همه آنچه برای کامبوزیا پرتوی مخابره کردیم + فیلم

صبح چهارم آذر ، خبر مرگ کامبوج نفس او را از خاطرات کودکی دور کرد. ما آهنگ های “گلنار” و “گربه آواز” را نجوا کردیم و از مسیر “کافه ترانزیت” عبور کردیم و دوباره به “بازی ارشد” آمدیم و قلبمان به آهنگ “من پانزده سال آهنگ دارم” نوشته این هنرمند رفت. ، گذشته

به گزارش تیتر اول ، کامپوزیا پرتوی متولد 9 مارس 1954 در روستای رستم آباد گیلان امروز ، 4 آذر درگذشت. وی در دوران کودکی درباره زندگی خانوادگی خود گفته بود: “من از نظر خانوادگی وضعیت خوبی داشتم. پدرم کارگر بود. او بسیار مطالعه می کرد. اگرچه در روستا بودیم ، هر وقت مسافرت می رفتیم به روزنامه ها و مجلات و پدرم می آمدیم. ، چند کتاب با خود برد.

رشت برای این کارگردان منظور سینما بود و وی در این باره در فیلمی که توسط موزه سینما منتشر شده بود ، گفت: “من مرکز رشد فکری را از طریق فیلم های آقای کیارستمی و برخی فیلم های دیگر مانند فیلم های آقای بیضایی می شناختم. من در آن زمان “لباس عروس” آقای کیارستمی را خیلی دوست داشتم ، اما بعد “مسافر” و “تجربه” را دنبال کردم و حتی وقتی او می خواست روی آن کار کند ، می توانم بگویم “گزارش” بسیار زیبا بود و من آن را دوست داشتم

کامبوزیا پرتوی ، که فیلم های به یاد ماندنی برای کودکان ساخته است ، تأکید کرد: ما کودکان را برای تماشای فیلم تربیت نکردیم ، آنها به عنوان کارتون های تلویزیونی بزرگ شدند. اما در بحث های ما ، به نظر می رسید که بچه های ما هیچ چیز ندارند. کم کم تعهد ما در ساخت یک فیلم کودک شد.

این فیلم مصاحبه از یک کارگردان فیلم ایرانی را می توانید در زیر مشاهده کنید

در زیر مروری داریم بر اخباری که امروز از کامپوزیا پرتوی ، 4 آذر ارسال کردیم.

این خبر ساعت 4 آذر صبح آمد ؛ کامبوج پرتوی ، که برای جراحی قلب به بیمارستان منتقل شد و دارای یک عروق کرونا بود ، درگذشت. درباره مرگ وی اینجا بخوانید.

به دنبال درگذشت کامبوج پرتوی ، انجمن فیلمنامه نویسان فیلم ایران گزارش تسلیت در مورد از دست دادن این فیلمنامه نویس نوشت و ما همچنین بخشی از مصاحبه اخیر وی با تیتر اول را که اخیراً در جشنواره فیلم های کودک و نوجوان بهانه کرده بود ، مرور کردیم. قابل مشاهده است

پوران درخشنده ، که به شدت از مرگ پردیس ناراحت بود ، گفت: “من باور نمی کنم که او آنجا را ترک کرد زیرا او سرشار از عشق به زندگی بود.”

متن کامل این مصاحبه را اینجا بخوانید.

مجید مجیدیا گفت: “دانشگاه به پرتوری رفت و ما حتی نمی توانیم او را به خانه ابدی خود برسانیم.”

متن کامل یادداشت این مدیر را اینجا بخوانید.

فرهاد توحیدی و کامبوج پرتوی پیش از کار به عنوان نویسنده فیلمنامه ، معلم دانشکده هنرهای دراماتیک نیز بودند.

وی در مصاحبه با تیتر اول ، فرهاد تحویدی ، متأثر از مرگ پرتوی ، روزهای خوب دانشکده ، انتشار اولین داستان پرتوی در هفته نامه کتاب جمعه ، شاملو و پروژه های ناموفق سینمایی آنها را به یاد می آورد.

در این سناریو متن کامل سخنرانی این فیلمنامه نویس را بخوانید.

تسلیت های مختلفی پس از درگذشت این کارگردان منتشر شد و غزل شاکری و ماهور احمدی درباره غیبت خالق گلنار نوشتند.

کامپوزیا پرتوی فردا ، 26 دسامبر در بخش هنرمندان به خاک سپرده خواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا