جامعه

پیش بینی بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان برای توسعه خدمات درمانی

تیتر اول/کهگیلویه و بویراحمد مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان برای توسعه خدمات درمانی خود بویژه در مناطق محروم پیش بینی کرده ایم.

۷۳ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی است.

میرهاشم موسوی عصر روز چهارشنبه ۱۷ خرداد ماه ۱۴۰۲ در بازدید از درمانگاه تخصصی شهر دهدشت افزود: باوجود کاستی‌ها، اتفاقات بزرگی پس از پیروزی انقلاب رقم خورده که باید از بعد جهاد تبیین به آن پرداخته شود.

وی اظهار کرد: در راستای حکمرانی تأمین اجتماعی و خدمات رسانی بهتر به بیمه شدگان، توسعه و تجهیز درمانگاه‌های مناطق محروم بالاخص شهرستان کهگیلویه در اولویت خواهد بود تا آثار خیران برای مردم قابل لمس باشد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور با بیان اینکه از کل جمعیت ۳۴ میلیونی در سال ۵۷ تنها حدود ۲۰ درصد جامعه تحت پوشش تأمین اجتماعی بودند، خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب و خون شهدا بالغ بر ۷۳ درصد جمعیت ۸۵ میلیون نفری تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

موسوی تصریح کرد: باید بپذیریم که توزیع ناعادلانه و نابرخورداری وجود داشته و باید در رویکردهای مدیریتی دولت سیزدهم تصمیمات درستی گرفته شود.

وی با بیان اینکه قبل و بعد از انقلاب قابل قیاس نیست، ادامه داد: آنچه در دولت مردمی برای پوشش درمان اتفاقاتی خوبی افتاده، پوشش ۱۰۰ درصدی مردم در رابطه با درمان است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور عنوان کرد: تعداد مراکز تخصصی و فوق تخصصی و پیشرفته بیمارستانی قبل از انقلاب را کمتر از ۲۰ مورد دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر با بالغ بر ۴۲۰ مرکز درمانگاهی و تخصصی و حدود ۸۰ بیمارستان در منطقه نمونه هستیم.

موسوی تاکید کرد: اتفاقات بزرگی در حکمرانی تأمین اجتماعی و در راستای تحقق عدالت، امنیت و آسایش در زمان حال و برنامه های آینده رقم خورده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این بازدید سی و پنجمین سفر استانی است، ادامه داد: این سفرها نمایشی نیست، بلکه از لحظه ورود در وسط میدان بنا بر اقتضای میدانی بررسی و تصمیمی می‌گیریم که از پس آن بربیاییم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور با اشاره به زمان تحویل مدیریت سازمان تأمین اجتماعی، یکی از مشکلات گذشته را ناپایداری و کسری نقدینگی دانست که این سازمان را به سمت استقراض از بانک سوق داده بود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: طی دو سال گذشته ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی تأمین اجتماعی مربوط به سال ۹۴ تا ۱۴۰۰ را تسویه حساب کردیم.

موسوی در رابطه با مصوبه دولت برای احداث بیمارستان در کهگیلویه عنوان کرد: ۱۰۰ درصد آمادگی داریم تا در راستای مصوبه و تعامل با دولت وعده تأمین ۳۰ درصدی اعتبار از جانب سازمان تأمین اجتماعی را اجرایی کنیم.

وی توسعه مرکز درمانی را یکی از رویکردهای دولت دانست و خاطرنشان کرد: تأمین اجتماعی برای از بین بردن نابرابری‌ها و کم برخورداری‌ها، بیش از ۲۰۰ پروژه توسعه‌ای، ایجادی و تجهیزات هایتک و تکنولوژی‌های در خدمت درمان در دست اجرا دارد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور تصریح کرد: این سازمان بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان برای توسعه خدمات درمانی خود بویژه در مناطق محروم و کم برخوردار پیش بینی بودجه کرده است.

موسوی با اشاره به موافقت با توسعه درمان اظهارکرد: با رویکرد توسعه خدمات تخصصی درمان و تبدیل به پلی کلینیک تخصصی، طراحی و اجرایی و دیگر مباحث را پیگیری کرده تا در هیأت امنا این مصوبه گرفته شود.

وی همچنین تأمین نیروی انسانی تخصصی و فوق تخصصی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی را یک ضرورت دانست و بیان کرد: تجهیزات مورد نیاز درمانگاه دهدشت مرکز شهرستان با تأمین اعتبار محقق خواهد شد.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی تاکید کرد: داروهای مورد نیاز درمانگاه تامین اجتماعی در دهدشت را با رایزنی مسئولان کشوری تامین می شود.

به گزارش تیتر اول، موسوی حداکثر جمع بندی مصوبات را دو هفته اعلام و بیان کرد: از همه ظرفیت‌ها برای ارائه خدمات به مراجعه کنندگان در بخش‌های مختلف سونوگرافی، آزمایشگاه، دندانپزشکی و پزشک تخصصی و عمومی استفاده خواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا