عمومی

گیج فشار و انواع آن

فشار سنج

خرید گیج فشار سنج و قیمت گیج فشار همیشه برای خریداران سخت بوده است به همین دلیل در این قسمت سعی شده است مهمترین نکات را بررسی کنیم تا بتوانید بهترین محصول را با توجه به نیاز خود خریداری کنید.

گیج فشار دستگاهی است برای اندازه گیری و نشان دادن میزان فشار در فرآیندهای مختلف صنعتی مانند کارخانه های شیمیایی، نفت، گاز و صنعتی و استفاده از آن یکی از مهمترین و مهم ترین مسائل در مدیریت فرآیندهای صنعتی است. در زیر تعدادی از پرفروش ترین انواع گیج فشار را مشاهده می کنید که می توانید بر اساس نوع استفاده انتخاب کنید.

ترانسمیتر فشار چیست؟

ترانسمیتر فشار وسیله ای است که برای دریافت، تبدیل و انتقال سیگنال های فشار در یک سیستم انتقال سیال استفاده می شود.
این دستگاه علاوه بر تعیین فشار سیالات مختلف مانند هوا، آب، گاز و روغن، می‌تواند مقادیر مهم صنعتی دیگری مانند جریان، سطح، چگالی، وزن و دما را اندازه‌گیری کند. یعنی در بسیاری از موارد سیگنال داده شده توسط فرستنده به عنوان مبنایی برای اندازه گیری سایر کمیت های فیزیکی استفاده می شود.

انواع فشار سنج

فشارسنج های آنالوگ (دستی) و دیجیتال وجود دارد، گیج های آنالوگ قیمت کمتری نسبت به دیجیتال دارند و در برخی موارد دقت دیجیتال بالاتر از آنالوگ است.

پرشریگیج بردونی

گیج های فشار لوله Borden برای فرآیندها یا رسانه های مایع و گاز مناسب هستند. تمام مانومترهای فولادی برای کاربردهایی که فرآیند تهاجمی، بسیار چسبناک و غیر کریستالی است بسیار مناسب هستند.

فشار سنج غشایی

اگر فشار فرآیند بالا باشد، برای ایمنی بیشتر و اندازه گیری دقیق فشار از دیافراگم استفاده می شود.

این دیافراگم ها برای محیط های با ویسکوزیته بالا و تهاجمی با ارتعاش بالای گلیسیرین یا سیلیکون مانند گیج های پر از روغن استفاده می شود.

فشارسنج کپسولی

اگر فشار در فرآیند کم باشد و محیط گاز باشد، از یک گیج مربع با دقت بالا برای اندازه گیری فشار از دو حلقه دایره ای که در لبه با یک مهر و موم متصل شده اند استفاده می شود تا از سنگینی بیش از حد محافظت شود. تا حد امکان.

گیج فشار مطلق

تجهیزات اندازه گیری فشار مطلق زمانی استفاده می شود که فشار مستقل از تغییرات فشار طبیعی اتمسفر اندازه گیری شود.

فشار سنج مختلف

برای مثال، این فشارسنج های تفاضلی، جریان گاز و محیط مایع و میزان رسوب در تصفیه خانه ها را کنترل می کنند.

به طور کلی گیج های فشار با موادی مانند استیل و هستلوی نسبت به مدل های برنجی قیمت بیشتری دارند.

مانومتر بخر

در این مطلب نکات مهم هنگام خرید گیج فشار برای اندازه گیری فشار در صنایع و کارخانجات مختلف را می خوانید. مهم ترین جنبه های خرید آنلاین فشارسنج، فناوری کنترل و نظارت بر سطوح فشار در فرآیندهای صنعتی در قالب فهرستی برای مطالعه آسان در قسمت بعدی مقاله ارائه شده است.

با توجه به وجود برندهای مختلف در بازار ایران و جهان و همچنین چالش محصولات تقلبی در بازار ابزار دقیق، می توانید راهنمای تهیه شده را مطالعه کنید تا از روند خرید اطمینان حاصل کنید و موفقیت آمیز باشید. بر اساس آن خرید کنید

قبل از خرید بهتر است عوامل تعیین کننده تعرفه این دستگاه های فشارسنج را در نظر بگیرید و با توجه به نیازها و شرایط کاری فرآیند کسب و کار انتخاب درستی داشته باشید.

به عنوان مثال، اگر فرآیند شما در یک محیط با امنیت بالا است، باید از گیج های ضد انفجار استفاده کنید یا هنگام خرید برای اندازه گیری فشار میلی بار، گیج های میلی باری را با نرخی بالاتر از گیج استاندارد خریداری کنید. بچرخ؛ کار را انجام دهد

با بررسی دقیق لیست زیر می توانید با اطمینان بیشتری روند خرید را ادامه دهید.

با این حال، فراموش نکنید که تیم فنی تلیا کالا در هر مرحله در کنار شما هستند تا تجربه خرید آنلاین راحت را برای شما فراهم کنند.

گیج فشار چیست؟

اندازه گیری فشار مایعات در فرآیندهای مختلف همیشه موضوع بسیار مهمی است که توسط دستگاه های اندازه گیری فشار مانند مانومتر، فشار سنج انجام می شود، این دستگاه ها انواع مختلفی دارند، بنابراین این مقاله مهم را به بررسی مانومتر اختصاص می دهیم، زیرا هر کدام یکی از آنها باید با توجه به نیاز صنعت انتخاب می کرد.

به طور کلی شاید به عنوان مهم ترین طبقه بندی تجهیزات اندازه گیری فشار، با توجه به نوع ساختار و عملکرد آن، به دو دسته اصلی فشارسنج صفحه ای و فشارسنج دیجیتالی طبقه بندی شده است.

مانومتر چگونه فشار را اندازه گیری می کند؟

به طور کلی گیج فشار برای اندازه گیری فشار با وارد کردن فشار به المنت مانومتر و حرکت سوزن کار می کند، این عنصر از طریق مکانیزمی به سوزن نمایشگر متصل می شود، بنابراین سوزن تعداد مورد نیاز را نشان می دهد. پایه را قرار دهید و فشار را اندازه بگیرید.

در واقع سیستم عملکردی مانومتر آنالوگ است و این نوع مانومتر به دلیل سهولت نصب و کارکرد، خوانایی و کارایی آن در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارد.

گیج فشار بوردونی یکی از انواع گیج سوزنی است که در صنعت کاربرد فراوانی دارد.

فشارسنج دیجیتال چگونه فشار خون را اندازه گیری می کند؟

اما در فشار سنج دیجیتالی که سنسور دارد، فشار توسط سنسور حس می شود و با تغییر کمیت الکتریکی، فشار روی نمایشگر دیجیتال نمایش داده می شود.

گیج فشار چگونه کار می کند؟

شاید بتوان پاسخ این سوال که گیج فشار چیست را به خوبی توضیح داد که در واقع از مانومتر برای اندازه گیری تغییرات فشار یا حتی اختلاف فشار در بخش های مختلف صنعت مانند تعداد مخازن تحت فشار یا مسیرهای مختلف جریان آب استفاده می شود. بخش مهمی از تجهیزات دقیق و اتوماسیون صنعت است.

همانطور که در قسمت قبل گفته شد مکانیسم اندازه گیری فشار با توجه به نوع مانومتر متفاوت است اما به طور کلی با انتقال فشار سیال به المنت یا سنسور فشارسنج و نشان دادن مقدار کمیت فشار مورد نظر اندازه گیری می شود.

طبقه بندی معیارهای وزنی بر اساس کاربرد:

فشار سنج اتاق تمیز

فشار سنج اکسیژن

دماسنج

نشانگر اختلاف فشار

مانوستات

گروه فوق یکی از مهم ترین گروه هایی است که در هنگام ارزیابی سطوح فشار مورد تجزیه و تحلیل و ارزیابی قرار می گیرد.

انواع مدل های اندازه گیری فشار بسته به مکانیسم اندازه گیری:

شیپور

دیافراگم

اندازه میلی بار یا کپسول

تست فشار مطلق

گیج فشار بوردونی

لوله های بوردون با فشار کار می کنند و آن را به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند. این نیرو باعث می شود که گوشی مقدار فشار فعلی را در سیستم اندازه گیری و نشان دهد. … وقتی فشار داخل لوله افزایش می یابد، نیروی آب سعی می کند لوله خم شده را صاف کند.

لازم به ذکر است که این نوع گیج فشار یکی از مهم ترین و پرکاربردترین انواع گیج فشار می باشد. اگر به دنبال اطلاعاتی در مورد اینکه فشارسنج چیست و چگونه کار می کند، مطالعه خود را با این مدل شروع کنید.

شما می توانید اطلاعات دقیق و خاص در مورد عملکرد گیج های فشار لوله بوردون را در مقاله چگونه فشار سنج های لوله بوردون کار می کنند بیابید؟ در حال خواندن است

اندازه گیری فشار دیافراگم

دیافراگم ها برای اندازه گیری ایمن تر و دقیق تر فشار در فرآیندهای فشار سیال بالا استفاده می شود.

گاهی اوقات از دیافراگم ها به عنوان لوازم جانبی ابزارهای اندازه گیری فشار استفاده می شود.

فشارسنج کپسولی

برخلاف فشارسنج دیافراگمی، اگر فشار سیال در فرآیند کم باشد، از مانومتر کپسولی میلی‌بار برای اندازه‌گیری دقیق‌تر استفاده می‌کنیم. این فشارسنج ها با استفاده از دو دیافراگم گرد ساخته می شوند که در لبه ها با مهر و موم هرمتیک که از فشار بیش از حد محافظت می کند، به هم متصل می شوند.

گیج فشار ضد انفجار یا Solid Front برای جلوگیری از حوادث طراحی شده است. جلو متر جامد در قسمت جلویی محکم است. در این مدل از مانومتر ضد انفجار، از یک صفحه محافظ جامد بین جلوی گیج (صفحه) و قسمت بوردون استفاده شده است.

در صورت انفجار، مایع از پشت کنتور تخلیه می شود و در نتیجه ایمنی کاربر تضمین می شود. گیج های فشار Solid Front به دلیل طراحی استاندارد و ایمن در اکثر کارخانه های پتروشیمی و شیمیایی نصب می شوند.

این فشارسنج های ضد انفجار خطر آسیب دیدگی اپراتور و ضرر مالی را حتی در صورت نصب نادرست کاهش می دهد.

تست فشار مطلق

گیج فشار مطلق زمانی استفاده می شود که فشار مستقل از تغییرات طبیعی فشار اتمسفر اندازه گیری شود.

دسته خشک یا روغنی

به طور کلی فشار سنج ها به طور کلی به دو نوع گیج روغنی یا خشک تقسیم می شوند.

مانومتر خشک

مانومتر الکل

شیشه قابل انعطاف روغن سنج

چه زمانی باید از فشارسنج روغن استفاده کرد؟

پردازش با ارتعاش

ارزش خواندن خوب

در واقع، مانومترهای روغنی حاوی مایع درونی هستند، خواه سیلیکون یا گلیسیرین.

هنگامی که سیستم فرآیند ما در معرض ارتعاش است، باید از فشارسنج روغن برای به دست آوردن داده های بهتر و افزایش طول عمر تجهیزات استفاده شود، که عموماً گران تر از گیج خشک است، اما از نظر عملکرد و عملکرد یک مزیت رقابتی محسوب می شود. عمر ابزار .

تمام قسمت های متحرک را روغن کاری و خنک می کند.

داخل ترازو را مرطوب می کند.

از قسمت داخلی در برابر تأثیرات محیطی محافظت می کند.

حرکات بیش از حد و غیر ضروری دست را از بین می برد.

از مه آلود شدن بدن و تشکیل یخ خودداری کنید.

طبقه بندی فشار سنج ها بر اساس مواد

فشار سنج تمام فولادی

مانومتر فولادی برنجی

مانومتر برنجی

مونل

هاستلوی

گیج فشار تمام استیل

این مدل از گیج فشار در واقع بدنه و اتصال فولادی بوده و از فشارسنج ترمو تمام استیل استفاده می شود.

یکی از پرکاربردترین و مطمئناً محبوب ترین مدل ها در صنایع مختلف است و اغلب در محیط های خاص مانند اسیدهای خورنده استفاده می شود.

آنها اشکال و انواع مختلفی دارند و به طور گسترده برای اندازه گیری و کنترل فشار استفاده می شوند

اگر لیست قیمت گیج‌های فشار را مقایسه کنید، متوجه می‌شوید که گیج‌های تمام استیل قیمت بیشتری نسبت به مدل‌های برنجی یا فولادی برنجی دارند و ممکن است تعجب کنید که چرا یک گیج تمام استیل گران‌تر است. بررسی کردیم. رشته

در چه صنایعی از مانومتر استفاده می شود:

شیمی و پتروشیمی

صنعت ماشین

استخراج نفت و گاز

صنعت حفاری

صنعت لاستیک

کارخانه های تولیدی

صنعت پزشکی و داروسازی

صنایع غذایی و آشامیدنی

تهویه مطبوع

یخچال

اندازه گیری سطح

اندازه گیری جریان

تشخیص نشت

تجهیزات هیدرولیک و پنوماتیک

تولید برق و نیروگاه ها

پیشنهاد نیروی کار

دستگاه های جانبی سیستم های اندازه گیری فشار

تعداد زیاد و متنوع

دیافراگم

مویرگی

سیفون

دکمه بازگشت به بالا