فواید انجام جراحی بلفاروپلاستی

مزایای بلفاروپلاستی چیست؟ کلمه بلفاروپلاستی به معنی بازسازی و زیباسازی پلک چشم است. ولی هم اکنون جراحی بلفاروپلاستی مزایایی دیگر نیز دارد که به آن ها در ادامه خواهیم پرداخت. این نوع عمل جراحی در زمینه زیبایی پلک و برطرف کردن پف چشم هم کاربرد دارد. به صورت کلی بلفاروپلاستی مزایای زیادی با خود به همراه دارد. این عمل برای پلک پایین و بالا و علاوه بر این، برای کسانی که چربی اضافی در پلک هایشان دارند، مناسب است. جراحی بلفاروپلاستی تنها برای پف یا افتادگی پلک به کار نمی رود، بلکه برای کسانی که در سنین پایین پلک آن ها مشکل ساختمانی و ژنتیکی دارد هم مورد استفاده قرار می گیرد. اگر به انجام عمل بلفاروپلاستی نیاز باشد، این عمل بهترین گزینه برای زیبایی و درمان پلک هاست. موارد ذکر شده از مهم ترین مزایای بلفاروپلاستی هستند. دکتر سعید ساعدی دکترای حرفه‌ای پزشکی در تهران است و خدمات ایشان شامل تزریقات زیبایی و مزوتراپی و مراقبت های پوستی می باشد.

مهم ترین مزایای بلفاروپلاستی

جوان بودن چشم ها در زیبایی و شادابی صورت بسیار موثر است. بیشتر اوقات به خاطر بالا رفتن سن و یا مشکلات ساختمانی پلک ها، به عمل بلفاروپلاستی نیاز است و در نتیجه بهتر است با مزایای آن آشنا شوید.

درباره این عمل باید کاملا واقع بین و منطقی بود. این عمل موجب زیبایی حالت چشم ها می شود و می تواند اعتماد به نفس را بالا ببرد. بعضی از افراد انتظار این را دارند که این عمل ظاهرشان را خیلی زیاد تغییر دهد. از دیگر راه های جوانسازی چشم ها است.

از جمله مزایای بلفاروپلاستی می توان موارد زیر را نام برد:

  • در روند بهبود بعضی مشکلات بینایی هم بسیار موثر است. این عمل با از بین بردن هر نوع چربی و یاغ مشکل روی پلک ها موجب می شود تا دید بهتری داشته باشید. خط دید را بسیار بهتر کرده و زیبایی خیلی خوبی را به صورت شما هدیه خواهد داد.
  • با انجام این عمل، صورتتان جذاب تر و جوان تر می شود.
  • پس از انجام عمل، این امکان هست که جوش های سر سفیدی مشاهده شئند که بروزشان امری طبیعی است و به کمک سوزن های ریزی که وجود دارد به سادگی برطرف خواهند شد.
  • در بعضی از موارد این امکان هست که شخص در بینایی اش دچار اختلال دو بینی و یا کوری شود که کاملا طبیعی است و چند ساعت پس از عمل، این مشکل کاملا برطرف خواهد شد.
  • پس از این عمل، داروهای موضعی ازجمله قطره چشم برایتان تجویز خواهد شد که استفاده از آن موجب می شود تا از خشکی چشم جلوگیری شود.
  • این عمل به بیشتر شدن اعتماد به نفس تان کمک خواهد کرد. این عمل ممکن است وزنی از روی شانه هایتان بردارد و چهره تان را هر چه بیشتر زیبا کند.
  • این عمل موجب تصحیح اختلال بینایی شما می شود و میدان دیدتان را افزایش می دهد. افتادگی پلک در بعضی افراد بیشتر دیده می شود و همین خود باعث می شود که دیدشان با اختلال مواجه گردد.
  • از جمله مزایای این عمل زیبا ساختن و جوانی چشم است. این عمل حالت چشم ها را زیباتر می کند و با خود جوانسازی به همراد می آورد.
  • در حین انجام عمل، شما دردی را احساس نخواهید کرد. علاوه بر این، دوران نقاهت خیلی کوتاهی دارد.
  • جوانسازی حالت چشم ها؛ پلک همه انسان ها دارای پوستی نازک و ظریف است. پوست انسان دارای کلاژن کمتری است و کلاژن کاری که انجام می دهد این است که پوست شما را سفت نگه خواهد داشت که به دلیل کم بودن کلاژن، پلک ها دچار شلی و افتادگی می شوند.

چرا باید بلفاروپلاستی انجام دهیم؟

بالا رفتن سن و پیری می تواند از جمله دلائل نیاز به این عمل باشد. با افزایش سن، گذر زمان روی پوست مشخص می شود و به سادگی می توان آن را مشاهده کرد. به ویژه در پوست ناحیه پشت پلک چشم ها که خیلی حساس و نازک اند و بافت نرمی دارند. این پوست علاوه بر چروکیدگی دچار افتادگی هم می شود و این مورد به هیچ وجه نگران کننده و خطرناک نیست و امری کاملا نرمال است. در این مورد بهتر است درباره آن فکر کرد و عمل بلفاروپلاستی را انجام داد.

  •  افتادگی پلک به دلایل ژنتیکی

همیشه افتادگی پلک ها به خاطر پیری اتفاق نمی افتد و مواردی دیگر هم هستند که می توانند در آن دخیل باشند. در خیلی از مواقع، افرادی هستند که در اوج جوانی خود و در اوج زیبایی دچار افتادگی پلک می شوند. این نوع افتادگی ممکن است دلائل ژنتیکی داشته باشد. این عمل را حتی در جوانی هم می توانید انجام دهید و هیچ نگرانی ای هم از انجام آن نداشته باشید.

  •  درمان بیماری‌های عضلانی و افت بافت

دیستروفی عضلانی پلک جزو بیماری های پلک به حساب می آید. در این مورد، پلک افتادگی کامل داشته و مانع بینایی فرد می شود و همچنین روی حرکات چشمک هم تاثیر می گذارد. در این مورد هم باید به عمل بلفاروپلاستی فکر کرد. پلک بالایی فرد در اینگونه موارد پوست اضافه می آورد. این پوست روی چشم ها می افتد و همچنین روی اعتماد به نفس و زیبایی تان تاثیر می گذارد و می تواند اختلال دید ایجاد کند. تمام مواردی که تا اینجا ذکر شد باعث شد لزوم استفاده از بلفاروپلاستی را خیلی راحت تر درک کنیم.

 

بلفاروپلاستی برای چه افرادی مناسب است؟

این عمل زیبایی و درمانی برای کسانی مناسب است که سن آن ها از 30 سال بیشتر است و گاهی هم به دلائل ژنتیکی یا ارثی به افتادگی پلک دچار می شوند. البته باید گفت این عمل در سنین پایین هم انجام می شود. در صورتی که به دنبال زیباسازی صورتتان هستتید، این عمل بهترین انتخاب است. این عمل را پزشکان ماهر و حاذق زیبایی می توانند انجام دهند. در صورتی که چشم هایی بادامی و کشیده دارید، می توانید عمل بلفاروپلاستی را انجام دهید. با این عمل، چشم هایتان درشت تر و زیباتر دیده می شوند. این عمل بصورت معمول روی پلک هایی انجام می شود که شیار پلک بالایی چشم به طور کامل شکل نگرفته باشد.

در روز عمل بلفاروپلاستی، چه چیزی در انتظار ما است؟

پیش از عمل :

عمل بلفاروپلاستی جزو عمل های سرپایی به حساب می آید و در بیمارستان و یا کلینیک انجام می گردد. این عمل بتری بلندمدت نخواهد داشت و بعد از عمل بیمار به سادگی ترخیص می گردد. این عمل معمولا با بی حسی انجام می شود.

در طول عمل:

این عمل کاربردهای متفاوتی دارد و گاهی برای پلک بالا و گاهی هم پلک پایین و در بسیاری از موارد برای هر دو پلک بالا و پایین انجام می شود. جراح باید اول پلک های بالایی و بعد از آن پلک های پایینی را جراحی کند.

حتما بخوانید : nhc mag

دکمه بازگشت به بالا