استان ها

رونمایی از اولین ترانسفورماتور کوره کشور / تولید سیم بافته برای اولین‌بار

به گزارش خبرگزاری تیتر اول استان سمنان ،فرج‌الله معماری رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان در این آیین اظهار کرد: نخستین ترانسفورماتور کوره قوس مستغرق کشور با اتکاء به توان داخلی در استان سمنان و در گروه صنعتی آریاترانسفو ساخته شده است.
وی ساخت این ترانسفورماتور را در راستای تکمیل زنجیره صنعت فولادسازی و صنایع پایه‌ای و فروسیلیس و فرو آلیاژ کشور، بسیار مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: این ترانسفورماتور برای اولین‌بار در کشور و در این واحد صنعتی دانش‌بنیان طراحی و تولید شده است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان با بیان این‌که طراحی و ساخت این ترانسفورماتور نیازمند تکنولوژی و دانش فنی بالایی است، ادامه داد: خودکفایی صنعت فروسیلیس و فروآلیاژ کشور در گرو تولید این ترانسفورماتور بوده و این نیاز تا پیش از این از طریق واردات از کشورهای خارجی رفع می‌شده است.
وی یادآوری کرد: با تولید این ترانسفورماتور سالانه از خروج حداقل ۵ میلیون یورو ارز، جلوگیری می‌شود.
معماری با اشاره به توان تولید این واحد دانش‌بنیان افزود: با توجه به کیفیت بالای این محصول، زمینه صادرات این محصول به بازارهای جهانی نیز فراهم شده است.
وی با اشاره به ایجاد یک بخش جدید در بزرگترین تولیدکننده ترانسفورماتور خاورمیانه برای طراحی و تولید این محصول دانش‌بنیان جدید، گفت: این بخش جدید زمینه اشتغال برای ۲۰۰ نفر را در استان فراهم کرده است.
رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان با بیان این‌که نیاز سالانه کشور در این بخش حدودا ۵۰ ترانسفورماتور کوره است، اضافه کرد: این واحد توان تولید سالانه ۸۰ دستگاه را دارد.
وی یادآوری کرد: زمینه صادرات این محصول به کشورهای همسایه و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس فراهم شده است.
رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان همچنین از تولید سیم بافته برای اولین‌بار در کشور در آریاترانسفورماتور شهمیرزاد خبر داد و گفت: این واحد تا پیش از این سالانه به واردات ۴۰ میلیون دلار سیم بافته نیاز داشته که با تولید این محصول نه تنها نیاز استان سمنان به سیم بافته در همین واحد تولید و تامین می‌شود، بلکه بخش مهمی از نیاز کشور نیز تولید خواهد شد.
وی گفت: کاهش قیمت تمام‌شده، کوتاه شدن زمان تامین مواد اولیه، کاهش نیاز به سرمایه در گردش و… از مزیت‌های تولید این محصول جدید است.معماری با بیان این‌که فرآیند تولید سیم بافته در شهمیرزاد از اول زمستان آغاز شده، ادامه داد: در حال حاضر توان تولید سالانه دو هزار تن سیم بافته در استان سمنان ایجاد شده است.

۴۶

دکمه بازگشت به بالا