سلامت و تندرستی

نمایان شدن چهره سیاستمدار مشهور در مریخ/ عکس

به گزارش خبرگزاری تیتر اول، همه چیز از سال ۱۹۷۶ شروع شد، زمانی که ناسا تصویری از یک کوه جالب در مریخ را منتشر کرد که توسط فضاپیمای وایکینگ ۱ گرفته شده بود. این سازند را به نظر می‌رسد که دارای چشم و بینی است. با گذشت بیش از ۳۰ سال، «چهره روی مریخ» هنوز الهام‌بخش اسطوره‌ها و تئوری‌های توطئه است و بسیاری از مردم بر این باورند که این یک سازه مصنوعی است که توسط تمدن باستانی مریخ ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

از منظر یک شئ پرنده، سایه‌های روی کوه واقعاً آن را شبیه یک چهره می‌کند. با این حال، از زوایای دیگر، که در عکس‌های گرفته شده توسط مدارگرد مریخ اکسپرس و سایر فضاپیماها از این مکان، دیده می‌شود، کوه به وضوح اصلاً شبیه یک چهره نیست.

چهره مهاتما گاندی

پدیدار شدن چهره‌های آشنا در مریخ / انسانی که در سیاره سرخ نشسته‌ است/ عکس

چهره مریخ در سال ۱۹۷۶ فقط شروع کار بود. با راه اندازی Google Mars در سال ۲۰۰۹، یک برنامه که از تصاویر ماهواره‌ای گردآوری شده از این سیاره ایجاد شد، کاربران می‌توانستند در اطراف سطح سیاره سرخ انواع توده‌ها و برجستگی‌های جالب را پیدا کنند. یکی از این دست‌آوردها، که توسط مردی ایتالیایی به نام ماتئو ایانئو کشف شد، به طرز وحشتناکی شبیه مهاتما گاندی بود.

چهره‌ای آشنا در مریخ دیده شد/ عکس

تصاویر با وضوح بالاتر نشان می‌دهند که این چهره یک کوه یا تپه نیست، بلکه یک گودال است، که در واقع کمی شبیه به سر انسان است، هر چند چیزی که در تصویر Google Mars شبیه یک چشم و ابرو به نظر می‌رسد، کمتر دیده می‌شود.

در « انسانی که در سیاره سرخ نشسته‌ است» بیشتر درباره پدیده‌های عجیب مریخی بخوانید.

بیشتر بخوانید:

۵۸۵۸

کارگروه خبری مطالب پزشکی

علم پزشکی همچون پازلی است و هدفم این است که قطعات آن را به گونه‌ای تنظیم کنم که یک تصویر کامل و جذاب از سلامتی برای شما پدید آید. به عنوان نویسنده علمی و پزشکی، با استفاده از الگوریتم BERT گوگل، این راهنمایی را با انگیزه و استعداد به شما ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا