمومی

آموزش ساخت کوره زغال صنعتی

در گذشته های دور از روش های سنتی برای تولید زغال استفاده می شد که محدودیت های فراوانی به همراه داشت.اما امروزه با استفاده از کوره های صنعتی، تولید زغال بیشتر از هر زمان دیگری راحت تر و مقرون به صرفه تر شده است.از این رو نحوه کار کوره زغال صنعتی را بررسی خواهیم کرد و خواهیم دید که روش تولید زغال صنعتی با استفاده از این کوره ها به چه شکل و ترتیبی است.

ساخت کوره زغال با آجر ، بعد از بریکت ،نوبت به پخت آن می رسد. مرحله پایانی در خط تولید زغال فشرده در انجام می شود. دو نوع کوره صنعتی و سنتی مورد استفاده قرار گرفته اند که به جرات می توان گفت شکست طرح کوره صنعتی بارها و بارها به اثبات رسیده است. ما فقط کوره سنتی را به مشتریان پیشنهاد میکنیم.

برای این حرف دو دلیل مهم وجود دارد. در کوره صنعتی هرگز پخت زغال کامل نمی شود و در واقع بصورت نیم پخت از کوره در می آید که این امر باعث میشود زغال سردرد بیاورد و بوی نامطبوعی روی قلیان بدهد هزینه ساخت یک کوره صنعتی از ۱۰ الی ۲۰ میلیون تومان است در حالیکه ساخت کوره سنتی بسیار ارزان تر و با آجر و گل ساخته می شود.در این مقاله به بررسی ساخت کوره زغال با آجر می پردازیم ، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید:

برای ساخت این کوره،ابتدا مقداری از سطح زمین را کنده و سپس دور آن با آجر ساخته و تا مقداری از سطح زمین بالا می‌آوریم.داخل کوره را از چوب های خشک پرنموده و آتش زده تا به ذغال تبدیل شود.این هنر سنتی که بار دیگر احیا شده است باعث کسب درآمد نیز می‌شود.ساخت کوره زغال با آجر برای تولید زغال یکی از روش های می باشد که دارای مزایایی می باشد که دار اد امه به آن می پردازیم.

مزایای کوره زغال با آجر به روش سنتی

  • خودسوز بودن کوره ها (بدون نیاز به برق، گاز و گازوئیل)
  • بدون آلایندگی
  • اشغال فضای کم برای ساخت کوره ها
  • عدم تعمیر و نگهداری
  • بدون نیاز به اپراتور

مقایسه کوره سنتی با کوره صنعتی زغال

  • کوره های سنتی زغال معمولا دود زیادی تولید می کنند و در نتیجه آسیب زیادی به محیط زیست می رسانند . اما کوره های ساخته شده توسط شرکت ها به دلیل تولید دود کمتر با محیط زیست سازگار می باشند ، مانند یا دستگاه زغال ساز ساخته شده توسط این مجموعه .
  • همان طور که ذکر شد در کوره های سنتی برای اینکه چوب ها خشک شوند باید در هوای آزاد رها شوند و پس از خشک شدن می توانید چوب ها را بسوزانید . اما در کوره صنعتی زغال برای خشک شدن چوب ها نیازی نیست آن ها را انبار کنید در این کوره خشک شدن و سوزاندن چوب ها به صورت همزمان قابل انجام است .
  • زمانی که از کوره صنعتی زغال و کوره سنتی زغال استفاده می کنید ، در صورتی که چوب ها را به صورت درسته در کوره قرار دهید پس از تبدیل شدن به زغال ، به منظور بسته بندی راحت تر باید با استفاده از اره به اندازه های کوچک تر تبدیل شوند .
  • همان طور که ذکر شد تولید زغال چوب به روش سنتی در فضای بسته قابل انجام است . متاسفانه تولید زغال با روش سنتی باعث تولید دود فراوان و در نتیج گازهای سمی می شود . در نتیجه باعث به خطر افتادن سلامت انسان و تخریب محیط زیست و منابع طبیعی خواهد شد .
  • تولید کنندگان دستگاه زغال ساز و کوره زغال بر این باورند که میزان آلایندگی کوره های صنعتی زغال نسبت به کوره های سنتی بیشتر است . در کارخانه هایی که از کوره صنعتی برای تولید زغال استفاده می کنند از سوخت های فسیلی مانند نفت و بنزین و غیره استفاده می شود که میزان آلایندگی بیشتری دارند . و در عین حال مزیت های کوره صنعتی و کوره سنتی با یکدیگر قابل مقایسه نمی باشد .

کوره های سنتی در تولید زغال چه نقشی دارند؟

موارد استفاده از این نوع کوره فقط برای تولید زغال می باشد که با ، بادام،خاک اره، و خاک ذغال ساخته می شود. متریال استفاده شده در این نوع کوره ها آجر (اجر فشرده یا نسوز) و خشت (کاه و گل) می باشد.کوره سنتی زغال کاملا خودسوز می باشد ، برای سوختن کوره های سنتی زغال به مواد سوختنی و مشعل نیازی نخواهید داشت . گنجایش هر واگن کوره سنتی زغال ۵۰۰ کیلوگرم است . اما بعد از روشن شدن کوره ، در فرآیند تبدیل شدن به کربن و به مرور زمان برای کربنازیسیون ، زغال ها وزن خود را از دست می دهند و از ۵۰۰ کیلوگرم زغال حدودا ۱۴۰ کیلوگرم زغال آماده بسته بندی خواهد شد .

انواع کوره های زغال صنعتی چه تفاوتی دارند؟

وقتی درباره نحوه کار کوره زغال صنعتی صحبت می کنیم، خوب است بدانیم که کوره های صنعتی انواع مختلفی دارند.دلیل این موضوع این است که امروزه برای انواع مختلف زغال، کوره های متفاوتی نیز طراحی و ساخته می شوند.هر کدام از آن ها به شکل تخصصی برای تولید یک نوع زغال مورد استفاده قرار می گیرند.

مثلاً بعضی از کوره ها برای تولید زغال کبابی طراحی شده اند و کارکرد آن ها به شکلی است که بتواند زغال کبابی را با بالاترین کیفیت ممکن تولید کند.از سوی دیگر بعضی از کوره های زغال صنعتی با هدف تولید زغال قلیانی طراحی و تولید شده اند.یعنی ویژگی های این دسته از کوره ها به آن ها این امکان را می دهد تا زغال قلیان را به شکلی تولید کنند که هم یک دست و بدون شکستگی باشد و هم مدت زمان نسبتاً زیادی روشن بماند

نحوه کار کوره زغال صنعتی در مدل های مختلف

کوره زغال صنعتی انواع مختلفی دارند که دو مدل از معروف ترین و پرکاربردترین آن ها عبارتند از

کوره جی پلاس ( G+ )

یکی از بهترین کوره های زغال صنعتی موجود در بازار که می تواند کارایی بسیار فوق العاده ای برای افراد داشته باشد کوره جی پلاس ( G+ ) نام دارد.این کوره ساخته شده از بروزترین متدهای روز جهان می باشد.همچنین دارای کارکردی بسیار خارق العاده می باشد که می تواند برای افراد، ساخت زغال را به صورت با کیفیت و عالی در یک زمان مناسب انجام دهد.نحوه کار در این کوره به این صورت است که:

گرما در یک اتاقک که برای این نوع کوره در نظر گرفته شده است جمع شده و انرژی و دمای بالایی که در آن جمع شده است بیرون نمی رود.در اثر این فشار زغال ها در بهترین شکل ممکن و بدون شکستگی در قالب تعیین شده آماده می شوند و آماده فروش می شوند.در این دستگاه تولید زغال به علت وجود اتاقک مخصوص به هیچ وجه شاهد ایراد در شکل زغال ها نخواهیم بود.همچنین نحوه کار کوره زغال صنعتی جی پلاس به دلیل اینکه دارای کنترل کننده فشار می باشد،می تواند برای افراد به راحتی قابل یادگیری باشد،و آن ها می توانند بدون دردسر نسبت به تولید زغال اقدام نمایند.

کوره کومپیند

یکی دیگر از کوره های صنعتی تولید زغال کوره کومپیند می باشد که دارای ویژگی ها و همچنین نحوه کار بسیار خارق العاده ای می باشد.کوره زغال کومپیند می تواند برای مصرف کننده های خود علاوه بر زغال کبابی، زغال لیمو نیز تولید کند.که از این نظر می تواند برای خریداران بسیار جذاب و مقرون به صرفه برای خرید باشد.نحوه کار این کوره زغال به این صورت است که برای ساخت زغال از خاک اره استفاده می شود.هنگامی که فرآیند تولید زغال شروع می شود،

با گذشت زمان و افزایش دمای داخل کوره کومپیند شاهد این موضوع خواهیم بود که در داخل کوره و در نقاط مختلف آن به هیچ عنوان اختلاف دما وجود ندارد.دمای همه نقاط با یکدیگر یکسان می باشد.در فرآیند تولید زغال در کوره کومپیند گازگیری به صورت کامل انجام می شود.این مورد سبب می گردد که زغال ها تولید می شود در زمان استفاده کردن سبب به وجود آوردن سر درد برای مصرف کننده ها نشوند.

دکمه بازگشت به بالا