جامعه

آخرین وضعیت امدادرسانی در مناطق درگیر حوادث جوی/ برپایی اردوگاه اسکان اضطراری در چم‌گز و کمندان

رئیس جمعیت هلال‌احمر از آماده‌باش کامل امدادگران در ۲۴ استان از جمله تهران و امدادرسانی به ۸۶۱ نفر در ۸ استان غربی و شمال‌غرب کشور در پی بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش تیتر اول، پیر حسین کولیوند عصر امروز پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ درباره آخرین وضعیت امدادرسانی در مناطق درگیر حوادث جوی، گفت: هم‌اکنون ۲۴ استان کشور از جمله تهران با بارش‌ رگباری و سیل‌آسای باران مواجه هستند؛ اما در ۸  استان‌ آذربایجانی شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، ایلام، کرمانشاه، جنوب‌غرب‌ لرستان و شمال خوزستان نیاز به امدادرسانی بود که عملیات‌های متعددی انجام شد و امدادرسانی در این مناطق همچنان ادامه دارد.

کولیوند افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک نفر به دلیل سقوط در جریان آب در شهرستان مهران استان ایلام، یک زن ۶۰ ساله به دلیل غرق شدگی در سیلاب الموت شرقی در استان قزوین و یک نفر به دلیل برخورد صاعقه در شهرستان بوکان استان آذربایجان غربی جان خود را از دست دادند.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: از صبح دیروز تا این لحظه روستای چم‌گز در شهرستان پلدختر و کمندان در شهرستان ازنا از استان لرستان تخلیه شدند و ساکنان آن‌ها در ۴ اردوگاه اسکان اضطراری هلال احمر استقرار یافتند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، کولیوند تاکید کرد: با توجه به اعلام هشدار سطح قرمز هواشناسی، جمعیت هلال‌احمر در سراسر کشور توانست از قبل پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهد و نسبت به تکمیل شارژ انبارهای امدادی در شهرستان‌های غرب و شمال‌غربی کشور اقدام کند و همچنین جانمایی اردوگاه‌های اسکان اضطراری و اعلام آن به مدیریت بحران استانداری‌ها را انجام دهد.

انتهای پیام 

دکمه بازگشت به بالا