بین الملل

مقام‌های امنیتی رژیم صهیونیستی: خواهان رویارویی در جبهه شمال نیستیم

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین تیتر اول، در نشست امنیتی  بعد از ظهر یکشنبه کابینه رژیم صهیونیستی، مقامات این رژیم گفتند که خواهان رویارویی در شمال فلسطین اشغالی نیستند.

به نوشته روزنامه «یدیعوت آحارانوت»، در حالیکه تنش‌ها با حزب الله از زمان جنگ دوم لبنان به بالاترین سطح خود رسیده است، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر(رژیم) اسرائیل روز یکشنبه وضعیت امنیتی در شمال فلسطین اشغالی را ارزیابی کرد.

«یوآو گالانت»، وزیر جنگ، «هرزی هالوی» رئیس ستاد ارتش و روسای شورای امنیت، موساد و شین بت در این جلسه حضور داشتند.

دفتر نتانیاهو گزارش داد که نخست وزیر توصیه‌ها و برنامه‌های پیشنهادی را از ارتش و نهادهای امنیتی دریافت کرده است. در طول این نشست هیچ تصمیم مشخصی اتخاذ نشد، با این حال مقامات امنیتی اعلام کردند: «ما خواهان رویارویی درجبهه شمال نیستیم.»

 

 به تازگی مرکز مطالعاتی امنیت داخلی  رژیمصهیونیستی در گزارشی نوشت: «ما در مرحله از بین رفتن بازدارندگی اسرائیل  برابر حزب الله قرار داریم. حزب الله، جرأت بیشتری پیدا کرده  و نسبت به گذشته، بسیار علنی‌تر دست به اقداماتی می‌زند. روند ایجاد قدرت در حزب الله همچنان ادامه دارد و نیروهای ما  هم از درگیری با این گروه، اجتناب می‌کند. این مسئله باعث یک وضعیت راهبردی خطرناک شده است و باید متوقف شود.»

حزب‌الله اخیرا درباره تحرکات مشکوک رژیم صهیونیستی در بخش شمالی شهرک مرزی «الغجر» هشدار داد و اعلام کرد: «اخیراً نیروهای اشغالگر صهیونیست اقدامات خطرناکی را در بخش شمالی شهرک مرزی الغجر انجام داده‌اند. منطقه‌ای که سازمان ملل آن را بدون بحث و مناقشه به عنوان بخشی از خاک لبنان به رسمیت می‌شناسد.»

اقدامات مشکوک رژیم صهیونیستی در بخش شمالی شهرک مرزی الغجر، شامل کشیدن سیم‌خاردار و احداث دیوار سیمانی در اطراف شهرک است.

«محمد یزبک» رئیس هیأت شرعی جنبش حزب الله لبنان روز شنبه تاکید کرد که این جنبش، در تمامی میادین، آماده مقابله با همه مستکبران است.

یزبک با بیان اینکه حزب الله با این اقدام در پی تحقق رؤیایی آزادسازی خاک لبنان از چنگ دشمن صهیونیستی است، گفت: «به فضل راه امام حسین (ع) و خون مجاهدان و شهدایی که ریخته شد، [بخش اعظم خاک] لبنان از چنگ دشمن صهیونیستی آزاد شد»(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

نویسنده تحریریه علوم بین المللی

به عنوان نویسنده اخبار بین‌المللی، رویدادهای جهانی را به صورتی جذاب و تحلیلی برای شما به تصویر می‌کشم. با استفاده از تجربه و دانشم، شما را در جریان آخرین تحولات جهانی قرار می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا