استان ها

اشتغال بیش از ۱۷۰۰ نفر در شهرک‌های صنعتی سبزوار/ وجود ۱۸ واحد صنعتی راکد

تیتر اول/خراسان رضوی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار گفت: تاکنون در شهرک‌های صنعتی سبزوار برای ۱۷۸۴ نفر اشتغال ایجاد شده است.

حسین شریعتمدار طهرانی در گفت‌وگو با تیتر اول در خصوص وضعیت شهرک‌های صنعتی سبزوار اظهار کرد: شهرک صنعتی شماره یک سبزوار که به صورت هیات امنایی، برخواسته از آرای واحدهای صنعتی مستقر در آن انتخاب شده‌اند، دارای مساحت کل ۱۳۳ هکتار و مساحت عملیاتی ۱۰۷ هکتار است.

وی مساحت کل واحدهای صنعتی واگذار شده و آماده واگذاری در این شهرک صنعتی را بالغ‌بر ۷۵ هکتار اعلام کرد و افزود: به تفکیک مساحت واگذار شده بالغ‌بر ۴۷ هکتار و مساحت آماده واگذاری بالغ‌بر ۲۷ هکتار است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار با بیان اینکه تعداد قراردادهای شهرک صنعتی شماره یک ۷۶ فقره هستند، گفت: تعداد واحدهای دارای پروانه بهره‌برداری در این شهرک صنعتی ۶۲ واحد صنعتی با اشتغال ۱۲۳۳ نفر و با سرمایه ابرازی زمان احداث به ارزش ۸۸۴ میلیارد ریال است.

شریعتمدار طهرانی با بیان اینکه شهرک صنعتی شماره دو سبزوار نیز توسط شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی و با مسئولیت دولتی اداره می‌شود، عنوان کرد: شهرک صنعتی شماره دو دارای مساحت کل ۱۳۱ هکتار و مساحت عملیاتی ۱۳۱ هکتار است که مساحت کل واگذار شده ۴۰ هکتار و آماده واگذاری آن ۳۸ هکتار زمین صنعتی است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار تعداد قراردادهای منعقد و نهایی شده در این شهرک صنعتی را ۷۳ واحد ذکر و گفت: در این شهرک صنعتی تاکنون ۲۵ واحد فعال به بهره‌برداری رسیده و اکنون با اشتغال ۵۵۱ نفر و سرمایه‌گذاری ۵۸۰ میلیارد ریال ابرازی زمان احداث در حال تولید است.

وی افزود: همچنین ۴۸ واحد تولیدی نیز در این شهرک صنعتی در حال ساخت است که امیدوارم در ساخت و تکمیل و استقرار ماشین‌آلات و شروع تولید در سال جاری توفیقات خوبی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در شهرک صنعتی شماره دو واحد تولیدی غیرفعال نداریم، تعداد واحدهای صنعتی داخل و خارج شهرک‌های صنعتی شهرستان را ۲۴۰ واحد اعلام کرد و گفت: اکنون ۱۸ واحد صنعتی در سبزوار راکد هستند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار تأکید کرد: حفظ و نگهداشت واحدهای فعّال، تعیین تکلیف یا فعّال سازی واحدهای راکد دارای برنامه راه‌اندازی، به حداکثر رساندن ظرفیت واحدها و بهره‌برداری، ایجاد واحدهای جدید، گسترش صادرات و روان‌سازی فرآیندها از جمله راهبردهای اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار است‌.

وی اظهار کرد: چون احتمال می‌دهیم امسال زمین‌های قابل واگذاری در شهرک‌های صنعتی شماره یک و دو به اتمام برسند، ایجاد شهرک صنعتی شماره سه در دستور کار قرار دارد.

شریعتمدار طهرانی همچنین گفت: چون جانمایی شهرک صنعتی شماره سه طولانی بوده و بررسی‌های فنی نیازمند برگزاری جلسات متعدد است، به همین دلیل با پیگیری ویژه معاونت استاندار و فرماندار شهرستان و نیز مدیریت جهاد کشاورزی و اداره منابع طبیعی و مدیریت شهرک صنعتی سبزوار نسبت به جانمایی شهرک شماره سه اقدام و مراحل اجرایی کار با معرفی زمین به شرکت شهرک‌های صنعتی استان و در پی آن اقدام سازمان جهاد کشاورزی برای طی مراحل قانونی اختصاص زمین و نیز اخذ استعلام‌های لازم آغاز شده است.

وی افزود: با توجه به نام‌گذاری سال به نام مهار تورم و رشد تولید برنامه رشد تولید در واحدهای دارای پتانسیل غرب خراسان اتفاق افتاده است، ایجاد شهرک صنعتی بزرگ فرآوری مواد معدنی در بخش روداب شهرستان سبزوار، ایجاد شهرک صنعتی بزرگ تولید انرژی‌های پاک خورشیدی و بادی در شهرستان داورزن با پیش‌بینی تولید حداقل ۵۰۰ مگاوات برق خورشیدی و ایجاد شهرک صنعتی شماره ۳ سبزوار از جمله برنامه‌های رشد تولید در جهت پیشبرد شعار سال است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا