سلامت و تندرستی

چه کنیم که “سلطان واکسن کرونا” ظهور نکند؟

واردات واکسن کرونا ویروس از بخش خصوصی موضوعی است که اخیراً توسط رئیس دولت مطرح شده است ، اکنون باید بپرسیم که چگونه بخش خصوصی می تواند واکسن کرونا ویروس را به شکلی منظم و شفاف وارد کند. به طوری که دوزهای بیشتری از واکسن وارد کشور شده و واکسیناسیون علیه کرونا را تسریع می کند و هیچ پدیده ای مانند پادشاه واکسن و خرید و فروش تقلبی آن در بازارهای آزاد و غیررسمی مانند ناصرخسرو وجود ندارد؟

به گزارش تیتر اول ، معرفی واکسن کرونا در بخش خصوصی یکی از راههای سرعت بخشیدن به واکسیناسیون تاج است. راه حلی که البته اگر موضوعاتی مانند انصاف دسترسی به چالش کشیده شوند ، اگر به دقت کنترل نشوند ، می تواند مشکل ساز شود. به گفته دکتر حسین کرمانپورا ، رئیس روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ، در حال حاضر سه مشکل اساسی وجود دارد ، یعنی مبادله ارز ، هزینه های واکسن و نبود مقیاس مشخص برای تبدیل ارز واکسن به ریال تا بخش خصوصی بتواند وارد کند. واکسن کرونا.

وی همچنین معتقد است که واکسیناسیون کرونا ویروس توسط بخش خصوصی باید تنظیم شود. در غیر این صورت ، هر کسی در بازار آزاد می تواند ادعا کند که واکسن کرونا دارد و دیگر امکان جمع آوری بازارهای غیررسمی مانند ناصرخسرو وجود ندارد.

مشروح مصاحبه کرمان پور با تیتر اول را در زیر بخوانید:

هنوز به درخواست سیستم پزشکی برای وارد کردن واکسن پاسخ کتبی داده نشده است

کرمان پور در مصاحبه با تیتر اول ، وی در مورد مکانیسم واردات واکسن کرونا به بخش خصوصی گفت: “حدود چهار تا پنج ماه پیش ، سازمان نظام پزشکی درخواستی را به وزیر بهداشت ارائه داد مبنی بر اینکه با توجه به اینکه سازمان نظام پزشکی یک سازمان مردم نهاد است ، می تواند از مکانهای خاص واکسینه شوید. “و تاجهایی را برای کارکنان پزشکی و حتی انسان وارد می کنید. بر این اساس ، مدیر کل سازمان نظام پزشکی ، دکتر ظفرس قندی نامه ای به وزیر بهداشت نوشت و از وزارت بهداشت خواستار ورود سازمان نظام پزشکی به حوزه واکسن کرونا ویروس شد. البته تاکنون هیچ پاسخی به صورت مکتوب به این نامه دریافت نشده است. با این حال ، آقای وزرا به این موضوع اعتراض نکرد و حتی به صورت شفاهی موافقت کرد. البته مجوز واردات واکسن کرونا حساس است و در زیر میکروسکوپ قرار دارد. از آنجا که واردات این رقم کم نیست و ما قصد نداریم از پنج تا شش هزار دوز وارد کنیم.

چه مقدار واکسن به دولت احتیاج دارد؟

وی افزود: اگر می خواهیم واکسن کرونا ویروس را فقط برای کادر پزشکی وارد کنیم ، به حدود 1.5 میلیون دوز واکسن نیاز داریم و اگر می خواهیم واکسن کرونا ویروس را به عموم مردم وارد کنیم ، اگر می خواهیم 70 درصد افراد را واکسینه کنیم ، 55 میلیون خواهد بود. “دوزهای واکسن کرونا حدود 110 میلیون دوز برای جمعیت 55 میلیون نفر است. بنابراین هزینه واردات واکسن کم نیست.

کرمان پور با اشاره به اینکه تاکنون تقریباً یک میلیون دوز واکسن کرونا به کشور وارد شده است ، ادامه داد: این مقدار برای کادر پزشکی یا افراد کافی نیست. بر این اساس ، ما درخواست معرفی واکسن تاج را دادیم ، اما تاکنون هیچ پاسخ کتبی دریافت نشده است.

واکسن سیاسی کرونا

3 معضل بخش خصوصی در مورد واردات

مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی با اشاره به مشکلات و مشکلات پیش روی بخش خصوصی در واردات واکسن های کرونا ویروس ، گفت: “یکی از مشکلات بحث تبادل ارز است که با تحریم های موجود پیچیده است. ”با وجود همه چراغ سبز آمریکایی ها ، هیچ کس خطر انتقال ارز به این تعداد زیاد را ندارد. بنابراین اولین مشکل واردات واکسن کرونا ویروس تبادل ارز است. از طرف دیگر ، چه بخواهیم و چه نخواهیم واکسن از یک مرحله علمی به یک مرحله سیاسی و دیپلماتیک تبدیل شده است. بر این اساس ، ابزارهای خارجی ، وزارت امور خارجه ، وزارت اقتصاد و … همه باید به جابجایی چنین ارزی و خرید در این سطح کمک کنند. بنابراین ، مبادله ارز اولین مشکلی است که بخش خصوصی در وارد کردن واکسن های کرونا ویروس با آن روبرو است. به عنوان مثال ، بخش خصوصی ، مانند سیستم پزشکی ، که یک نهاد اقتصادی نیست اما می خواهد فقط وارد منطقه واردات واکسن کرونا ویروس برای تأمین واکسن به انسان شود ، و مقرون به صرفه نخواهد بود ، بلکه فقط برای کمک های بشردوستانه است .

نه برای واکسن تاج پول

دولت باید برای ایمن سازی مردم هزینه کند

کرمان پور ادامه داد: چالش دوم جلب توجه به این واقعیت است که واکسن کرونا ویروس در حال حاضر در سراسر جهان رایگان است و بر این اساس صحبت در مورد واکسن تاج پول به هیچ وجه مجاز نیست و آنها هیچ کجا به این موضوع نمی پردازند. “واکسن برای پول ، خدا نمی دهد. زیرا اکنون دولت برای حفظ امنیت ملت مجبور است هزینه کند. این چالش کم نیست. اگر معتقدیم که واکسن به هیچ وجه نباید فروخته شود ، واکسن باید توسط دولت تهیه شود.

کرمان پور تأکید کرد: سیستم پزشکی با این عقیده که باید واکسن وارد شود تا به مردم فروخته شود ، مخالف است.

وی با بیان اینکه در برخی کشورها مانند ترکیه و کانادا واکسن های پولی و فروش وجود دارد و برخی دیگر از کشورها به این کشورها می روند و واکسن می خرند و تزریق می کنند ، افزود: واردات واکسن مشکل دیگری دارد. بخش. “ارز از یورو یا دلار به ریال تبدیل می شود. س isال این است که اگر بخش خصوصی واکسن را وارد می کرد ، اگر این واکسن 10 دلار بود ، وارد کننده با چه قیمت دلاری آن را با دلار دولتی ، نصف یا دلار رایگان می فروخت؟ البته ، رئیس جمهور در سخنرانی اخیر خود گفت که مردم می توانند واکسن کرونا را در صورت تمایل به نصف ارز وارد کنند. با این حال ، باید منبع قانونی برای این موضوع پیدا شود. گرچه اکنون مشخص نیست. بنابراین لازم است میزان تبدیل ارز واکسن به واحد پول محلی تعیین شود. اکنون که این موارد به تازگی مطرح شده است ، بسیاری احتمال بحث در مورد پادشاه واکسن ها و غیره را ذکر می کنند و می گویند که آقازادهی ​​احتمالاً مایل به وارد کردن واکسن است و غیره. بنابراین ، مسئله واردات واکسن در بخش خصوصی تحت این مشکلات است. مسائل و همه موارد باید مورد بحث قرار گیرد. برای تعیین این

مکانیسم پیشنهادی سیستم پزشکی برای واردات واکسن

کرمان پور درباره سازوکار پیشنهادی سازمان نظام پزشکی برای واردات واکسن کرونا به بخش خصوصی گفت: “از نظر ما ، ساده ترین راه این است که اعلام کنیم همه می توانند براساس جداول موجود در سراسر جهان و بر اساس معیارهای خاص قیمت از زمان ورود واکسن به کشور ، هزینه و ارز توسط دولت تقسیم می شود ، ارزش آن به دولت منتقل می شود و خریداری می شود و سپس به وزارت بهداشت تحویل داده می شود تا وارد شود واکسن کرونا ویروس با توجه به معیارهای خاص ، واکسن به محض ورود به فرودگاه ، کدگذاری در سیستم FDA و در دسترس قرار گرفتن در اختیار افراد مطابق با سند ملی واکسیناسیون ، با بسته بندی کامل به وزارت بهداشت تحویل داده می شود.

وی تأکید کرد: این از نشت واکسن به بازار آزاد جلوگیری می کند. بنابراین ، واردات بخش خصوصی باید تنظیم شود. در غیر این صورت ، هر کسی در بازار آزاد می تواند ادعا کند که واکسن کرونا خورده است و ناصر خسرو دیگر نمی تواند جمع آوری شود. زیرا آنها یک واکسن تقلبی ارائه می دهند و می گویند این همان واکسنی است که توسط بخش خصوصی وارد شده است. بنابراین راه حل عملیاتی این است که بخش خصوصی برود و مشورت کند ، واکسن بخرد ، اما ارز را از طریق دولت منتقل کند و وقتی وارد فرودگاه و گمرک شد ، آن را به وزارت بهداشت تحویل دهد. همه ما معتقدیم که توزیع واکسن ها و نظارت بر واکسن ها باید به طور شفاف بر عهده ارائه دهنده خدمات بهداشت عمومی باشد و ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی وزارت بهداشت است.

“به طور کلی ، ما با پرداخت پول برای واکسن های کرونا ویروس مخالف هستیم ، اما اکنون درگیر یک اپیدمی هستیم که مردم را تهدید می کند و یک تهدید اجتماعی محسوب می شود. این واکسن ، چه به قیمت 1 یا 10 دلار خریداری شود ، باید به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گیرد ، “او گفت. اسی من فکر می کنم تا زمانی که افراد به واکسن احتیاج دارند و عروق کرونا ویروس کنترل نمی شود ، نباید واکسن کرونا ویروس ارزیابی شود. واکسیناسیون باید رایگان باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا