موشن گرافیک چگونه ساخته می شود

موشن گرافیک چیست

موشن گرافیک بخشی از یک انیمیشن است که در آن عناصر گرافیکی نظیر وکتورها، نمودارها و تصاویر به حرکت درمی‌آیند.

اگر بخواهیم در مورد تفاوت اساسی انیمیشن و موشن گرافی صحبت کنیم، باید بگوییم انیمیشن داستانی را با استفاده از تصویرسازی متحرک روایت می کند، اما موشن گرافیک جنبه  قصه‌گویی مشخصی در مقایسه با انیمیشن ندارد و بیشتر بر متحرک سازی عناصر طراحی گرافیک تمرکز دارد.

موشن گرافیک راهی برای صحبت با بیننده و انتقال محتوا و پیام به صورت متحرک است که جذابیت موضوع را برای کاربر چندین برابر می‌کند. در واقع شما یک ویدیوی عالی دارید که به کمک آن می توانید با مخاطبان ارتباط  برقرار کرده و حتی برای انجام تبلیغات موثر از آن استفاده کنید.

مزایای استثنایی ساخت موشن گرافیک

  1. افزایش میزان فروش: با ایجاد یک موشن گرافی می توانید برندتان را در عرض 60 ثانیه به صورت موثر به مشتریان بالقوه خود معرفی کنید.
  2. بهبود سئو سایت: همانطور که می دانید گوگل رفتار کاربران در یک سایت را با ذره بین خود بررسی می کند؛ تا با جلب رضایت کاربران، آن‌ها را به هدفشان برساند. استفاده از موشن گرافیک، زمان ماندگاری کاربران در سایت را افزایش داده و سبب می‌شود میزان نرخ پرش کم شده و سایت شما جایگاه بهتری را در صفحه نتایج گوگل کسب نماید.
  3. محتوایی جذاب در بستر سوشیال مدیا: از آنجایی که کاربران در شبکه های اجتماعی تعامل بیشتری با محتوای ویدیویی برقرار می‌کنند و این نوع محتوا بیشتر مورد پسند افراد واقع می‌شود؛ می‌توان گفت با انتشار موشن گرافیک در این بستر، می‌توانید کاربران بیشتری را با برند خود آشنا کرده و نرخ تبدیل کسب و کارتان را افزایش دهید.
  4. اشتراک گذاری آسان: یکی دیگر از دلایلی که می‌توان استفاده از موشن گرافی را راهی موثر برای یک بازاریابی مفید و کارآمد دانست، این است که در صورت مورد پسند واقع شدن ویدیو، کاربران به راحتی می‌توانند آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

مراحل ساخت موشن گرافیک به زبان ساده

شاید مهم‌ترین ویژگی که باعث می‌شود یک گرافیک متحرک خوب و دیگری عالی باشد، تفاوت در خلاقیت و ایده آن هاست. همان‌طور که می‌دانید، گرافیک متحرک بر پایه خلاقیت و به روز بودن اطلاعات هنری شما است. هر چقدر خلاقیت و ایده‌پردازی بهتری داشته باشید، موشن گرافیک تاثیرگذارتری خلق می‌کنید. در همین راستا، توجه شما را به اولین مرحله از ساخت گرافیک متحرک جلب می‌کنیم:

طراحی موشن گرافیک در تهران از ترندهای چند سال اخیر در صنعت تبلیغات ویدیویی است. ویدیویی خوش آب و رنگ که با زبانی صمیمی و خودمانی با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند.

خلاقیت و ایده پردازی

داشتن خلاقیت و ایده‌پردازی برای ایجاد تمایز بین کار عالی و خوب، تنها در دنیای گرافیک متحرک دیده نمی‌شود و این ویژگی‌ها در تمام کارهای هنری وجود دارد. ولی چون مخاطب ما، محدود نیست و ممکن است هر شخصی با هر خصوصیات اخلاقی و اجتماعی باشد، این دو ویژگی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند؛ مخصوصا در دنیای تبلیغات و برندسازی که افراد بیشتر به دنبال فهم سریع و دقیق موضوع هستند.

خلاقیت به شما کمک می‌کند موضوع مورد نظر خود را در توضیحات کوتاه‌تر و کاربرپسندتری ارائه کنید. اگر قرار باشد گرافیک متحرک شما ۲ ساعت زمان ببرد، چه تفاوتی بین یک فیلم بلند و موشن گرافیک وجود دارد؟! از برجسته‌ترین خصوصیات یک گرافیک متحرک خوب، کوتاه بودن آن از نظر زمان است. با استفاده از دو ویژگی خلاقیت و ایده‌پردازی سعی کنید ایده مناسبی پیدا کرده و در خلاقانه‌ترین حالت ممکن ارائه کنید تا کاربر با شما همراه شود و پیامتان را دریافت کند.

سفارش موشن گرافیک حرفه ای باعث خواهد شد تا حال هوای تبلیغات کسب و کارتان یک هوای تازه تر به خود بگیرد و با قدرتی بیشتر به کار خود ادامه دهد. ما به تبلیغات شما جانی دوباره خواهیم بخشید.

حداقل قیمت موشن گرافی و تعرفه استوری موشن گرافیک در بهار ۱۴۰۲، با تخفیف ۲۳درصدی برای کسب‌و‌کارهای کوچک:
(۱۵ ثانیه، همراه با نوشتن متن و ضبط صدای گوینده)

دکمه بازگشت به بالا