ورزش و نشاط

شغل نون و آب‌دار و دروغگویی مقابل دوربین!

ورزش ایران و جهان امروز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود که گزیده آنها در این گزارش آمده است.

به گزارش تیتر اول،  ستاره دهه ۵۰ و ۶۰ استقلال و تیم ملی ایران روزهای تاریک و درخشان زیادی را در دوران فوتبالی‌اش گذراند و حالا پس از نیم قرن فوتبال به مرور خاطراتش می‌پردازد. غلامرضا نعلچگر متولد ۳۰ فروردین ۱۳۳۷ است. او متولد محله نارمک است و از زمین خاکی به استقلال رسید و با این تیم قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا را به دست آورد. او یکی از لژیونرهای فوتبال ایران بود و به همراه ناصر حجازی در محمدان بنگلادش توانست عملکرد موفقی را از خود به نمایش بگذارد.

نتایج ۳۰ بازی‌ با اشتباهات داوران تغییر کرد

رییس کمیته داوران گفت: ۲۱ درصد از بازی‌ها با رفتارهای اشتباه داوران همراه بوده است که در این میان نتایج ۱۲ درصد بازی‌ها با اشتباهات داوران تغییر کرده است. خداداد افشاریان در سمینار پیش‌فصل داوران و کمک‌داوران لیگ برتر فوتبال ایران که با حضور مهدی تاج در سالن جلسات کمیته پارالمپیک در حال برگزاری است، گفت: ۲۱ درصد از بازی‌ها با رفتارهای اشتباه داوران همراه بوده است که در این میان نتایج ۳۰ بازی یعنی ۱۲.۵ درصد بازی‌ها با اشتباهات داوران تغییر کرده است. اطمینان دارم این میزان در لیگ پیش رو کمتر شود. همه ما و فدراسیون فوتبال در این زمینه مقصریم. من تلنگری به خودم و فدراسیون فوتبال می‌زنم. برای همین سقف قرارداد فشار زیادی به فدراسیون وارد شد. توقع داریم بچه‌ها با تمرکز بالا و آرامش خوب در مسابقات حاضر شوند تا حق به حقدار برسد.

یک دلال ۱۲۷ میلیارد تومان درآمد داشته!

رئیس فدراسیون فوتبال با انتقاد از برخی رفتار داوران گفت: در زمین هم نباید کار ناشایستی از او ببینیم. یک تیمی قهرمان می‌شود داور در خوشحالی تیم شرکت کند و دنبال آن بدود. کجای دنیا این را می بینیم؟ مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در همایش داوران و کمک داوران فوتبال که از صبح امروز در آکادمی ملی المپیک آغاز شده است، گفت: آقای افشاریان آمار خوبی دادند که ۲۱ درصد داوران ما اشتباه داشتند. اینکه به سمتی برویم که اشباه را بپذیریم یک شجاعت است و از افشاریان تشکر می‌کنم. مطمئنا بعد از این صحبت‌ها مردم به جامعه داوران بیشتر احترام می‌گذارند تا اینکه شما مثلا می‌گفتید «نخیر داوران ما هیچ اشتباهی ندارند». اگر این حرف عنوان شود یا مغرضیم یا جاهل. یک وقت می‌گوییم داوری اشتباه دارد اما این اشتباهات سازمان یافته است که بنده اعلام می‌کنم این اشتباهات سازمان یافته نیست.

روح‌الله حسینی رئیس فدراسیون بوکس شد

روح‌الله حسینی برای ۴ سال آینده به عنوان رئیس فدراسیون بوکس ایران انتخاب شد. صبح امروز (سه‌شنبه) ۲۷ تیر ۱۴۰۲، مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون بوکس ایران در سالن فارسی برگزار شد که در پایان، روح‌الله حسینی با اکثریت آرا به عنوان رئیس ۴ سال آینده بوکس ایران انتخاب شد. در این مجمع سیامک صالحی، ناصر طالبی، محمد ستارپور و روح‌الله حسینی ۴ کاندیدای نهایی بودند که حسینی با کسب ۴۲ رای از ۴۲ رای ماخوذه، رئیس فدراسیون شد.

شکستن راکت برای جوکوویچ چقدر آب خورد؟

نواک جوکوویچ به دلیل شکستن راکتش باید هشت هزار دلار جریمه بپردازد. در جریان دیدار حساس و مهیج فینال تنیس گرنداسلم ویمبلدون، کارلوس آلکاراس، نابغه ۲۰ساله تنیس جهان از اسپانیا و نفر نخست رنکینگ برترین تنیسورهای جهان، مقابل نواک جوکوویچ، پرافتخارترین تنیسور مرد جهان، به میدان رفت و با نتیجه ۳ بر ۲ به برتری رسید و عنوان قهرمانی را کسب کرد. ست نخست این دیدار با نتیجه قاطع ۶ بر یک به سود جوکوویچ به پایان رسید اما در ست‌های دوم و سوم آلکاراس به بازی بازگشت و به ترتیب با نتایج ۷ بر ۶ و ۶ بر یک صاحب پیروزی شد. در ست چهارم جوکوویچ ۶ بر ۳ به پیروزی رسید تا کار به ست پنجم و پایانی کشیده شود. در ست پایانی الکاراس با حساب ۶ بر ۴ به برتری رسید و تا با کسب پیروزی ۳ بر ۲ در این بازی حساس که حدود ۵ ساعت به طول انجامید، عنوان قهرمانی این رویداد معتبر را کسب کرد.

کاپیتان و سرمربی تیم ملی در یک تیم

کاپیتان تیم ملی والیبال ایران برای حضور در لیگ برتر به تیم فولاد سیرجان ایرانیان پیوست. سید محمد موسوی کاپیتان تیم ملی والیبال ایران به تیم فولاد سیرجان ایرانیان پیوست و قرار است در فصل پیش رو با این تیم در لیگ شرکت کند.  محمدرضا امانی مدیر باشگاه سیرجان در گفت‌وگو با تیتر اول این خبر را تایید و اعلام کرد که موسوی کاپیتان این تیم خواهد بود.  

به دوربین نگاه می‌کند و دروغ می‌گوید!

قربان‌زاده در دوربین و چشم‌های مردم نگاه می‌کنند و دروغ می‌گوید. ان‌شاءالله به زودی روشن‌گری و اعاده حیثیت می‌کنم. حجت کریمی در گفت‌وگو با تیتر اول، درباره صحبت‌های قربان‌زاده درباره وضعیت نابسامان استقلال در دوره مدیریتی او در این تیم اظهار کرد: متاسفانه به دوربین و چشم‌های مردم نگاه می‌کنند و دروغ می‌گویند. این شکایت‌ کردن‌ها برای او مد شده است. ان‌شاءالله به زودی روشنگری خواهم کرد که چرا رفتم. این عزیزان هر موردی دارند، بروند و شکایت کنند. من هم اعاده حیثیت می‌کنم.

از فشار تمرینات گریه می‌کردیم

پاسور تیم ملی والیبال جوانان گفت: سه ماه صبح و بعد از ظهر تمرین پرفشار داشتیم و در حدی پیش می‌رفت که بچه‌ها گریه می‌کردند. تیم ملی والیبال جوانان ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد تا این عنوان برای دومین بار در تاریخ والیبال ایران تکرار شود. در پایان این رقابت‌ها عرشیا به‌نژاد به عنوان بهترین پاسور انتخاب شد. این بازیکن ۲۰ ساله که سابقه حضور در تیم ملی نوجوانان را دارد با تیتر اول به گفت‌وگو نشست و در مورد تمرینات پرفشاری که برای حضور در قهرمانی جهان پشت سر گذاشته‌اند، صحبت کرد. او پا جاپای سعید معروف گذاشتن را بلندپروازانه دانست و به داستان انتقام از لهستان اشاره کرد.

شروط سازمان لیگ فوتبال برای ثبت قرارداد

در صورتی که باشگاه‌های لیگ برتری فرم اعلام بودجه‌شان را به سازمان لیگ فوتبال ارائه نکنند، قراردادهای‌شان ثبت نمی‌شود. نقل و انتقالات تابستانی لیگ بیست و سوم در حال پیگیری است و باشگاه‌ها تا تاریخ ۸ شهریور فرصت دارند که لیست بازیکنان‌شان را ببندند. با این وجود، با توجه به آغاز لیگ بیست و سوم در تاریخ ۱۲ مرداد، تیم‌های لیگ برتری مجبورند که تا این تاریخ بخش اعظمی از قراردادهای جدیدشان را در سازمان لیگ فوتبال ثبت کنند تا بتوانند از بازیکنان جدیدشان بهره ببرند.

انتهای پیام

تیم تحریریه مطالب ورزشی

با تمرکز بر ورزش‌های آبی و آب‌وهوایی، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی مطالبی درباره‌ی تکنیک‌ها و آموزش‌های شنا، اسکوبا و ران‌دوزی می‌پردازم. هدفمندی خود را در بهبود مهارت‌های آبی و لذت بیشتر در ورزش‌های آبی قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای ماجراجویی و هیجان در آب‌وهوایی نفس بکشید.
دکمه بازگشت به بالا