اقتصادیبهترین های کسب و کار

همه چیز درباره دوج کوین، بامزه ترین ارز دیجیتال دنیا

مطمئناً هنگام گشت و گذار در دنیای ارزهای دیجیتال با تصاویر سگ های زیبا و شایان ستایش روبرو شده اید. این سگ زیبا نماد و تصویر نماد ارز دیجیتال Dogecoin است. یک ارز دیجیتال فقط یک شوخی بود، به جدی ترین رقیب بسیاری از ارزهای محبوب در بازار تبدیل شده است و افراد مشهوری مانند ایلان ماسک حمایت خود را از آن اعلام کرده اند. دوج کوین نه تنها در بین کاربران خارجی بلکه در بین کاربران ایرانی نیز بسیار محبوب است و بسیاری از افراد بخش زیادی از دارایی خود را به خرید این ارز دیجیتال اختصاص داده اند. اگر شما نیز به این ارز دیجیتال علاقه مند هستید و می خواهید بدانید که ارز دیجیتال دوج کوین چیست، از کجا آمده است و آیا به اندازه ساخت آن ارزش دارد یا خیر؟

تاریخچه ارز دیجیتال Dogecoin

در سال 2013، بازار ارزهای دیجیتال خیلی متفاوت در آن زمان بازار جایی برای شوخی نداشت، همه چیز بسیار سخت و بر اساس اصول اصلی بازارهای مالی بود. زمانی که این برند متولد شد، بازی تغییر کرد. این سکه با هدف مقابله با ارز دیجیتال بیت کوین ایجاد شد. و به مرور زمان می تواند حضور پررنگی در بازار داشته باشد. در آن زمان، ارز دیجیتال Dogecoin این چیزی است که با جوک و چت اجتماعی تعریف می شود. خالق آن معتقد است که پروژه های ارزهای دیجیتال باید اهداف مالی جالبی نیز داشته باشند. این سکه به عنوان هارد فورک بلاک چین لایت کوین در 6 دسامبر 2013 راه اندازی شد. دوج یک تیم اختصاصی برای مدیریت قیمت و پیشرفت پروژه ایجاد کرد. در واقع، dogecoin نشان داده است که جامعه برای شرکت‌های ارزهای دیجیتال مهم‌تر از سرمایه‌گذاران سنتی است.

آنها از میم های اینترنتی (ایده ها و طرح های محبوب در اینترنت) برای لوگوی خود استفاده کردند. او همچنین لوگوی خود را با الهام از سگ ژاپنی شیبا اینو (با کمیک سانس کلاسیک) معرفی کرد. نام پروژه نیز از یک برنامه بازی آنلاین گرفته شده است. یکی از شخصیت‌های نمایش دواگ (Dwag) نام دارد که به معنای بهترین دوست است، با کلمه‌ی خاص Doge. سازندگان اپلیکیشن از این اصطلاح برای اشاره به واحد پول و شبکه خود استفاده کردند.

توضیح دیگری برای نام این ارز دیجیتال وجود دارد که می گوید سازندگان کلمه dog را از تلفظ اشتباه Dog Coin (سگ) در انگلیسی گرفته اند.

خالق Dogecoin

قبل از پاسخ به این سوال که Dogecoin چیست، بهتر است سازنده آن را بشناسید. جکسون پالمر، یک تحلیلگر داده در Adobe، دو پوشه روی رایانه خود باز کرده است، یکی برای CoinMarketCap و دیگری برای یک مقاله خبری در مورد Dodge، بهترین میم سال 2013. با ورق زدن برگه ها، پالمر این ایده را پیدا کرد که این دو عنصر را بیاورد. با هم و به سرعت در مورد یک ارز دیجیتال داغ جدید به نام Dogecoin توییت کردند و یک دامنه وب سایت با این نام خریداری کردند. بلافاصله پس از آن، بیلی مارکوس، توسعه‌دهنده IBM از طریق توییتر با پالمر تماس گرفت و از او پرسید که آیا می‌خواهد یک ارز دیجیتال واقعی ایجاد کند یا خیر. این تماس و در نهایت این همکاری منجر به تولد ارز دیجیتال Dogecoin شد.

سازندگان این سکه همان افرادی هستند که پس از اینکه بیلی پروژه خود را برای تمسخر خالق ناشناس بیت کوین آغاز کرد، اعلام کردند که قصد دارند یک پروژه ارز دیجیتال را برای به چالش کشیدن و تمسخر بیت کوین آغاز کنند. ساتوشی ناکاموتو نام شیبتوشی ناکاموتو را برای خود انتخاب کرد

همه چیز در مورد این پروژه بسیار سرگرم کننده است و توسعه دهندگان آن سعی کرده اند ارز دیجیتال خود را به کاربران دنیای کریپتو معرفی کنند و آنها را جذب کنند. Dodge فقط یک پروژه پرداخت آنلاین دوستانه است. ورود به بازار بدون هیچ حرص و ذوق و فتح قله مرتفع بازاری که سازنده آن در آن قرار دارد. با این حال، پس از مدتی، برخی از حامیان این ارز نوظهور اعلام کرده اند که از این میم کوین برای پاداش دادن به فعالان وب برای خدماتی که دریافت می کنند یا محتوایی که تولید می کنند و انجام کارهای خیریه با ارائه رایگان Dogecoin استفاده خواهند کرد. این خبر آغاز معرفی ارز دیجیتال Dodge و راهنمای خرید Dogecoin برای بازیکنان دنیای ارزهای دیجیتال است. این آغاز طوفان این ارز در بسیاری از بازارهای ارزهای دیجیتال است و به بالاترین سطح خود رسیده است. در بازار. بسیاری از افراد روزانه اخبار دوج را دنبال می کنند تا بتوانند با خرید و فروش آن سود ببرند.

نماد دوج کوین

حتی بیلی مارکوس که تا پایان پروژه دوج را یک شوخی می دانست، گزینه ای را انتخاب کرد که به نظر او بسیار خنده دار بود. او یک میم اینترنتی سگ شیبا اینو را به عنوان نماد دوج انتخاب کرد. نام این سگ KAbuse بود، به دلیل ظاهر خنده‌دارش در اینترنت منتشر شد و بیلی مارکوس از تصویر سگ به عنوان لوگوی رمزنگاری خود استفاده کرد، اما او هرگز فکر نمی‌کرد که مردم به جای موضوعات خنده‌دار، عکسی از Kuso ببینند. Dogecoin را به یاد داشته باشید.

Dogecoin چگونه کار می کند؟

این پروژه یک روش پرداخت آنلاین و انتقال سریع پول از طریق تراکنش های همتا به همتا می باشد. این سکه دیجیتال نسخه ای از سکه لاکی (اکنون منسوخ شده) است که به عنوان فورک لایت کوین در نظر گرفته می شود. فورک تقسیم بلاک چین به دو مسیر مختلف است که می تواند منجر به تغییرات پروتکل و در نهایت ارزهای دیجیتال جدید شود. به عنوان مثال، در سال 2017، بیت کوین کش پس از یک هارد فورک در بلاک چین بیت کوین ایجاد شد.

بلاک چین این ارز می تواند حدود 30 تراکنش در ثانیه را انجام دهد که بسیار بالاتر از بیت کوین است. سکه ها در این پروژه استخراج می شوند و از مکانیسم Scrypt برای به دست آوردن Dogecoin در الگوریتم اجماع اثبات کار استفاده می کنند. اسکریپت بلاک چین هش کمتری دارد (معیار قدرت محاسباتی در ثانیه) و انرژی کمتری نسبت به الگوریتم استخراج بیت کوین SHA-256 مصرف می کند.

همچنین به افرادی که به طور همزمان سایر ارزهای رمزنگاری اثبات کار (عمدتاً لایت کوین) را استخراج می کنند، این امکان را می دهد تا بدون هزینه اضافی این سکه را استخراج کنند. به این فرآیند کوماینینگ می گویند.

جوایز بلاک اولیه Dogecoin به صورت تصادفی ایجاد شد و از صفر تا یک میلیون متغیر بود و تا زمانی که عرضه به 100 میلیارد برسد ادامه خواهد داشت. با این حال، اتفاقی در فوریه 2018 رخ داد. از آن زمان، هر بلوک استخراج شده با 10000 DOGE پاداش داده شده است.

هر دقیقه یک بلاک استخراج می شود و Dogecoin هیچ سقفی ندارد. در واقع، عرضه دوج کوین نامحدود است، مقدار مشخصی وجود ندارد. از این رو، این ارز یک ارز صعودی است و فریز تولید وجود ندارد. البته پالمر اعلام کرد که این یک اشتباه بوده و سقف عرضه باید 100 میلیارد تعیین شود. عمدا ثابت نگه داشته می شود، زیرا هزینه این توکن را کاهش می دهد.

Dogecoin یک جامعه رمزنگاری بزرگ با تعداد زیادی کاربر است که برای انگیزه ها و خیریه های بسیاری استفاده می شود.

ایلان ماسک و دوج کوین

قیمت Dogecoin به شدت تحت تأثیر اخبار و رویدادهای مختلف است. تایید یا عدم تایید این ارز رمزنگاری شده توسط افراد مشهور نیز می تواند باعث افزایش یا کاهش ارزش آن شود. یکی از اصلی‌ترین افرادی که نقش مهمی در افزایش قیمت این ارز دیجیتال داشته، ایلان ماسک است.

قیمت این ارز دیجیتال پس از توییت ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در مورد Dogecoin افزایش یافت. از سال 2021، ایلان ماسک توییت های مختلفی در رابطه با ارز دوج کوین منتشر کرده و نشان داده است که یکی از حامیان اصلی این ارز دیجیتال است. ارتباط بین ایلان ماسک و دوج کوین تاثیر عمیقی بر قیمت این ارز دیجیتال داشته و کاربران زیادی به دلیل تایید این شخص مرموز و مشهور روی دوج کوین سرمایه گذاری کرده اند.

ایلان ماسک در جدیدترین توییت خود اعلام کرد که اسپیس ایکس قصد دارد دوج کوین واقعی را به ماه واقعی ارسال کند. به نظر می رسد ادعاها و اظهارنظرهای عجیب الون ماسک در مورد دوج همچنان ادامه دارد. به همین دلیل است که او توسط گروه DOGE به پدر دوج معروف است.

تاریخچه قیمت دوج کوین

قیمت ارز دیجیتال همیشه در نوسان است و دوج کوین هم مانند اکثر ارزهای دیجیتال، فراز و نشیب های زیادی داشته است. بررسی تاریخچه قیمت برای بسیاری از افراد هنگام انتخاب یک ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بسیار مهم است. زیرا آنها معتقدند که رفتار قیمت ارزهای دیجیتال در گذشته ممکن است در آینده نیز تکرار شود. در زیر به بررسی روزهای کلیدی می پردازیم که قیمت دوج کوین حرکت قابل توجهی داشت.

حرکت قیمت Dogecoin از 2013 تا 2014

اولین بار در دسامبر 2013 با قیمت حدود 0.00026 دلار به ازای هر سکه وارد بازار کریپتو شد. در اواسط ژانویه 2014، قیمت این توکن در کمتر از یک هفته 600 درصد افزایش یافت. ارز دیجیتال دوج سال 2014 را با کمتر از نصف قیمت 0.0004 دلار به پایان رساند.

حرکت قیمت ارز دیجیتال Dogecoin از 2017-2015

در سال 2015، قیمت Dogecoin به کاهش ادامه داد. ارز دیجیتال Dodge در سال 2015، قیمت آن حدود 0.002 دلار آمریکا است.

در سال 2016، دوج قیمت ها را تنها در ژانویه بیش از سه برابر کرد. در نهایت، سال 2016 را با قیمت 0.00023 دلار به پایان رساند. ارزش این ارز در می 2017 به 0.0039 دلار رسید. این افزونه در ابتدا در 25 دسامبر 2016 راه اندازی شد.

حرکت قیمت ارز دیجیتال Dogecoin 2018-2020

در 7 ژانویه 2018، اوج قیمت آن به 0.0167 دلار رسید که از ابتدای سال 2017 افزایش 700 درصدی را نشان می‌دهد.

سال 2019 را با کمتر از یک چهارم سنت آغاز کرد و اوضاع برای بقیه سال کمی بهبود یافت. Dogecoin پس از افت بیش از 26 درصدی در ماه مارس، به پایین ترین سطح تاریخ 0.0011 دلار رسید.

این ارز در سال 2021 عملکرد بسیار خوبی داشته است و سال 2021 بهترین سال برای دوج تاکنون در نظر گرفته شده است. در مقایسه با قیمت سال های گذشته، در سال 2021 رشد زیادی داشت و در 2 ژانویه به 0.01 دلار بازگشت.

در مدت زمان کوتاهی، این ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار به پنجمین ارز دیجیتال بزرگ تبدیل شد. با وجود دوره نزولی طولانی، در ماه می، قیمت این میم کوین به 0.7376 دلار افزایش یافت.

راه های استخراج Dogecoin چیست؟

می دانیم که فرآیند استخراج یا اثبات کار (PoW) نوعی الگوریتم اجماع برای اعتبارسنجی و تأیید تراکنش ها در یک شبکه غیرمتمرکز است. این امر منجر به تولید بلوک ها و سکه های جدید در این سیستم ها می شود. شرکت کنندگان مسائل پیچیده ریاضی را حل می کنند و در ازای آن، قدرت محاسباتی سیستم را برای دریافت پاداش در اختیار شبکه قرار می دهند.

قبلاً به این واقعیت اشاره کردم که می توان گفت دوج فناوری شبکه خود را از لایت کوین الهام گرفته یا حتی کپی کرده است. همانطور که گفتیم فرآیند استخراج این ارز دیجیتال مشابه لایت کوین بوده و از طریق الگوریتم Scrypt انجام می شود.

بسیاری از ما با فرآیند استخراج بیت کوین آشنا هستیم. همانطور که می دانید در گذشته برای استخراج بیت کوین به پردازنده های کامپیوتری بسیار قدرتمند و کارت های گرافیکی با کارایی بالا نیاز بود و در سال های اخیر استخراج این ارز دیجیتال تنها با دستگاه های ماینینگ امکان پذیر شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

اما الگوریتم Scrypt ساده تر و سریعتر از الگوریتم SHA-256 است. استخراج از طریق این مکانیسم به قدرت پردازش کمتری برای حل مسائل پیچیده ریاضی و تولید بلوک های جدید نیاز دارد. با رایانه های معمولی، می توانید به راحتی در فرآیندهای استخراج یکپارچه با الگوریتم Scrypt شرکت کنید.

بنابراین استخراج این پول بسیار ساده تر از استخراج بیت کوین است. پاداش استخراج نیز در این شبکه از شبکه های بیت کوین و لایت کوین بالاتر است. اما بر اساس ارزش این توکن در بازار ارزهای دیجیتال، استخراج بیت کوین و لایت کوین همچنان ارزان و سودآور است.

هر 1 دقیقه یک بلوک جدید در بلاک چین به دست می آید. پاداش استخراج در این شبکه 10000 سکه رمزنگاری DOJ است.

Dogecoin برای چه مواردی استفاده می شود؟

Utility در حال تبدیل شدن به یک عامل مهم فزاینده برای ارزهای دیجیتال است که به نظر می رسد آینده Dogecoin را تحت تاثیر قرار دهد، اما Dogecoin بدون در نظر گرفتن هیچ یک از این عوامل طراحی شده است. همچنین این ارز به عنوان سیستم پاداش در Reddit و Twitter برای پاداش دادن به کاربرانی که پست های متفاوت، جالب و پرطرفدار منتشر می کنند، استفاده می شود.

علاوه بر اینها، از دوج به عنوان وسیله پرداخت نیز استفاده می شود. تسلا اخیراً به این موضوع پرداخته است که به مشتریان اجازه می دهد لوازم جانبی خودرو را با Dodge Tokens خریداری کنند.

جامعه و حامیان Dogecoin

بنیاد Dogecoin یک شرکت غیرانتفاعی است که در ایالت کلرادو، ایالات متحده ثبت شده است و برای تسهیل طرح‌ها و رویدادهای بشردوستانه در جامعه تأسیس شده است. در سال 2014 این بنیاد از تیم جامائیکا باب اسلید برای شرکت در بازی‌های المپیک زمستانی سوچی و سپس جاش وایز، راننده نسکار که در سال 2014 از این لوگو استفاده کرد، حمایت مالی کرد. مسابقه ستارگان تالادگا. آنها همچنین به پروژه Doge4Water که بودجه ایجاد یک چاه آب تمیز در کنیا را تأمین می کند، کمک مالی کردند.

همچنین در سال 2021 یک سازمان غیرانتفاعی به نام بنیاد دوج کوین برای اصلاح و حمایت از جامعه و اکوسیستم آن تأسیس شد. این صندوق شامل ویتالیک بوترین بنیانگذار اتریوم، مارکوس بنیانگذار Dogecoin و ایلان ماسک است.

آینده Dogecoin چه میشود؟

بر اساس گزارش Yahoo Finance.com، برخی کارشناسان پیش بینی کردند که قیمت Dogecoin در اواسط سال 2022 به USD1 خواهد رسید. برخی دیگر همچنین پیش بینی کردند که Dogecoin در پنج سال آینده به 1.50 دلار خواهد رسید. بر اساس تجزیه و تحلیل تکنیکال، Dogecoin در حال حاضر زیر حداقل 200 روزه معامله می شود. با این حال، توسعه بزرگی که در سال 2022 اتفاق خواهد افتاد ممکن است در بلندمدت مفید باشد. به طور کلی، انتظار می‌رود که این پول تا سال 2022 به میزان بالایی برسد.

با توجه به Cryptwerk، حدود 2000 تاجر امروز Dogecoin را می پذیرند و تعداد آنها همچنان در حال افزایش است. در دسامبر 2021، تسلا اعلام کرد که برای پرداخت پول نقد می پذیرد. علاوه بر تسلا، AMC Theaters نیز تا مارس 2022 پرداخت در چندین ارز دیجیتال مختلف از جمله Dogecoin و Shiba Inu را می پذیرد.

به تمام اخبار و پشتیبانی افرادی مانند ایلان ماسک از این ارز دیجیتال نگاه کنید. این نشان می دهد که آینده Dogecoin می تواند روشن و امیدوار کننده باشد.اما باید توجه داشت که هیچ چیز در دنیای رمزنگاری 100% قابل پیش بینی نیست.

یکی از اصلی‌ترین نکاتی که دارندگان همه ارزهای دیجیتال باید به آن توجه ویژه داشته باشند نحوه نگهداری اموال خود است. این ارز دیجیتال مانند سایر آلتکوین ها به یک کیف پول امن و مطمئن Dogecoin برای ذخیره و ذخیره سازی نیاز دارد. در زیر لیستی از کیف پول های برجسته ای که از Dogecoin پشتیبانی می کنند را ارائه می دهیم:

کیف پول کوینومی

کیف پول اتمی

کیف پول KeepKey

کیف پول خروج

کیف پول موبایل Dogecoin (رسمی)

کیف پول لجر

Trezor-Wallet

در وب سایت رسمی Dogecoin، به کاربران یک ارز دیجیتال 3 ولتی ارائه می شود:

1. DogeCoin Core: نسخه کامل بلاک چین این سکه. با نصب این کیف پول، شما به یک گره کامل (کاربر کامل) در بلاک چین خود تبدیل می شوید.

2. MultiDoge: این کیف پول نسخه کامل بلاک چین را دانلود نمی کند و تنها سیستمی برای ذخیره دارایی های Doge شما خواهد بود.

3. وب سایت my.dogechain.info: این وب سایت یک کیف پول آنلاین است که در مرورگرهای وب کار می کند.

روش خرید ارز دیجیتال دوج کوین چیست؟

همانطور که اشاره شد؛ برخی از طرفداران Dogecoin تصمیم گرفتند از این ارز برای تبلیغ نام این ارز دیجیتال برای پرداخت هزینه دریافت خدمات اینترنتی به ارائه‌دهندگان خدمات و همچنین طرح‌های تشویقی در قالب پرداخت‌هایی که ترجیح داده می‌شوند یا در دنیای وب استفاده می‌شوند، استفاده کنند. محتوای اینترنتی به تولیدکنندگان محتوا. این روش به مرور زمان منبع سکه های دوج را افزایش می دهد.

بنابراین، پلتفرم های آنلاین معاملات ارز دیجیتال تصمیم گرفته اند این سکه را به لیست خود اضافه کنند. در حال حاضر، به دلیل محبوبیت Dogecoin، بسیاری از پلتفرم‌ها در سراسر جهان گزینه خرید و فروش این ارز را با ارزهای فیات یا مبادله آن‌ها با سایر ارزهای دیجیتال ارائه کرده‌اند. در صرافی بیت ارز میتوانید اقدام به خرید دوج کوین کنید.

دکمه بازگشت به بالا