فرهنگ و هنر

آغاز فاز اجرایی دومین کنگره سرداران و ۳۰۰۰ شهید استان سمنان

تیتر اول/سمنان فرمانده سپاه حضرت قائم(عج) استان از آغاز فاز اجرایی دومین کنگره سرداران و ۳۰۰۰ شهید استان سمنان خبر داد.

سردار حمید دامغانی ۲۰ خردادماه در جلسه ستاد اجرایی دومین کنگره بزرگداشت ٣ هزار شهید استان سمنان که با حضور استاندار سمنان، نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت قائم (عج) ، معاونین سیاسی، امنیتی و اجتماعی و هماهنگی امور عمرانی استاندار،روسا و دبیران کمیته های تخصصی ستاد کنگره در سالن جلسات یادگار امام (ره) استانداری برگزار شد اظهار کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید می فرمایند، بزرگداشت و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا، جهاد است.

وی ادامه داد: معظم له همچنین‌ تاکید دارند که بحث زنده‌ نگاه داشتن‌ یاد و خاطره شهید پروران، پدران و مادران، معلم، دوست و رفیق شهدا نیز جهاد بوده و باید به آن توجه داشت.

فرمانده سپاه حضرت قائم(عج) استان با بیان اینکه مقام معظم رهبری می فرمایند یکی از وظایف بزرگ ما معرفی شناسنامه شهرهای خودمان برای جوانان و نسل امروز است افزود: در شناساندن و معرفی شهدا باید از زبان گویای هنر بهره گرفت.

وی توجه ویژه به وصیت نامه شهدا را امری مهم خواند و گفت: باید در بزرگداشت یاد و خاطره شهدا، پرداختن به وصیت نامه و وصایای شهدا به صورت ویژه مَد نظر قرار گیرد.

سردار دامغانی تاکید کرد: برنامه ریزی ها در این راستا باید به گونه ای انجام‌ گیرد تا بستر برای پیشبرد اهداف شهدا، هرچه بهتر و بیش از پیش فرآهم شود.

وی کنگره ۳۰۰۰ شهید استان را یک رویداد مهم فرهنگی برشمرد و خاطرنشان کرد: باید از امروز کمیته های ذیل ستاد بر اساس ظرفیت های موجود وارد فاز اجرایی و عملیاتی کردن برنامه های تدوین شده ، شوند.

سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان نیز بر همکاری همه دستگاه ها در برگزاری این رویداد مهم تاکید و اظهار کرد: خوشبختانه مردم ما، همواره در حوزه اجرای برنامه های مذهبی و دینی، پیشگام بودند و لذا در بحث دومین کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید استان نیز باید از این مهم مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شهدا حق بزرگی به گردن همه ما دارند ادامه داد: تولید آثار ماندگار و فاخر در حوزه بزرگداشت شهدای استان، امری بسیار حائز اهمیت است.

استاندار سمنان تاکید کرد: در بحث تخصیص اعتبار لازم برای اجرای دومین کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید استان ، باید جدای از اعتبارات تخصیصی، از کمک های مردمی، نیز استفاده شود.

هاشمی گفت: با توجه به زمان باقی مانده تا موعد رسمی برگزاری کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید استان، پیگیری امور با جدیت و سرعت بیشتر در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام

نشر فرهنگ و هنر

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا