استان ها

آرای سرنوشت ساز اعضای مجمع؛ چه کسی رئیس می‌شود؟

86 نفر از اعضای مجمع فردا رئیس آینده فوتبال را انتخاب می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، روز حساسی برای فوتبال ایران فرا رسیده و قرار است فردا فدراسیون فوتبال به سردرگمی سالن مرکز همایش های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پایان دهد. قرار است در جلسه فردا رئیس، دو نایب رئیس و یکی از اعضای هیئت مدیره معرفی شود تا در نهایت این فدراسیون ساماندهی شود.

میرشاد مجدی پس از برکناری شهاب عزیزی خادم توسط اعضای هیئت مدیره بهمن ماه گذشته، به مدت 6 ماه هدایت این فدراسیون را برعهده گرفت. به دلیل عدم انتخاب حیدر بهاروند و حمید مروعلی نایب رئیس اول و دوم توسط مجمع، با برکناری عزیزی خادم، این دو نفر از سمت خود کنار رفته اند تا فردا در مورد این دو سمت تصمیم گیری شود. البته در دستور کار جلسه، انتخاب یکی از اعضای هیئت مدیره نیز وجود دارد. مهرداد سراجی خردادماه امسال از سوی اعضای مجمع برکنار شد و اکنون جای خالی هیات مدیره وجود دارد که فردا تصمیم گیری می شود. به این ترتیب با انتخاب چهار عضو جدید در انتخابات فدراسیون فوتبال، این فدراسیون کمتر از سه ماه مانده به جام جهانی ساماندهی می شود. مدت تصدی ریاست جدید این فدراسیون دو ساله خواهد بود و پس از آن برای چهار سال آینده در اسفند ماه 1403 انتخابات برگزار می شود.

چه کسانی در انتخابات شرکت می کنند؟

مدت هاست درباره نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال صحبت می شود. ابتدا مهدی تاج، میرشاد مجدی، امیرواعظ آشتیانی، عزیزالله محمدی، محمد آخوندی و عباس اسدی در انتخابات ثبت نام کردند اما در نهایت با اعلام کمیته موقت، سه نامزد ریاست جمهوری واعظ آشتیانی آخوندی و اسدی از گردونه انتخابات کنار گذاشته شدند. به دلیل مدارک ناکافی

سرانجام در روزهای پایانی انتخابات در شرایطی که بحث صلاحیت یک نامزد با بحث و جدل های فراوانی همراه بود، مهدی تاج، سید میرشاد مجدی و عزیزالله محمدی به عنوان سه کاندیدای تصدی این پست معرفی شده اند. رئیس جمهور این انتخابات

مهدی تاج نامزدهای معاون اول و دوم ریاست جمهوری خود را مهدی محمدنبی و منصور قنبرزاده معرفی کرد. وی میرشاد مجدی، عباس صوفی و ​​محمدصادق دارودگر را به عنوان معاون اول و دوم رئیس جمهور معرفی کرد. در نهایت عزیزالله محمدی علی فتح الله زاده و محمدرضا کافی را نیز معرفی کرد.

اسامی کاندیداهای نمایندگی باشگاه به شرح زیر است:

1- الهام بصیری نیا، 2- حسین پرویزی، 3- اسماعیل حیدرپور، 4- رضا درویش، 5- محمد رجاییان، 6- محمدرضا ساکت و 7- حمیدرضا گرشاشبی.

انتخاب رئیس جمهور در مجمع فردا؛

از بین سه نامزد ریاست فدراسیون فوتبال، مهدی تاجا، میرشاد مجدی و عزیزالله محمدی، فردی که بیش از 50 درصد آرای معتبر را کسب کند، می تواند رئیس شود. در واقع کسی که کمترین رای را داشته باشد برای دور دوم حذف می شود. اگر در دور اول بیش از دو کاندیدا آرای یکسانی کسب کنند، همه به دور دوم می‌روند و هر نامزدی که بیشترین رای را به دست آورد، رئیس فدراسیون فوتبال می‌شود.

معاون رئیس جمهور نیز به شرط کسب بیش از 50 درصد آرای معتبر انتخاب می شود. اما در صورتی که اعضای مجمع عمومی یک یا چند نفر از این نامزدها را با اکثریت آرا (بیش از 50%) انتخاب نکنند، رئیس باید حداکثر تا سه ماه از بین اعضای مجمع، نامزدهای دیگری را برای انتخاب به مجمع عمومی معرفی کند. مجمع عمومی اعضای مجمع عمومی. خاتمه مجمع عمومی.

برای انتخاب اعضای هیأت مدیره، فردی که بیشترین رأی را کسب کند می تواند به عضویت هیأت مدیره درآید.

اعضای مجمع چه کسانی هستند؟

طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال، مجمع 89 نفره است، اما به دلیل عدم حضور تیم ملی فوتبال ساحلی بانوان و عدم حضور تیم مس شهربابک، 70 روز مانده به مجمع، این فهرست به 86 نفر کاهش یافت. مجمع باید فردا در انتخابات تعیین کننده فدراسیون فوتبال شرکت کند و رئیس آینده را انتخاب کند.

16 تیم لیگ برتری، 8 تیم دسته اول، 4 تیم دسته اول، 3 باشگاه لیگ برتر فوتبال، دو باشگاه لیگ برتر فوتبال ساحلی، دو باشگاه لیگ برتر فوتسال بانوان، لیگ برتر فوتبال ساحلی بانوان، دو تیم بانوان لیگ برتر فوتبال باشگاه اول، بخش فوتبال از 32 شورای فوتبال، دانشجویی، دانشگاهی، کارگری و فدراسیون های ورزشی نیروهای مسلح. کلیه کاپیتان های اصلی فوتبال ملی، تیم های فوتسال و فوتبال ساحلی (آقایان و بانوان) در رده بزرگسالان، سرمربیان ملی فوتبال بزرگسالان فوتسال و فوتبال ساحلی آقایان و بانوان، یک داور زن و یک داور مرد و اتحادیه باشگاه های فوتبال برای تعیین حضور سرنوشت مهم ایران در انتخابات فوتبال

انتهای پیام/4057/

دکمه بازگشت به بالا