راهکارهای موثر برای کاهش بوی سیگار در منزل و محیط کار

بوهایی که در فضای خانه می پیچد اغلب مطبوع و خوشایند می باشد. چون حاصل تمیزی و پاکیزه بودن وسایل و اسباب خانه بوده و یا ناشی از بوی خوشمزه غذا می باشد. اما گاهی بوهای بد، ناشی از استعمال سیگار نیز به مشام می رسد که آزار دهنده می باشد. روش های زیادی در از بین بردن بوی سیگار در خانه وجود دارد.

بوی بد سیگار در خانه

قیمت بوگیر سیگار نانوسان: خانه محلی برای آرامش و کسب امنیت می باشد. خانه با خود حس دوست داشتن، خوب بودن، آسایش و راحتی را به ارمغان می آورد. خانه، در کنار هم بودن اعضای آن با یکدیگر معنا پیدا می کند. اما متاسفانه در برخی از خانواده ها، شاهد آن هستیم که برخی از اعضاء خانواده به سیگار کشیدن و استعمال دخانیات گرایش دارند. افیون سیگار نه تنها برای سلامتی بدن مضر، و سمی می باشد، بلکه بوی ناخوشایندی که از آن نیز استشمام می گردد، بسیار مضر و آزار دهنده می باشد. اما به ناچار، هستند کسانی که در فضای بسته چهار چوب خانه به کشیدن و استعمال سیگار عادت دارند. بوی بد سیگار نه تنها در تمامی فضای خانه می پیچد بلکه بر روی تمامی فرش ها، موکت ها، کفپوش ها و پرده و لباس ها نیز تاثیر خود را بر جای می گذارد. از این رو باید روش هایی جهت از بین بردن بوی سیگار در خانه، تعبیه کرده و آن ها را اجرا نمود.

جرم بر شیرآلات نانوسان: گاهی ممکن است شما در خانه نشسته اید و سر زده برای شما مهمانی از راه برسد. در این هنگام با بوی پخش شده سیگار در منزلتان چه راه کاری می اندیشید؟ چه ترفندی جهت زدودن و از بین بردن بوی سیگار از خانه در زمان محدود به کار می برید؟ قصد ما از نوشتن این مقاله این است که شما را با روش های سریع، آسان و مطمئن در پاک کردن و از بین بردن بوی بد سیگار از کل فضای خانه را آموزش دهیم.

روش های از بین بردن بوی سیگار در خانه

واکس لاستیک خودرو نانوسان: یک روش سریع و اضطراری، جهت از بین بردن بوی سیگار در خانه، برای زمان هایی که مهمانی ناخوانده و سر زده به منزل شما می آید، باز گذاشتن در و پنجره ها می باشد. تمامی پنجره ها و در خانه را که با محیط و فضای آزاد در ارتباط می باشد را باز گذارید. بگذارید هوای آزاد وارد خانه شده و هوای آلوده و کثیف به بیرون از خانه برود. همچنین در کنار باز گذاشتن پنجره ها اگر آشپزخانه شما مجهز به هود و یا فن مجهز می باشد، آن را نیز روشن کنید. هود، بو ها را به خود جذب می کند.

روش های از بین بردن بوی بد سیگار

همچنین اگر فاصله آمدن مهمان هایتان تا منزل شما مدتی ما بین 5 الی 10 دقیقه طول می کشد، شما می توانید از اسفند جهت ضد عفونی کردن و همچنین از بین بردن بوی بد سیگار از خانه استفاده کنید.

از جمله روش های موثر و مفید در پاک کردن و از بین بردن بوی سیگار در خانه، استفاده از سرکه سفید می باشد. سرکه سفید به عنوان یک ماه تمیز کننده، ضد عفونی کننده و جرم گیر، کاربرد های بسیار زیادی در خانه داری دارد. علاوه بر موارد فوق در از بین بردن بوی سیگار در خانه نیز نقش به سزایی ایفا می کند. در یکی از روش های استفاده از سرکه، شما می توانید در ظرفی مقداری سرکه سفید را ریخته و بگذارید که بر روی اجاق گاز بجوشد. همچنان که در حال جوشیدن می باشد، تمامی بوهای نامطبوع را از اتاق ها و فضای خانه شما می زداید.

همچنین یک کاسه برداشته و آن را مالامال از سرکه سفید پر کنید و بر روی پیشخوان آشپزخانه و یا روی میز عسلی قرار دهید. سرکه، خاصیت جذب بو را داشته و بوهای نامطبوع را به خود جذب می کند.

همچنین می توانید محلولی از ترکیب سرکه سفید و آب به مقدار مناسب درست نموده و یک حوله تمیز را برداشته و به این ترکیب آغشته کنید. سپس آب اضافی حوله را بکشید. حوله را در حالی که مرطوب می باشد با دست خود آن را در هوا بچرخانید. تمامی ذرات معلق حاصل از کشیدن بوی سیگار به حوله می چسبد.

یک روش موثر و بسیار کار آمد دیگر که در مواقع ضروری مانند آمدن مهمان سر زده در از بین بردن بوی سیگار در خانه، بسیار کاربرد دارد، استفاده از سرکه سفید می باشد. ابتدا می بایست، 5 قاشق غذا خوری سرکه سفید را با حدود یک لیتر آب مخلوط کنید. سپس به اندازه 6 عدد گل میخک شش پر را به این مخلوط اضافه کنید. بگذارید که این ترکیب در مدت زمان حدود ده روز، خیس بخورد. سپس آن را در یک بطری آبپاش ریخته و هر وقت که خواستید، می توانید از آن در جهت از بین بردن بوی سیگار در خانه تان استفاده کنید.

استفاده از سرکه سفید در از بین بردن بوی سیگار

همچنین یک روش کاربردی دیگر در از بین بردن بوی سیگار در خانه، استفاده از گیاه اسطوخودوس می باشد. برای این کار، ابتدا مقداری آب را بر روی گاز ، جوش آورید. سپس چند قطره از عصاره گیاه اسطوخودوس را به آب در حال جوش اضافه کنید. کافی است که درب ورودی آشپز خانه را باز گذاشته تا این بوی مطبوع و خوشایند در سر تا سر فضای خانه شما بپیچد. گیاه اسطوخودوس علاوه بر رایحه ی خوش بویی که دارد در زدودن و از بین بردن بوی بد سیگار نیز موثر می باشد.

استفاده از میوه سیب نیز در از بین بردن بوی بد سیگار از خانه شما بی تاثیر نمی باشد. اما جهت استفاده از سیب برای از بین بردن بوی سیگار در خانه، بلافاصله عمل نمی کند. در واقع چند ساعتی طول می کشد تا بوی سیگار توسط سیب جذب شده و از بین برود. از این رو سیبی را برداشته و آن رو به دو نیم قسمت کنید. سپس هر نیمی از سیب را در گوشه و فضای خانه قرار دهید. سپس بعد از چند ساعت متوجه خواهید شد که سیب چگونه بوهای بد ناشی از کشیدن سیگار را به خود جذب نموده و هیچ گونه بویی از سیگار در فضای خانه به استشمام نمی رسد.

همانطور که گفته شد، کشیدن سیگار علاوه بر آنکه سبب پراکنده شدن بوی آن در خانه و کل فضای آن می شود، خاکستر و بوی حاصل از کشیدن آن نیز بر تمامی اسباب و اثاثیه منزل اثر گذاشته و سبب می گردد که کلیه وسایل خانه، بوی سیگار را به خود بگیرند. از این رو می بایست علاوه بر زدودن و از بین بردن بوی سیگار در خانه، روش هایی نیز برای زدودن و پاک کردن سیگار از روی اسباب و اثاثیه منزل در نظر گرفت. یک روش موثر و بسیار کار آمد این است که در فواصل نزدیک به هم، تمامی ملحفه ها و پرده ها، فرش و موکت ها و … را بشویید.

همچنین می توانید قبل از تمیز کردن فرش ، موکت، مبلمان و حتی پرده های منزل از جوش شیرین برای رفع و از بین بردن بوی سیگار در خانه استفاده کنید. همانطور که می دانید جوش شیرین، خاصیت نظافت و از بین بردن بوهای بد را دارا می باشد. نحوه استفاده و کاربرد جوش شیرین در از بین بردن سیگار از خانه این گونه می باشد که شما می بایست، ابتدا مقداری جوش شیرین خوراکی را برداشته و بر روی تمامی فرش ها، مبلمان ها و یا پرده خود بپاشید. سپس بگذارید حدود یک شبانه روز، پودر جوش شیرین بر روی اسباب و اثاثیه منزل بماند. سپس روز بعد، با استفاده از جارو برقی، تمامی پودر های جوش شیرین را از روی اسباب و اثاثیه منزل، پاک کنید. در صورتی که این روش تاثیر چندانی در از بین بردن بوی سیگار نداشت، شما می توانید آن را مجدداً تکرار کنید.

استفاده از سیب در زدودن بوی سیگار

استفاده و به کار بردن وانیل نیز در زدودن و از بین بردن بوی سیگار در منزل بی تاثیر نمی باشد. شما می توانید پنبه تمیزی را آغشته به عصاره وانیل گردانید. سپس این پنبه آغشته شده را در گوشه گوشه خانه تان قرار دهید. بعد از طی مدت زمانی، شما متوجه خواهید شد که بوی بد سیگار دیگر به مشام شما نمی آید. همچنین شما می توانید، از پودر وانیل نیز جهت زدودن و رفع بوی بد سیگار از خانه تان استفاده کنید. ابتدا می بایست مقداری از پودر وانیل را در ظرفی ریخته و در اطراف و گوشه های خانه قرار دهید. ( سعی کنید که ظرف پودر وانیل جلوی دید افراد، قرار نداشته باشد) .

یک روش موثر و کاربردی دیگر در از بین بردن بوی سیگار در خانه، استفاده از زغال می باشد. کافی است چند قطعه متوسط از زغال را روشن نموده و سپس آن ها را بر روی یک ظرف فلزی قرار دهید ( البته اگر زغال ها را تقسیم کرده و هر تکه از آن ها را بر روی یک ظرف فلزی گذاشته و در گوشه های خانه قرار دهید، تاثیر بیشتر و سریع تری خواهد داشت). ظرف ها را در نزدیک جاهایی که فرد سیگاری درحال کشیدن سیگار می باشد، قرار دهید. زغال، تمامی بوی بد سیگار را به خود جذب می کند. فقط این نکته بسیار مهم می باشد که چون شما از زغال گداخته، جهت از بین بردن بوی سیگار در خانه استفاده می کنید، مراقب باشید که مبادا پای تان روی زغال رفته و یا ظرف زغال روی فرش بیافتد و سبب ایجاد سوختگی شود.

باید گفت که هر نوع زغالی در از بین بردن بوی سیگار موثر می باشد. اما زغال چوب فعال به مراتب موثر تر و بهتر می باشد. کاربرد و استفاده از زغال چوب فعال جهت از بین بردن بوی بد سیگار، کاملاً مانند استفاده از زغال می باشد

دکمه بازگشت به بالا