پارتیشن اداری و مزایای استفاده از آن

به منظور استفاده بهینه از فضای یک ساختمان اداری، از پارتیشن اداری استفاده می‌شود.  پارتیشن اداری، فضای داخلی ساختمان مورد نظر را تفکیک کرده و می‌توان به کمک آن چندین فضای کاربردی ایجاد کرد. پارتیشن‌های اداری علاوه بر تاثیری که در استفاده بهینه از فضا دارند، در افزایش زیبایی دکوراسیون داخلی ساختمان نیز بسیار تاثیر گذار هستند.

امروزه در بسیاری موارد پارتیشن‌ها جایگزین مناسبی برای دیوارهای آجری هستند. دیوارهای آجری انعطاف پذیر نبوده و ساخت آنها زمان‌بر است. همچنین هزینه ساخت بالایی دارند. اما پارتیشن‌ها این محدودیت‌ها را ندارند. استفاده از پارتیشن‌های اداری، دارای مزایای بسیاری است. از جمله این مزایا عبارتند از:

  • ایجاد نظم و سازمان‌دهی مناسب فضا
  • تفکیک کاربردی فضا
  • آسانی نصب
  • مقرون به‌صرفه بودن
  • ایجاد حریم خصوصی برای کارمندان و در نتیجه افزایش کارایی و عملکرد پرسنل

پارتیشن‌ها از لحاظ گوناگون، دارای انواع مختلفی هستند. در ادامه انواع مختلف پارتیشن اداری را به شما معرفی خواهیم کرد.

انواع مختلف پارتیشن اداری از لحاظ قابلیت جابجایی

پارتیشن اداری از لحاظ قابلیت جابجایی، دارای دو نوع کلی ثابت و متحرک می‌باشد.

  • پارتیشن اداری ثابت: حتما از نام این نوع از پارتیشن‌های اداری متوجه شده‌اید که منظور از پارتیشن ثابت چیست؟ این نوع از پارتیشن، در محل نصب آن به کمک مهره و پیچ، نصب و ثابت می‌شود. این پارتیشن بعد از نصب، دیگر قابل جابجایی نیست. اگر قصد تغییر در موقعیت پارتیشن و جابجایی آن را ندارید، پارتیشن ثابت گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. پارتیشن‌های ثابت از نظر ارتفاع متفاوت هستند. ارتفاع برخی از این پارتیشن‌ها تا سقف و برخی دیگر نیز کوتاه‌تر می‌باشند.
  • پارتیشن متحرک: این نوع از پارتیشن اداری، در مقابل پارتیشن‌های ثابت قرار دارد. پارتیشن‌های متحرک قابل جابجایی هستند. یکی از مزیت‌های این پارتیشن‌ها این است که می‌توان در هر زمانی دکوراسیون داخلی را متناسب با سلیقه خود تغییر داد. هر زمان که نیاز به تغییر موقعیت باشد می‌توان نسبت به تغییر محل استقرار آن اقدام نمود.

پارتیشن اداری متحرک

مجزا کننده چوبی فضای  اداری

منظور از پارتیشن چوبی، پارتیشن‌هایی هستند که از متریال چوب در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود. برای ساخت این پارتیشن از چوب‌های مختلفی استفاده می‌شود. پارتیشن‌های چوبی از لحاظ طراحی بسیار متنوع هستند. برخی از انواع این پارتیشن عبارتند از:

  پارتیشن اداری تمام چوب: این جنس از  پارتیشن اداری، علاوه بر کارایی که دارد، دارای جنبه زیبایی و تزئینی نیز می‌باشد. به کمک منبت کاری می‌توان بر زیبایی این پارتیشن افزود.

پارتیشن‌های روکش چوب: در ساخت این پارتیشن‌ها از ورق‌های HPL استفاده می‌شود. در تولید این ورق‌ها نیز رزین‌های فنولیک و لایه‌های سلولزی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پارتیشن اداری چوبی، باعث ایجاد فضای گرم و کلاسیک می‌شود. یکی از مزیت‌های پارتیشن چوبی، تنوع بالای آن در طرح می‌باشد. از آنجایی که چوب باعث به وجود آمدن خاصیت آکوستیک می‌باشد، پارتیشن چوبی عملکردی به عنوان عایق صوتی نیز دارد.

یکی از دلایل استفاده از پارتیشن‌ اداری در شرکت‌ها، این است که صدا به راحتی انتقال پیدا نکند. پس پارتیشن‌های چوبی، گزینه مناسبی خواهند بود. نکته‌ای که در رابطه با پارتیشن‌های چوبی وجود دارد این است که این پارتیشن‌ها به رطوبت حساس هستند و مقاومت آن در برابر حرارت کم است.

پارتیشن اداری چوبی

مجزا کننده  شیشه ای فضای اداری

به پانل‌های با کیفیت بالای شیشه ای که به منظور تفکیک فضا مورد استفاده قرار می‌گیرند، پارتیشن شیشه ای گفته می‌شود. این دیواره‌های شیشه ای به کمک قاب‌هایی از جنس‌های مختلفی همچون آلومینیوم در محل نصب قرار می‌گیرند. در پارتیشن‌های شیشه‌ ای، در کنار عملکرد تقسیم بندی فضا که دارند، امکان دید و عبور نور به فضای مورد نظر وجود دارد. پارتیشن‌های شیشه ای دارای انواع گوناگونی هستند. برخی از آنها عبارتند از:

  • پارتیشن شیشه ‌ای تک جداره: این نوع از پارتیشن‌های شیشه ای بسیار سبک هستند. در طرح‌های متنوعی و با رنگ‌بندی گوناگونی ساخته می‌شوند. این نوع، نسبت به نوع دو جداره، قیمت کمتری دارد.
  • پارتیشن شیشه ای دو جداره: در ساخت این نوع، دو جداره داخلی و بیرونی طراحی شده است. این پارتیشن‌های دو جداره، به عنوان یک عایق صوتی مناسب عمل نیز عمل می‌کنند. این نوع نیز در ارتفاع‌های مختلف طراحی می‌شوند. در صورت انتخاب نوع بلند و تا سقف، ویژگی عایق صوتی بودن در این نوع بهتر عمل خواهد کرد.
  • پارتیشن شیشه ای فریم لس: این نوع، معمولا مورد پسند افراد خوش سلیقه قرار می‌گیرد.در این نوع از پارتیشن‌های شیشه ای، شاهد انتشار نور زیبا خواهید بود. طراحی و نصب این مدل، با استفاده از شیشه و یراق آلات می‌باشد. بر خلاف ظاهر حساس و شکننده‌ای که این پارتیشن‌ها دارند، استحکام آنها بسیار بالا است.

استفاده از شیشه سکوریت ده میل در ساخت این پارتیشن‌ها، باعث شده بتوان متناسب با نیاز، آنها را به صورت مات یا شفاف و نیمه مات طراحی و تولید کرد. همچنین این قابلیت وجود دارد که لوگو شرکت خود را بر روی این شیشه‌، درج کنید.

  • پارتیشن شیشه ای فریم دار: در ساخت فریم این نوع از پارتیشن، می‌توان از متریال‌های مختلفی متناسب با نیاز و سلیقه مشتری استفاده کرد. از جمله فریم‌های مورد استفاده در ساخت قاب این نوع از پارتیشن‌ها، می‌توان به فریم‌های فلزی، چوبی، آلومینیومی و… اشاره کرد.

ویژگی‌ها و مزایای پارتیشن‌های شیشه ای

پارتیشن شیشه ای نسبت به سایر پارتیشن‌ها دارای مزایایی است. در ادامه برخی از ویژگی‌ها و مزایای این جنس را بیان خواهیم کرد.

  • راه اندازی این نوع از پارتیشن‌ها، بسیار سهل و راحت است.
  • در مقایسه با جنس چوبی، قیمت مناسب‌تری دارد.
  • به سهولت قابل شستشو و تمیز کردن می‌باشد.
  • ترکیب شیشه با متریال‌های دیگر، باعث افزایش زیبایی این نوع از پارتیشن‌ها می‌شود.
  • شفافیت بالایی دارد.
  • فضای تفکیک شده به وسیله پانل‌های شیشه ای، نیازی به استفاده از نور بیشتر ندارد.

از شیشه‌های با جنس‌های مختلف در ساخت پارتیشن‌های شیشه ای استفاده می‌شود. برخی از آنها عبارتند از:

  • شیشه سند بلاست: در این نوع، نقش‌هایی با استفاده از آب و ماسه، بر روی شیشه می‌توان حک کرد.
  • شیشه فلوت: این شیشه همان شیشه شکننده معمولی است و قیمت پایینی دارد.
  • شیشه سکوریت: جنس این شیشه بسیار مقاوم و با کیفیت است. تحمل بالایی در برابر حرارت و فشار دارد. در ساخت بیشتر پارتیشن‌ها، این جنس مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • شیشه لمینت: در مکان‌هایی که احتمال ضربه به شیشه وجود داشته باشد، از این جنس استفاده می‌شود. علت این امر این است که ماده‌ای ژله‌ای در میان شیشه قرار می‌گیرد که قدرت شیشه را در برابر فشار و ضربه بالا می‌برد.
دکمه بازگشت به بالا